Ehmz... ook hier mijn poging... hopelijk zonder de schone jonge limburgse, noch de fotograaf zelf af te kraken
Celine: je ziet er fantastisch uit!
Heb uiteraard allereerst nog een paar vraagjes...
Remy? Heb je haar toestemming om haar zo op internet/GoT te publiceren?
Op het eerste gezicht ziet het er uit als een leuke & mooie shoot Remy, applausje

Erg aantrekkelijk om te zien!
Van jouw selectie vind ik de eerste eigenlijk het leukste... Mooi contrasterend blauw!
Later bij de hele serie viel me op dat daar mooiere platen tussen staan: dsc_4681.jpg bijvoorbeeld

Het mooie contrasterende blauw, met de volledige dame, en een subtiel speels detail dat ze lekker met blote voetjes in t zand staat.
De zwartwit-versie neemt juist het mooie samenspel van de kleuren weg. Vind die dus veel minder, eigenlijk jammer dat je de kleuren er uit laat.
dsc_4681.jpg zou een perfecte intro van je serie kunnen zijn.
Daarna wordt het "saai"... Uiteraard een zeer fraaie jongedame, die de saaiheid te niet doet, maar wanneer je hetzelfde zou doen bij een minder fraai ogend model, zou de "saaiheid" er van af druipen. Beetje jammer.
Wat gedurfde afsnijdingen, zouden dit model (én de meeste andere) niet misstaan!
(Zie voorbeeld poster van Olav) Vlak boven de scheiding van de pony is het einde beeld. Misschien wat abrupt, maar dat heeft een mooi & professioneel effect.
Een beetje meer inzoomen is denk ik ook wel op z'n plek. Dit meisje heeft fantastische vormen en heel mooie ogen, waar je best iets meer mee kunt doen. Laat haar maar lekker dromerig kijken... Niet persé naar jou, maar vooral naar die denkbeeldige hunk links of rechts naast je!
Maak er een spel van tussen model & fotograaf...
Boetseer haar in die bepaalde houding, zoals jij wil dat ze gaat staan... zitten ... en liggen!
Speel met het licht, én met de achtergrond... zij op de voorgrond, maar ook eens op de achtergrond.
Speel met de details die aanwezig zijn, het zand, het gras, het bankje, haar oorbellen, ringen én niet te vergeten haar zonnebril.

(dr ceintuur had je al opgemerkt geloof ik)
Speel met alles wat voor handen is, en probeer de speelse details netjes te belichten.
Bijvoorbeeld bij foto 10: inzoomen op dr zonnebril & daarmee haar ogen die je door die bril netjes kunt zien.
Heb je een polarisatiefilter gebruikt? Staat niet bij je tools... Het lijkt er soms wel op, maar bij andere platen is de blauwe lucht weer flets. Vind ik persoonlijk jammer. Is vast weg te soapen...
Slotvraagje: was je model wel voldoende op haar gemak?
Op sommige opnames lijkt ze geforceerd en gespannen. Lijkt mij niet de bedoeling.
Misschien een tipje voor een future shoot: breng zelf wat details mee, bijvoorbeeld een onschuldig badeendje... Verzin iets wat een speels effect geeft, waar je je zelf mee op je gemak voelt, en waar je van denkt dat zij zich op haar gemak mee kan voelen.
Tot zover! Ik hoop dat je er iets aan hebt, Remy, en dat je je niet afgekraakt voelt. Dat was geenzins de bedoeling!

Maar dit is ook voor mij de eerste keer in een poging positieve kritiek te leveren op een model-fotografie-shoot, waar ik zelf nog niet zo veel ervaring mee heb. Ik heb mijn ideeën, en heb jarenlang kunnen genieten van een zeer bekwaam mensenfotograaf. Een voorbeeld wat ik waarschijnlijk nooit zal evenaren, maar wiens wijze lessen ik niet vergeten ben!
Remy succes! Ik ben benieuwd wanneer ik je volgende serie zie...
Voor Celine... mocht ze een keertje bij iemand anders voor de camera willen staan...
Ik hou me aanbevolen!
(en wel als fotografisch model... geen andere rare dingen)