[showcase] Celine in't zonnetje

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
:w Ben er weer :)

Kortgeleden een fotoshoot gehad met een spontane dame uit Limburg genaamd Celine :) Hier een selectie van de resultaten, enjoy:

1
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/celine/tmb/dsc_4683tmb.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/celine/tmb/dsc_4722tmb.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/celine/tmb/dsc_4732tmb.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/celine/tmb/dsc_4782tmb.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/celine/tmb/dsc_4787tmb.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/celine/tmb/dsc_4789tmb.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/celine/tmb/dsc_4809tmb.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/celine/tmb/dsc_4876tmb.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/celine/tmb/dsc_4895tmb.jpg

10
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/celine/tmb/dsc_4710tmb.jpg

11
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/celine/tmb/dsc_4766tmb.jpg

12
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/celine/tmb/dsc_4839tmb.jpg

13
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/celine/tmb/dsc_4800tmb.jpg

Nikon D70, SB800, 50mm 1.8D, 85mm 1.8D en de Sigma 18-125mm als tools voor deze shoot :)

Voor degenen die meer willen: hier staat de hele set ;)

Binnenkort meer van andere shoots :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:43

janklp

FortyTwo Capital

Hulde voor het posten van deze foto's in ieder geval Remy, na het wisselende commentaar op de vorige serie moet je dat toch maar durfen. _/-\o_

Ik zal beginnen met zeggen wat ik er van vind. Om te beginnen moet ik zeggen dat ik al bij de eerste foto dacht van: Wow dat is een knappe meid. Op foto 12 na denk ik dat bij elke foto dus dat hebje goed over weten te brengen.

Voor mij persoonlijk zijn de foto's 1,6 en 13 de mooiste. Daar kom haar gezicht op een wat specialere manier in beeld wat de foto meer expressie geeft. Verder denk ik ook wel te kunnen stellen dat de spontaniteit van deze dame wel goed tot uitdrukking komt in de foto's. (lees: meer dan bij je vorige model)

Edit: na het bekijken van de hele set toch een klein kritiekpuntje. Ik zie dat ze soms ook op de foto staat met een soort van ketting en op een bankje. Daar zou ik wat meer mee gedaan hebben voor de variatie in de foto's. Maar dat is slechts een kleine kanttekening. In ieder geval alle lof dat je ze hier neerzet hoor.

[ Voor 21% gewijzigd door janklp op 04-07-2005 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Foto 8: rechts op haar hand haartjes of stof?

Voor de rest ziet het er ok uit, geen opmerkingen van mij (ben maar een beginner op vlak van fotografie) over compositie en scherpstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de kleuren mooi, ik vind de belichting mooi (vooral de zon op de huid), ik vind het meisje mooi, technisch goede fotos dus, maar....

er mist iets.

1. De composities zijn niet speciaal spannend,

2. De dame laat zich fotograferen, ipv dat zij met de kijker/fotograaf speelt.

Neem deze plaat als voorbeeld:

<klik>
Afbeeldingslocatie: http://laudy.net/dame.jpg

Deze dame is fotomodel, en uiteraard zeer geoefend in fotoshoots. Het gaat me even niet om alle make-up en of deze dame knapper is of niet.

Kijk eens naar haar ogen. Ze kijkt naar je...ze speelt met je... ze maakt contact met de camera.

Als fotograaf moet je dat uitlokken, en je onderwerp ertoe bewegen zichzelf bloot te geven en contact te maken met de camera.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Januszjes: bedankt voor je commentaar :)

rapture: dat is haar, komt door de zon die van achter haar erdoorheen schijnt.
olav schreef: Deze dame is fotomodel, en uiteraard zeer geoefend in fotoshoots. Het gaat me even niet om alle make-up en of deze dame knapper is of niet.
Daar gaat het juist wel om in die foto die je post, olav: als ik een professioneel model à 500 euro per uur had om te fotograferen inclusief styling en visagie, had ik ook dergelijke foto's kunnen maken ja: echter was dit Celine's eerste 'echte' shoot. Probeer dat even in je achterhoofd te houden als je naar mijn foto's kijkt graag, en niet gelijk een dergelijk voorbeeld erbij te slepen: dergelijke dingen over dat uitlokken weet ik wel, maar dat is niet makkelijk met iemand die voor het eerst een modelshoot doet. Snap je een beetje waarom de vergelijking van jou scheef is? ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Denk dat een invulflitsje wel welkom was geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Januszjes schreef op maandag 04 juli 2005 @ 09:03:
Hulde voor het posten van deze foto's in ieder geval Remy, na het wisselende commentaar op de vorige serie moet je dat toch maar durfen. _/-\o_
Was kritiek er niet om van te leren en maakte je niet express honderden foto's zodat je die ene speciale er nog tussenuit kon zoeken ;)

