corrupte files via wireless

Pagina: 1
Acties:

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik heb sinds een weekje een draadloos netwerkje met een SMC wireless routertje/switch. (type WBR14-G) Als client gebruik ik mijn Dell Lattitude D800 laptop. Browsen gaat over het algemeen goed alleen grote file transfers gaan de mist in. Als ik ping naar mijn server die in de switch zit gaat dit zonder pakkerverlies.
Haal ik een groot bestand op via bijvoorbeeld FTP naar mijn laptop dan is de md5sum ineens anders. Het meest vreemde vind ik dat als ik het bestand nog een keer ophaal de md5sum anders is dan op de server maar wel dezelfde is als de vorige (corrupte) download. Het bestand gaat dus op exact dezelfde wijze kapot. Ik heb echter het idee dat het wel vaker misgaat maar dat ik dat niet merk. De grote files vaak zipfiles ed zijn die een eigen crc check hebben dus die beginnen meteen te zeuren.
Ik heb nog niemand kunnen vinden met een vergelijkbaar idee ik ben dus bang dat ik tegen een bug aanloop in de firmware van mijn routertje/switch. Ik zal binnenkort ook mijn laptop eens in een ander draadloos netwerk hangen.
Iemand anders nog geniale ideeen voor troubleshooting

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
probleem is opgelost. Driver van mijn dell laptop geupgrade en nu kloppen de md5sums nog wel. waarom zoek ik altjd de moeilijke weg