Hallo,
Ik heb onlangs een AMD Athlon64 3500+ 64bit Boxed Sckt939 (venice) aangeschaft.
Werkt op zich wel goed, maar na een kwartiertje ofzo maakt de pc enorm veel lawaai. Als ik bv een film aan't kijken ben met m'n koptelefoon hoor ik em er gewoon door op de rustige filmmomenten...
M'n systeem bestaat uit:
AMD Athlon64 3500+ 64bit Boxed Sckt939 (venice)
ASUS A8N-SLI (standaard versie)
Coolermaster Case Fan 120x120 Ultra Silent
Asus Nvidia EN6600GT 128MB Tv/DVI/2*VGA,PCIX (SLI geschikt)
en verder de gebruikelijke elementen zoals HD enzo uiteraard
Ik heb van de ASUS cdrom de tooltjes "PC Probe" (om temp etc te meten) en Cool 'n Quiet geinstalleerd (zou fans moeten afstemmen op wat nodig is, wat overigens geen verschil uitmaakte)
M'n CPU fan draait momenteel rond de 5800rpm. De Chipset Fan rond de 5600rpm.
De CPU temperatuur is 44°C en de MB temperatuur is 43°C.
Wat zijn m'n mogelijkheden om het lawaai te verminderen? Indien een andere CPU fan aangewezen is welke raden jullie me dan aan?
Momenteel zit de standaard fan die bij de cpu kwam erop dus heb geen aparte aangeschaft ofzo.
Alvast bedankt!
Ik heb onlangs een AMD Athlon64 3500+ 64bit Boxed Sckt939 (venice) aangeschaft.
Werkt op zich wel goed, maar na een kwartiertje ofzo maakt de pc enorm veel lawaai. Als ik bv een film aan't kijken ben met m'n koptelefoon hoor ik em er gewoon door op de rustige filmmomenten...
M'n systeem bestaat uit:
AMD Athlon64 3500+ 64bit Boxed Sckt939 (venice)
ASUS A8N-SLI (standaard versie)
Coolermaster Case Fan 120x120 Ultra Silent
Asus Nvidia EN6600GT 128MB Tv/DVI/2*VGA,PCIX (SLI geschikt)
en verder de gebruikelijke elementen zoals HD enzo uiteraard
Ik heb van de ASUS cdrom de tooltjes "PC Probe" (om temp etc te meten) en Cool 'n Quiet geinstalleerd (zou fans moeten afstemmen op wat nodig is, wat overigens geen verschil uitmaakte)
M'n CPU fan draait momenteel rond de 5800rpm. De Chipset Fan rond de 5600rpm.
De CPU temperatuur is 44°C en de MB temperatuur is 43°C.
Wat zijn m'n mogelijkheden om het lawaai te verminderen? Indien een andere CPU fan aangewezen is welke raden jullie me dan aan?
Momenteel zit de standaard fan die bij de cpu kwam erop dus heb geen aparte aangeschaft ofzo.
Alvast bedankt!