Specifiek mATX bordje gezocht

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:07
Ik zoek me redelijk krom naar een geschikt mATX bordje, voor gebruik in een Silverstone LC11 , dat zo goed mogelijk aan de volgende criteria voldoet:

- 1x AGP en 3x PCI (als per vereisten voor gebruik riser card op hierboven gelinkte pagina)
- Zo goed mogelijke audio onboard (Intel HD-Azalia, SoundMax, etc)
- (Goede) GFX onboard niet noodzakelijk
- Liefst met tenminste 2x SATA, Intel chipset, Socket 478 of 775

Kom haast niet uit het enorma aanbod by vooral ASUS en Gigabyte en als ik dan iets vind blijkt het model in kwestie (zeer) moeilijk leverbaar...Mocht iemand een dergelijk bordje gebruiken of de sites van de diverse fabrikanten kennen als the back of their hand zou ik enige hulp ZEER op prijs stellen, Thanks bvb.

Verwijderd

Wat is het nou? Wel of niet onboard video??

iig:

ASUS P4P800-MX

afmetingen: 24.5cm x 24.5cm

- s478
- onboard video (geen agp-slot aanwezig)
- 3 x pci
- 2xSATA

volgend mij is dit dus m-atx dat je bedoelt?
niet zo heeeeeel erg moeilijk te vinden... al wist ik hem uit mn hoofd :Y)

mmm... nu je het zegt... ik heb dus ook deze gevonden: ASUS P4VP-MX, die heeft wél AGP 4x, maar die heeft weer geen SATA... zucht...

Toch zou ik voor de laatste gaan als ik jou was. SATA controllers (PCI) zijn namelijk overal voor minder dan weinig geld te krijgen, goed PCI video kaarten daarentegen kun je vergeten.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 02:31 ]

• retspan
Zoek dus bordje met AGP, ben me echter bewust dat meeste mATX modellen onboard GFX hebben, hetgeen ik ook niet bezwaarlijk vind, wilde dan ook maar aangeven dat ik hier geen eisen aan stel... verder schieten bovenstaande ASUS mobos tekort, vooral kwa audio...toch bedankt. Wil ik alweer iets dat niet bestaat? :X

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:08
Asus P4P800-VM, voldoet volgens mij aan al je eisen

Intel 865G chipset
1 x AGP 8X
3 x PCI
ADI 1980 6-kanaals audio codec
S/PDIF out interface(SoundMax)
Built-in ICH5 ondersteunt 2x Serieel ATA

Edit:
En is bij Azerty van leverancier direct uit voorraad leverbaar... :)

[ Voor 17% gewijzigd door mad-dog op 04-07-2005 02:41 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 18:17

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

mad-dog schreef op maandag 04 juli 2005 @ 02:38:
Asus P4P800-VM, voldoet volgens mij aan al je eisen

Intel 865G chipset
1 x AGP 8X
3 x PCI
ADI 1980 6-kanaals audio codec
S/PDIF out interface(SoundMax)
Built-in ICH5 ondersteunt 2x Serieel ATA

Edit:
En is bij Azerty van leverancier direct uit voorraad leverbaar... :)
En is ook nog eens een retegoed bord voor niet te veel geld...

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-08 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

Ik neem aan dat het systeem bedoelt is voor een Mediacenter achtige opstelling.

Dan wil ik je aanraden om niet voor een SoundMAX oplossing te kiezen. SoundMAX doet nl. aan offload op de CPU. Hij doet dus zelf bijna niets en veroorzaakt dus een hoop extra CPU belasting.

Daarnaast zijn er een hoop problemen met weergave via S/PDIF.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-07 15:57

hilgo

Clear your mind of can't.

Wat dacht je hier van ? Hij is in ieder geval niet zo duur ;)

Discogs

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 20:12
Houdt je wel rekeing met de plaatsing van het agp slot?
Sommige mobo's passen niet in sommige kasten omdat het agp slot 1 opgeschoven zit (vaak bij borden met 5 pci sloten), je hebt dan dus: PCI-PCI-PCI-PCI-PCI-AGP-Leeg ipc PCI-PCI-PCI-PCI-PCI-PCI-AGP waardoor je niet uitkomt met je riser. Weet niet of dit ook van toepassing is op mATX bordjes, maar het is wel iets om even te checken voordat je een mobo koopt :)

edit: zie net dat het goed gaat met een mATX mobo met 3x pci, met andere configs moet je opletten

[ Voor 12% gewijzigd door MewBie op 04-07-2005 22:42 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
@ retspan

Ik ben van plan dezelfde kast te gaan kopen voor mijn HTPC opstelling. Mijn twijfel is de 240W voeding. Is dat niet een beetje zwak?

add: excuses voor off-topic vraag B)

[ Voor 13% gewijzigd door The_Bash op 09-07-2005 11:39 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

• retspan
Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je eraan hangt. Bij mij zal dat niet meer zijn dan een Celly D, een lichte GF met passieve koeling, één HD en één optische drive...dat moet zonder probleem gaan hoor...no prob voor slightly off-topic, samen staan we sterk ;) Welk mobo denk je trouwens aan?

[ Voor 6% gewijzigd door retspan op 09-07-2005 21:39 ]

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik wilde eerst een Gigabyte bordje kopen en daar mijn huidige processor op zetten. Maar aangezien mijn 1900+ toch een beetje outdated raakt ga ik die toch wel vervangen.
Ik denk nu aan het bordje wat hier staat. De P4P800-VM met een 3ghz processor. Ik moet dan even zien of ik mijn 9800 pro overzet in die kast. Het schijnt dat deze gfx kaart nogal moeite heeft met de riser card.

Verder:

- Intel P4 3ghz processor
- 2 x 512 mb geheugen (Dual Channel)
- Maxtor Diamondmax 10 (200 gig) schijf (met hard disk koeling voor het geluid en dat ontlast gelijk de voeding weer)
- Hauppauge PVR500-MCE tv-kaart
- Misschien nog een Audigy kaart (Die ik vervolgens digitaal hang aan een Cyrus Two _/-\o_ )

Ik heb zitten rekenen met de wattage en nog eens rondgezocht op GoT. Ik denk dat het heel goed haalbaar is met de voeding. Waarschijnlijk wil ik er dan later nog een andere processorkoeling op zetten en (als de 9800 pro goed draait) die standaard fan ook vervangen.

Later (veel later) ga ik waarschijnlijk voor een cinema display van Apple. Die past mooi bij de kast 8) En misschien dat ik tzt dan overstap op Windows MCE. Dan kan het spul mooi naar de woonkamer.
Maar eerst moet deze student fase 1 maar eens ophoesten.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Pagina: 1