Toon posts:

Computer WinME sluit niet goed af door WL-138g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Thuis heb ik een draadloos netwerk tussen drie computers met daartussen een ASUS WL-500G Deluxe. Dat werkt prima. Eén van de computers vertoont echter het probleem dat hij niet goed afsluit. De computer draait onder Win ME (Pentium 2). Als je kiest voor 'Afsluiten' lijkt Windows goed af te sluiten, maar de melding dat de computer nu veilig uitgezet kan worden, komt niet; het scherm blijft zwart en de computer blijft gewoon 'door draaien'.
Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat de oorzaak de WLAN PCI-Card is, de WL-138g. Als ik deze namelijk verwijder uit zijn pci-slot of ik schakel de kaart simpelweg uit (Apparaatbeheer>Apparaat uitschakelen), dan sluit de pc wel goed af. Maar om de kaart nu steeds uit te schakelen bij het afsluiten en na het opstarten weer in te schakelen, dat is ook geen doen. Weet iemand misschien hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Een andere computer in het netwerk (WinXP P3) heeft overigens ook een WL-138g, maar daar heb ik geen afsluitprobleem.

(Ik weet niet zeker of NT het goede forum hiervoor is, maar het lijkt me wel...)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Staat er iets over energiebeheer bij de settings van die kaart ?

Ik verplaats 'm toch even ;)
Move NT > OH

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Alle opties die de software die bij de kaart wordt geleverd biedt, heb ik doorlopen. Er is nergens iets te vinden wat het energiebeheer regelt of een optie die opdracht geeft alle verbindingen te verbreken als je de computer uitzet of iets dergelijks. Maar ik denk dat het probleem ook bij WinME ligt, aangezien ik onder WinXP geen problemen heb met de WL-138g.
Of zou misschien de driver van het moederbord niet overweg kunnen met zo'n kaart?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 09:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee hoe ik het probleem zou kunnen oplossen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
t zal idd iets te maken hebben met energiebeheer.

De WL138 is een PCI 2.2 kaart en je hebt geluk dat ie uberhaupt in een P2 werk (PCI 2.1)

Verwijderd

Topicstarter
Dus je denkt dat de oorzaak een incompatibiliteit is tussen moederbord en netwerkkaart? Hoe kan ik dat probleem oplossen? Ik heb ook al gezocht naar updates voor het moederbord, maar die zijn er niet...
Pagina: 1