[Lilo] OS booten afhankelijk van keyboard input

Pagina: 1
Acties:

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:38

Tuxie

En WeL nU!

Topicstarter
Om lekker vlot mijn systeem te booten wil ik het volgende:

Ik heb hier twee OS'en draaien, Slackware 10.1 en Windows XP. XP gebruik ik alleen maar voor spellen en voor de rest gebruik ik Linux. Als bootloader is LILO geinstalleerd.

Ik wil eigenlijk dat Linux standaard opstart zonder 1 seconde delay tenzij ik bij het booten een toets ingedrukt houdt. Dan moet het LILO menu met de OS keuze te voorschijn komen (of XP geboot worden, mag beide).

Ik heb al even lopen snuffelen in de LILO docs maar die zijn niet echt duidelijk. Weet iemand misschien hoe ik dit kan bereiken?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Wat gebeurt er als je de delay op 0 seconden zet?

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
attamottamotta schreef op maandag 04 juli 2005 @ 01:18:
Ik wil eigenlijk dat Linux standaard opstart zonder 1 seconde delay tenzij ik bij het booten een toets ingedrukt houdt. Dan moet het LILO menu met de OS keuze te voorschijn komen (of XP geboot worden, mag beide).
Hm, volgens mij is dat standaard zo als je LILO op de harddisk installeerd.
Je moet dan de linker shift ingedrukt houden voor LILO, anders wordt de MBR geboot (windows bijv.)

Ik kan het mis hebben, heb 't nooit echt uitgezocht.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zorgen dat er geen 'prompt' statement in je config zit; dan start hij direct door, tenzij je op een toets drukt. De timeout gaat dan pas in. (Zo staat mijn LILO ook ingesteld, meestal wil ik namelijk gewoon de nieuwste kernel booten).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:38

Tuxie

En WeL nU!

Topicstarter
Zorgen dat er geen 'prompt' statement in je config zit; dan start hij direct door, tenzij je op een toets drukt. De timeout gaat dan pas in. (Zo staat mijn LILO ook ingesteld, meestal wil ik namelijk gewoon de nieuwste kernel booten).
Ah bedankt, dat werkt :) !

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
ZroBioNe schreef op maandag 04 juli 2005 @ 03:45:
[...]

Hm, volgens mij is dat standaard zo als je LILO op de harddisk installeerd.
Je moet dan de linker shift ingedrukt houden voor LILO, anders wordt de MBR geboot (windows bijv.)

Ik kan het mis hebben, heb 't nooit echt uitgezocht.
doe dat dan maar eens want ander krijg j ebinnen kort een zware klepel op jehoofd vallen ;-)
Pagina: 1