Ik vind trouwens de compositie van de 'achtergrondloze' foto's (1, 6 en 7) welzeker zeer geslaagd en kloppend bij de houding van de dame. Op 7 lijkt het contrast me alleen iets te scherp waar het bij 6 perfect klopt, komt doordat de lucht op 7 wat 'fletser' blauw uitkomt waardoor de sterke zonkleuren op haar huid er te sterk uitspringen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Ik ben het er mee eens dat de fotograaf dat moet uitlokken, maar een professioneel model speelt ook met een camera waar een amateur fotograaf achter staat. Is lees in de OP: "spontane dame uit Limburg genaamd Celine", en niet "topmodel Celine bekend van de Vogue". Beetje ongenuanceerde vergelijking.

Niet dat ik het volledig met Olav oneens ben, interactie tussen model en fotograaf is weldegelijk belangrijk (en voor mij denk ik ook één van de moeilijkste dingen van fotograferen). Ik ben het er ook mee eens dat een foto waarbij het model in de camera kijkt veel meer spreekt. Nog sterker, de foto's waarbij dit zo is vind ik persoonlijk de leukste van de serie.

Ik weet niet waar je ambities liggen, maar een reflectie scherm had hier denk ik een extra dimensie kunnen geven. Kost bijna niks, je hebt er wel een paar extra handen voor nodig.

Je bent een man, dus je weet de sterke punten van haar lichaam liggen. Deze mag je best extra benadrukken. Zo had ik haar haar kont in foto één nog een beetje extra naar rechts laten gooien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 09:48:

olav: als ik een professioneel model à 500 euro per uur had om te fotograferen inclusief styling en visagie, had ik ook dergelijke foto's kunnen maken ja: echter was dit Celine's eerste 'echte' shoot. Probeer dat even in je achterhoofd te houden als je naar mijn foto's kijkt graag.

Snap je een beetje waarom de vergelijking van jou scheef is? ;)
Het is maar de vraag of je 'dergelijke foto's' had kunnen maken. Uiteraard zie ik dat Celine geen geoefend model is. Ik begon mijn eerste post met op te merken dat het technisch mooie en goede foto's waren.

Echter, waar jouw leermoment ligt is het uitlokken, en daar ga ik op in. Als zodanig zijn de foto's een leuke serie voor Celine en haar familie. Als ik naar de foto's kijk, dan zie ik geen spanning, en ik denk dat dat er heus wel iets meer uit te halen was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:26
Ik ben meer fan van het "fantasy" achtige effect zoals op foto 6 en 7.
(Ik neem aan dat je dit met de lenzen hebt gedaan of later in PS?)

Daarnaast natuurlijk het feit dat ze niet "speelt" met de camera of de fotograaf, maar dit ligt natuurlijk niet aan jou.

De foto's zonder achtergrond zijn in iedergeval heel mooi, maar ook de foto 2 en 3 met achtergrond spreken me erg aan. De combinatie is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

TheBorg schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:23:
Je bent een man, dus je weet de sterke punten van haar lichaam liggen. Deze mag je best extra benadrukken. Zo had ik haar haar kont in foto één nog een beetje extra naar rechts laten gooien. ;)
Met deze opmerking erbij keek ik nog eens naar 1 en idd denk ik dat het de foto een stuk 'sterker en uitdagender' had kunnen maken als ze 5 a 10 pixels erbij had gepakt :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:38
Dacide schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:05:
Denk dat een invulflitsje wel welkom was geweest...
Invulflitsje is bij de meeste foto's ook gebruikt dacht ik, maar in kleine mate omdat Remy niet zo van onechte kleuren houdt geloof ik. ;)

Ik vind de foto's waar het gezicht wat beter uitgelicht is persoonlijk ook mooier trouwens. #3, #11 en #13 zijn mijn persoonlijke favorieten denk ik. De rest is niet slecht, maar vind ik qua belichting minder en/of mis ik de interactie. (En interactie heb je misschien ook niet echt in #13 bijvoorbeeld, maar die compositie maakt veel goed :P)

Maargoed, qua belichting blijft het natuurlijk eigen smaak, niets mis mee. :)

Even nieuwsgierigheid trouwens: Waarom is #9 door je selectie heengekomen? :P Niet lullig bedoelt ofzo, maar volgens mij kan iedereen op vakantie even zo'n pic trekken (ok, dan wel een wat grotere DOF...), die foto mist als je het mij vraagt echt een boodschap? Die drukt als je het mij vraagt meer een "Kijk ik ben op vakantie, we zijn even op een picknickplek gestopt, en dit is nou mijn reisgenote"-gevoel uit. Maar ik zou best willen weten wat jouw gedachtes bij die pic zijn eigenlijk? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 04-07-2005 10:43 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Remy, waar ben je geweest dan?

