Toon posts:

[2003+xp] inloggen traag

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige jaren een 2003 server (enterprise). En inloggen ging altijd goed. Maar de laatste paar dagen duurt na het opstarten van de pc het inloggen lang. Alleen op mijn pc. Niet op andere pc's.

Dns is goed, dhcp ook (anders zouden andere pc's ook problemen moeten hebben)

Geen errors in dns log

Profiel is niet groot.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Dns is goed ingesteld ook op mijn pc. voorkeurs dns is server's ip.

Suggesties zijn welkom

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En nu ?
Je geeft wel aan wat je gechecked hebt, maar hier kunnen we natuurlijk amper iets mee he.
Define ook lang, wat geeft hij aan wat hij in de tussentijd doet ? Is de rest van je netwerken op die PC ook traag ?

Er is veel meer info nodig ...

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
lang is 5 minuten ofzo, terwijl vorige week en jaren ervoor altijd binnen 20 seconden was.

In de tussentijd doet ie niet zoveel, hij is bezig met inloggen, computerinstelingen toepassen enzo.

Zodra ik eenmaal ingelogd ben is alles prima, netwerk gewoon snel (zoals altijd), internet snel, toegang tot mappen op server en bestanden kopieeren van en naar server, nog even snel als altijd.

Ik begrijp niet wat er nu veranderd is en hoe nu verder op te lossen. Als meer info nodig is laat maar weten, ik kan nu niks meer bedenken.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 09:01
Heb je toevallig policyaanpassingen gemaakt ? Heb je tussendoor op een ander werkstation oid ingelogd?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Nee, altijd zelfde pc. En geen policy's of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

DNS diagnose tools gedraait (MS support tools)??
Heb je Sp1 geinstalleerd?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 23:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, geen sp1, wel alle updates enzo, maar ik heb meerder werkstatiuons met ook xp sp2 en daar draait alles al wel langere tijd goed. Ik snap gewoon niet wat er nu veranderd is de laatste paar dagen/weken dat 1 systeem niet meer top draait.

Verwijderd

Heb je het alleen met een bepaalde user?
Waar blijft het werkstation hangen (na of voor het inloggen?)

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 15:42
de dns server op de clients is dat de win2k3 server? Of heb je als DNS server(s) gewoon je gateway ingesteld?

[ Voor 36% gewijzigd door Speedener op 05-07-2005 00:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
vaag, maar ik teste net met een andere kabel en ineens opgelost. Toen weer de andere kabel gebruikt en die werkte nu ook. Ik snap er de ballen van, want de kabel testen was het eerste wat ik gedaan had (ook meerdere kabels).

Thx voor de hulp.
Pagina: 1