Toon posts:

Videokaart updaten of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik heb wat rond gezocht maar kwam niet op mijn antwoord.

Ik heb hier een Duron 700, met een Gigabyte GA-7XZ staan.
Maxtor 20gb 5400RPM, en 256mb sdram pc 133 met een ASUS TNT2 16mb.

Ik gebruik de computer alleen om 1 programma te draaien, ik heb een touchscreen aan de muur, en gebruik het programma Media Portal,

Nu kan ik een tweedehands ATI Radeon 9100 64mb krijgen..

Maakt dit mijn systeem nou sneller??

En direct een vraag,
Ik wil graag ook de 256mb naar 512 pc 133 vervangen, ondersteund ie dit?

Verwijderd

Nou met zo'n systeem zal die videokaart niet zo gek veel uit maken...

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik vind de vragen hier van niet al te hoog niveau eerlijk gezegd, probeer eens wat meer zelf te zoeken of logisch na te denken. Een grafische kaart versnelt 3d toepassingen. Je kunt zelf bedenken of jou mediaportal gebruik maakt van deze versnelling, en meer specifiek of het programma met een radeon 9100 dus sneller zou lopen. Het lijkt me van niet.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Als je geen grafisch zware applicaties draait zal een nieuwe videokaart niet uitmaken, je cpu is dan gewoon de traagste factor (weet ik uit ervaring, ik had vroeger een bijna identiek systeem). Voor geheugenuitbreiding: zie boekje moederbord.

public void ik()

Verwijderd

Nieuwe harde schijf kopen, 5400rpm --> 7200rpm is een wereld van verschil, trust me.. En het gaat er (zoals je zelf al aangeeft) om dat die software draait. Ik weet niet wat je met een nieuwe grafische kaart wilt bereiken, mooiere knopjes op je touchscreen? Dream on...
Daantjuh schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:53:
Voor geheugenuitbreiding: zie boekje moederbord.
EN... Gigabyte site! Ik verdenk Brulnoes ervan dat ie daar nog niet is geweest voor deze vraag...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 01:01 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik weet niet wat je met een nieuwe grafische kaart wilt bereiken, mooiere knopjes op je touchscreen?
Nou, als je iets kan krijgen (zo zegt Brulnoes toch) dan is het altijd mooi meegenomen :)

March of the Eagles

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
..maar als je er voor moet betalen, is het in zijn geval m.i. zinloos.

Een TNT2 is een prima kaart voor simpel werk, zolang er geen games worden gedraaid of geavanceerde grafische applicaties dan heeft die Ati kaart niet zoveel toegevoegde waarde.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:10

vr6-only

Blub Blub

ati 9100 zal je systeem niet sneller maken met opstarten etc maar misschien als een film stotterd
dat bij de ati 9100 niet meer zo is en geheugen uitbreiding heeft niet echt veel zin aangezien je
maar 1 programma draait .....of die het ondersteund dat weet ik niet...moederbord boekje of site van gigabyte..nieuwe hdd zal je systeem wel sneller maken maar dan moet je wel een 7200 rpm met 8 mb cash nemen...en echt veel sneller zal het niet worden. maar je merkt het wel

[ Voor 24% gewijzigd door vr6-only op 04-07-2005 01:22 ]

It ain't stupid if it works!

Verwijderd

Je moet alleen ergens voor betalen als het ook iets oplevert. Klinkt logisch, maar dat gebeurt lang niet altijd.

Brulnoes zijn vraag is te herleiden: Levert dit iets op?
Antwoord: Nee (want je gaat er niets van merken)
WOW! met 8 miljoen ballen CASH!!?? Die moet ik hebben!!! Wie heeft er een schroevendraaier?:Y)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 01:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
K k weet genoeg, ik wou alleen weten als het zou uitmaken of niet.

8 miljoentjes;)

Verwijderd

Ik zou zeggen dat deze machine het niet meer waard is om een upgrade te krijgen, wat je beter kan doen is je hele systeem upgraden zodra je genoeg geld hebt.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Een nieuwe videokaart zal alleen maar helpen als je de PC voor grafische applicaties gebruikt.

Maar dan zou ik zowieso eerst kijken naar een geheugenuitbreiding en een nieuwe 7200 rpm harddisk. Dan verkort je de laadtijden van zowel het OS als de programma's enorm! (relatief gezien, want het is een oude PC) ;)

Als ik zou kunnen kiezen voor 30 euro een videokaart of voor datzelfde bedrag een mooie 7200 rpm harddisk/256 MB geheugen erbij, dan weet ik het al. 8)

[ Voor 21% gewijzigd door frankknopers op 04-07-2005 12:51 ]

Goud is geen geld

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:43:
Ik zou zeggen dat deze machine het niet meer waard is om een upgrade te krijgen, wat je beter kan doen is je hele systeem upgraden zodra je genoeg geld hebt.
Economisch niet verantwoord zeggen wij altijd. ;)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Waar gaat dit over???

TS, kijk of die ene programma iets met een GPU doet. Zo nee, dan maakt het geen zak uit. Mbt RAM moet je naar je moederbord kijken, of het ondersteund wordt hangt af van aantal chips en chipdichtheden enzo, zie PMG FAQ en je mobohandleiding.

Rest van jullie: speeluur is voorbij...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.