Ik had deze serie op DPZ ook al langs zien komen en was er toen ook al van onder de indruk. Als geheel vind ik het een heel goed geslaagde serie; het spoort mij persoonlijk aan om ook eens een iets dergelijks te gaan proberen.

Zou je ook eens iets kunnen vertellen over hoe je zo'n shoot voorbereid? Ga je weken van te voren al kijken op diverse locaties, bijvoorbeeld? En kies je dan bewust voor de ochtend / middag / avond om de foto's te schieten? Dat soort vragen.... :)

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:39:
[...]

Het is maar de vraag of je 'dergelijke foto's' had kunnen maken. Uiteraard zie ik dat Celine geen geoefend model is. Ik begon mijn eerste post met op te merken dat het technisch mooie en goede foto's waren.

Echter, waar jouw leermoment ligt is het uitlokken, en daar ga ik op in. Als zodanig zijn de foto's een leuke serie voor Celine en haar familie. Als ik naar de foto's kijk, dan zie ik geen spanning, en ik denk dat dat er heus wel iets meer uit te halen was. :)
We hebben dan ook al een halve afspraak voor een volgende shoot ;) En doordat ze mij dan al kent van deze shoot zal ze nog meer op d'r gemak zijn, en wat meer met poses en uitdrukkingen kunnen doen :) Oefening baart kunst, zowel voor de fotograaf als model ;)
NielsOveres schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:41:
Ik ben meer fan van het "fantasy" achtige effect zoals op foto 6 en 7.
(Ik neem aan dat je dit met de lenzen hebt gedaan of later in PS?)
Dit is een PS-bewerking die ik me zo'n beetje eigen heb gemaakt: ik ben bezig verschillende kleurstijlen te ontwikkelen voor gebruik op mijn foto's :) Met lenzen kan dit niet, maar wel met filters -op- je lenzen: die zijn echter vrij duur danwel onhandig ;)
Daarnaast natuurlijk het feit dat ze niet "speelt" met de camera of de fotograaf, maar dit ligt natuurlijk niet aan jou.

De foto's zonder achtergrond zijn in iedergeval heel mooi, maar ook de foto 2 en 3 met achtergrond spreken me erg aan. De combinatie is gewoon goed.
Tnx :)
XanderH schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:42:
[...]

Invulflitsje is bij de meeste foto's ook gebruikt dacht ik, maar in kleine mate omdat Remy niet zo van onechte kleuren houdt geloof ik. ;)
Goed gezien XanderH. Ik heb redelijk vaak fill flash gebruikt, maar wel met mate: ik hou meer van natuurlijke schaduwen dan van onnatuurlijk licht / kleuren :)
Ik vind de foto's waar het gezicht wat beter uitgelicht is persoonlijk ook mooier trouwens. #3, #11 en #13 zijn mijn persoonlijke favorieten denk ik. De rest is niet slecht, maar vind ik qua belichting minder en/of mis ik de interactie. (En interactie heb je misschien ook niet echt in #13 bijvoorbeeld, maar die compositie maakt veel goed :P)
Tnx voor je commentaar ;)
Maargoed, qua belichting blijft het natuurlijk eigen smaak, niets mis mee. :)

