Toon posts:

[WinXP] Windows werkt op 48bit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeienacht,

Vandaag had ik een discussie met iemand die mij vertelde dat windows op 48 bit zou draaien en dat deze tot 32 bit word gelimiteerd door de non-64bit processoren.

Verder kwam aan bod dat de "48bit" versie van windows xp sneller zou zijn dan de 64bit versie (draaiend op een 64bit processor).

Graag zou ik willen weten of deze stellingen correct zijn.

Alvast bedankt! :Y)

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-03 19:23

RicX

Het leven is geen ponypark

huh? dit slaat nergens op. Dit gaat om 48 bit LBA. Dit is gewoon dat je er een grote HDD aan kan hangen, heeft nix met windows xp te maken... Is gewoon 32 bit (op de 64 bit versie na dan :P )

Om er nog even verder op in te gaan 48 bit is gewoon het aantal disk-sectoren... check hier

[ Voor 30% gewijzigd door RicX op 04-07-2005 00:18 . Reden: extra info ]

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

http://www.google.com/sea...indows+xp%22+%2248+bit%22

Ga eerst ff op onderzoek uit :) Check eens waar al die Google resultaten over gaan enzo :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja die gast waar ik die discussie mee had zegt dat ie bij microsoft werkt en dat ie dat allemaal weet via het bedrijf enzo..
Ik geloofde hem niet, vandaar deze thread...
In ieder geval al 1 - 0 :P

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Hmm vreemd aangezien er geen 48-bit CPUs zijn, dus wat heeft het voor zin voor Microsoft om een 48-bit versie te maken, als dat uberhaupt kon. Want je kan alleen 32-bit software draaien op een 32-bit CPU, niets meer en niets minder. Met wat softwarematige trucjes kan je wel lager gaan (16-bit etc), maar daar houdt het wel mee op.

En als die al zou bestaan, zou die niet sneller draaien dan de 64-bit versie op 64-bit CPUs, want de 48-bit moet eerst terugschakelen naar 32-bit, en daarbij zijn code realtime opnieuw compileren (want hij is gecompileerd op een niet-bestaande 48-bits CPU) en ik weet niet of jij een OS heb zien compileren, dat doe je niet realtime, zeker niet iets van het kaliber (lees, grootte) van Windows.

Stuur het verhaal op naar www.broodjeaap.nl :p

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

....en waar haalt hij die 48bit vandaan? Van z'n geluidskaart ofzo?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Omg.. het zijn geen Nintendo's :) (doelend op de bit-war die enkele jaren geleden onder de spelconsoles speelde) Dit gaat echt helemaal nergens over

• RicX

RicX

BackSlash32 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:22:
Ik geloof dat ik dat toch al had verklaard, niet ??
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:20:
Ja die gast waar ik die discussie mee had zegt dat ie bij microsoft werkt en dat ie dat allemaal weet via het bedrijf enzo..
Ik geloofde hem niet, vandaar deze thread...
In ieder geval al 1 - 0 :P
Inderdaad, show him who's boss !!!! :P

[ Voor 44% gewijzigd door RicX op 04-07-2005 00:29 ]

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 20:17
Bigs schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:25:
Omg.. het zijn geen Nintendo's :) (doelend op de bit-war die enkele jaren geleden onder de spelconsoles speelde) Dit gaat echt helemaal nergens over
Maar als je 4 NES system op elkaar aansluit heb je toch ook 32 bit? :+

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik weet genoeg, _/-\o_ thx allemaal twas genoeg om hem naar zn bed te sturen! :>

Verwijderd

RicX schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:17:
Dit gaat om 48 bit LBA. Dit is gewoon dat je er een grote HDD aan kan hangen
Goeie! Wist ik niet, thanx

offtopic: errug vermoeiend om met dat soort mensen te moeten discussieren idd Wensmeester.

Ik sprak laatst iemand die een iets minder stom verhaal had, maar toch... Windows XP zou een codenaam zijn, en niemand zou het weten, maar het heet eigenlijk Win32, waarom? Omdat je bij je XP installatie 32 processen zou kunnen draaien B) Ik heb maar rustig ja geknikt en hem verteld dat ik dat niet wist en dat ik het een interessant verhaal vond... Ik moest de volgende dag nog werken en wilde graag snel naar bed, anders was het zeer zeker een urenlange discussie geworden LOL

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 00:34 ]

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 21:55

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
BackSlash32 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:22:
Zie de post van RicX

48bit kan echter ook van de Athlon64 komen, die heeft nl 48bit virtual addresses :)

March of the Eagles

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
"One contributing factor to the downfall of the Itanium as a general-purpose processor was AMD, who introduced AMD64 extension to the x86 architecture. AMD64 brings 48-bit virtual addressing (40-bit physical) to the x86 as well the addition of 16 64-bit general purpose registers, 16 128-bit XMM registers."
bron

Dit slaat dus op geheugenadressering.

Edit: te laat...

[ Voor 13% gewijzigd door Stamgastje op 04-07-2005 00:53 ]

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
yup..en vanaf de Pentiun Pro bestaat er al 36-bit adressering (waarvan maximaal 32-bits ineens) maar dat maakt een CPU of OS nog geen 36-bits..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RicX schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:28:
Ik geloof dat ik dat toch al had verklaard, niet ??
Jongens... ga nou niet serieus op een sarcastische opmerking in ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RicX

RicX

BackSlash32 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 01:17:
Jongens... ga nou niet serieus op een sarcastische opmerking in ;)
offtopic:
slecht gevoel voor sarcasme van jou dan...

Pagina: 1