Even nieuwsgierigheid trouwens: Waarom is #9 door je selectie heengekomen? :P Niet lullig bedoelt ofzo, maar volgens mij kan iedereen op vakantie even zo'n pic trekken (ok, dan wel een wat grotere DOF...), die foto mist als je het mij vraagt echt een boodschap? Die drukt als je het mij vraagt meer een "Kijk ik ben op vakantie, we zijn even op een picknickplek gestopt, en dit is nou mijn reisgenote"-gevoel uit. Maar ik zou best willen weten wat jouw gedachtes bij die pic zijn eigenlijk? :)
Nummer 9 heb ik erbij gezet omdat het een van de meest spontane foto's is: lekker open gezicht en glimlach/houding evenals de lichtval :) De technische kwaliteit was in dit geval even ondergeschikt ;)
wimD70 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:53:
Remy, waar ben je geweest dan?
Reeuwijkse Hout :)
Ik had deze serie op DPZ ook al langs zien komen en was er toen ook al van onder de indruk. Als geheel vind ik het een heel goed geslaagde serie; het spoort mij persoonlijk aan om ook eens een iets dergelijks te gaan proberen.
Dank je wel, mooi dat jij er inspiratie uithaalt om het zelf ook eens te proberen :)
Zou je ook eens iets kunnen vertellen over hoe je zo'n shoot voorbereid? Ga je weken van te voren al kijken op diverse locaties, bijvoorbeeld? En kies je dan bewust voor de ochtend / middag / avond om de foto's te schieten? Dat soort vragen.... :)
De voorbereiding bestaat uit meerdere delen:

- model: gedegen overleg over wat zij wil, wat het thema zal zijn, wat voor kleren ze aan gaat doen, of we visagie nodig/willen hebben. Ook wat zij mee neemt aan accessoires (sieraden, hoed, zonnebril, horloge). Verder over contracten en de inhoud daarvan :)

- locatie: ik ken de Reeuwijkse Hout zelf behoorlijk goed: ga er vaak zat wandelen met en zonder de cam, vandaar dat ik al wat leuke fotogenieke danwel rustige plekjes kende om te gaan fotograferen.

Verder over de tijd: ik heb bewust voor de avond gekozen. Dan heb je het mooiste licht, ongeveer 1 tot 3u voor zonsondergang, ook wel 'the golden hour' genoemd. Genoeg licht om te schieten, en niet zo hard licht zoals overdag. Daarnaast ben je zelf als persoon 's avonds ook vaak het rustigst, en kan je op je gemak foto's maken als fotograaf, danwel poseren als model.

Veel details dus om op te letten: deze shoot had dan ook zo'n 1,5 week nodig als voorbereiding, en dan is er niet eens visagie, styling of een opdrachtgever aan te pas gekomen ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:38
Remy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:09:
Goed gezien XanderH. Ik heb redelijk vaak fill flash gebruikt, maar wel met mate: ik hou meer van natuurlijke schaduwen dan van onnatuurlijk licht / kleuren :)
Niet gezien, dat vertelde je zelf eens :+
Nummer 9 heb ik erbij gezet omdat het een van de meest spontane foto's is: lekker open gezicht en glimlach/houding evenals de lichtval :) De technische kwaliteit was in dit geval even ondergeschikt ;)
Ahja :) Point taken. Gezichtsuitdrukking is idd leuk ja :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmm ik moet nu natuurlijk gaan zeggen dat 6 de mooiste is :+. Anders plaats je hem niet in album maa rok.

Vind de soft bewerking met (hoe heet dat programma ook al weer :() niet erg goed gelukt beetje overdone.

Rest zijn het aardige foto's maar doen een beetje goedkoop aan.

Edit:

Hmm lees nu dat je de bwerking in ps gedaan heb. Niet toevallig die een plugin?

[ Voor 16% gewijzigd door Micha op 04-07-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Remy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:09:
[...]
We hebben dan ook al een halve afspraak voor een volgende shoot ;) En doordat ze mij dan al kent van deze shoot zal ze nog meer op d'r gemak zijn, en wat meer met poses en uitdrukkingen kunnen doen :) Oefening baart kunst, zowel voor de fotograaf als model ;)
Kan me goed vinden in het commentaar van Olav, ik ben daarom erg benieuwd naar de volgende shoot :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:43

janklp

FortyTwo Capital

Ik weet trouwens niet of jullie het opmerken maar volgens mij is het type riem niet ideaal gekozen met de horizontale strepen. Maakt dit haar heupen niet breder (kan de bedoeling zijn). Een egale riem was wellicht beter geweest.

Verder sluit ik me bij de opmerking aan dat het model soms iets meer met haar vrouwelijke vormen mag spelen. Gooi die kont er maar in wat mij betreft. Denk namelijk dat die zeker voor mannelijke kijkers zeker de moeite waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
De riem staat redelijk vlot en nonchalant, en een iets andere egalere riem was eigenlijk beter geweest, maar och ;) iets voor de volgende keer :)

Over vrouwelijke vormen: mee eens, dat is wel iets waar ik de volgende keer meer aandacht aan ga schenken.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Persoonlijk vind ik de foto's met de bril al gauw hard worden omdat je haar ogen niet ziet, en ze heeft best wel mooie grote bruine ogen. Verder mooi resultaat voor een eerste keer.
PS Visage wordt dat tegenwoordig niet gewoon met PS gedaan even de huid egaal maken verstoringen wegwerken etc schijnt namelijk een mooier resultaat te geven dan poeder etc.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ik vind ze mooi Remy.

Omdat je ook met een prime werkte had ik ze toch wat scherper verwacht en sowieso vind ik ze soms ook wat donker; maar desniettemin mooie warme platen waar vrolijkheid vanaf straalt.

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 04-07-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Die 18-125 ;) en die primes doen het vrij goed. Alleen ik zie hetzelfde wat ik bij mn eigen D70 ook zie. Geen ragscherpe knallende platen. Heel klein beetje softig. Ik heb zelf ook een 50mm 1.8 Nikkor en daarnaast inmiddels ter vervanging van de 18-125 een 24-70 2.8 Sigma (gebruikte 18 tot 24 niet echt en heb hier ook 70-300 en tevens heeft de 18-125 heeft op 110-125 echt een shitload vignetting)

Ik zet zelf bij voorkeursinstellingen altijd Vivid of Sharpening aan. Nu levert dat sharpening niet echt scherpere platen. Ik heb vaak het vermoeden dat de cam niet helemaal lekker focussed. (Of het aan de nieuwe firmware ligt kan ik niet zeggen want daarvoor heb ik hem minder (kritisch) beoordeeld en gebruikt. HIj focussed wel snel maar niet altijd lekker. Ook heb ik het idee van backfocus, maar dat is bij al mn lenzen. Diafragma afstoppen richting 5,6-9 (alle lenzen zijn daarin nagenoeg superscherp) levert geen extreme verbetering.

Over de platen! Lekker kleuren, mooie lichtinval en tegenlicht contrasten. Ook compositie is naar mijn oordeel goed! En genoeg diversiteit!

Hoe heb je dit zacht ingeflitst? ISO (welke) omhoog? Flashcomp? EV comp?
Welke sluitertijden of diafragma standen (Algemeen, zal namelijk wel varieren)

[ Voor 6% gewijzigd door Stinger666 op 04-07-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het mooie foto's van een leuke meid. Ik heb de serie een beetje bekeken en vind nummer 4834 er echt uitspringen op de een of andere manier. Ze komt inderdaad onprofessioneel over op de foto's, maar dat maakt de foto's ook weer leuk, speels en spontaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehmz... ook hier mijn poging... hopelijk zonder de schone jonge limburgse, noch de fotograaf zelf af te kraken :9

Celine: je ziet er fantastisch uit! :+

Heb uiteraard allereerst nog een paar vraagjes...
Remy? Heb je haar toestemming om haar zo op internet/GoT te publiceren?

Op het eerste gezicht ziet het er uit als een leuke & mooie shoot Remy, applausje :+
Erg aantrekkelijk om te zien!

Van jouw selectie vind ik de eerste eigenlijk het leukste... Mooi contrasterend blauw!
Later bij de hele serie viel me op dat daar mooiere platen tussen staan: dsc_4681.jpg bijvoorbeeld :9
Het mooie contrasterende blauw, met de volledige dame, en een subtiel speels detail dat ze lekker met blote voetjes in t zand staat.
De zwartwit-versie neemt juist het mooie samenspel van de kleuren weg. Vind die dus veel minder, eigenlijk jammer dat je de kleuren er uit laat.

dsc_4681.jpg zou een perfecte intro van je serie kunnen zijn.

Daarna wordt het "saai"... Uiteraard een zeer fraaie jongedame, die de saaiheid te niet doet, maar wanneer je hetzelfde zou doen bij een minder fraai ogend model, zou de "saaiheid" er van af druipen. Beetje jammer.

Wat gedurfde afsnijdingen, zouden dit model (én de meeste andere) niet misstaan!
(Zie voorbeeld poster van Olav) Vlak boven de scheiding van de pony is het einde beeld. Misschien wat abrupt, maar dat heeft een mooi & professioneel effect. :9

Een beetje meer inzoomen is denk ik ook wel op z'n plek. Dit meisje heeft fantastische vormen en heel mooie ogen, waar je best iets meer mee kunt doen. Laat haar maar lekker dromerig kijken... Niet persé naar jou, maar vooral naar die denkbeeldige hunk links of rechts naast je!
Maak er een spel van tussen model & fotograaf... :+

Boetseer haar in die bepaalde houding, zoals jij wil dat ze gaat staan... zitten ... en liggen!
Speel met het licht, én met de achtergrond... zij op de voorgrond, maar ook eens op de achtergrond.
Speel met de details die aanwezig zijn, het zand, het gras, het bankje, haar oorbellen, ringen én niet te vergeten haar zonnebril. :9 (dr ceintuur had je al opgemerkt geloof ik)
Speel met alles wat voor handen is, en probeer de speelse details netjes te belichten.

Bijvoorbeeld bij foto 10: inzoomen op dr zonnebril & daarmee haar ogen die je door die bril netjes kunt zien.

Heb je een polarisatiefilter gebruikt? Staat niet bij je tools... Het lijkt er soms wel op, maar bij andere platen is de blauwe lucht weer flets. Vind ik persoonlijk jammer. Is vast weg te soapen... :+

Slotvraagje: was je model wel voldoende op haar gemak?
Op sommige opnames lijkt ze geforceerd en gespannen. Lijkt mij niet de bedoeling.

Misschien een tipje voor een future shoot: breng zelf wat details mee, bijvoorbeeld een onschuldig badeendje... Verzin iets wat een speels effect geeft, waar je je zelf mee op je gemak voelt, en waar je van denkt dat zij zich op haar gemak mee kan voelen.

Tot zover! Ik hoop dat je er iets aan hebt, Remy, en dat je je niet afgekraakt voelt. Dat was geenzins de bedoeling! :+
Maar dit is ook voor mij de eerste keer in een poging positieve kritiek te leveren op een model-fotografie-shoot, waar ik zelf nog niet zo veel ervaring mee heb. Ik heb mijn ideeën, en heb jarenlang kunnen genieten van een zeer bekwaam mensenfotograaf. Een voorbeeld wat ik waarschijnlijk nooit zal evenaren, maar wiens wijze lessen ik niet vergeten ben! :p

Remy succes! Ik ben benieuwd wanneer ik je volgende serie zie...

Voor Celine... mocht ze een keertje bij iemand anders voor de camera willen staan...
Ik hou me aanbevolen! :9

(en wel als fotografisch model... geen andere rare dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
de kleuren in foto #7 zijn erg warm, erg mooi. De rest spreekt me niet echt aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55

Sharky

Skamn Dippy!

mooie foto's. Heb zondag vrijwel hetzelfde gedaan met 3 vriendinnen maar als ik naar deze foto's kijk zie ik wel wat ik beter had kunnen doen. Ben ze nu net van m'n kaart aan het kopieren (3 gig aan foto's :( ) maar zal ze ook hier eens posten als je dat ok vindt. :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Bedankt voor het commentaar jongens, nogmaals :)

Sharky: hier in dit topic posten is niet de bedoeling van showcases hè, maak gewoon lekker een eigen topic aan dan, anders gaan de commentaren op de foto's door elkaar lopen, niet handig :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Leuke serie!
Ik ben niet zo'n modellen shoot fan (ik vind het allemaal beetje van hetzelfde)
Maar toch leuk

offtopic:
Remy check je tweakers mail even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpie79
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 09:16
prima serie, zeker wanneer je rekening houdt met het beginnende model ...
de kleuren zijn zeer egaal en locatie lijkt me zeer goed gekozen.

enige kleine opmerking: ik heb soms het gevoel dat de foto's wat compositie missen...
het hoofd van het model staat soms echt centraal, waardoor er veel (ongelukkige) hoofdruimte is.

een docent fotografie vergeleek zulke foto's vaak met het vizier van een geweer, en zei dan: "je neemt een foto, je hoeft ze niet af te schieten" (wanneer je in foto 9 een kruis trekt beginnende van de hoeken zal je zien dat dit een niet onaardig schot was voor op het schietkraam :) )

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/7403/untitled5uv.jpg
(no offense !)

crop de bovenkant van de foto en hij oogt direct een stuk professioneler...
foto 6 en 11 vind ik hier een mooi voorbeeld van, hier ziet het er veel beter uit...

misschien iets om op te letten voor de volgende shoot ?
het model kent jou dan ook beter en omgekeerd, de toekomst ziet er rooskleurig uit ;)

[ Voor 34% gewijzigd door stimpie79 op 08-07-2005 12:43 . Reden: voorbeeldje ingevoegd + typo removed ]

Pagina: 1