Ik heb dit probleem hier geprobeerd op te zoeken, maar ik kan niet echt een oplossing vinden. veel kennen het probleem geloof ik wel. maar ik zit met mijn pc achter een router(syslink BEFW11S4) en met alles wat ik ook doe, lukt het niet om dit te herstellen. system resore heeft ook geen zin, want de pc is pas geleden gecrasht. of ik het nu iets in de router moet omzetten of dat er wat anders aan de hand is. ik weet het niet meer.......please help
Heb je meerdere computers aan die wireless router hangen? Krijgen die wel een IP-adres? Zo ja, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan de router.
Netwerkkaart al eens opnieuw geïnstalleerd? Firewall van XP uitgeschakeld? Firewall van jezelf uitgeschakeld of (beter) gedeïnstalleerd?
)
[edit]
Oh het ding heeft ook nog 4 UTP-poorten zie ik? Indien je 'm via een UTP-kabel hebt aangesloten kan daar natuurlijk ook een breukje in zitten, probeer eens een andere kabel. Bovenstaande probeersels zijn trouwens dingen die je zelf ook had kunnen bedenken toch?
Netwerkkaart al eens opnieuw geïnstalleerd? Firewall van XP uitgeschakeld? Firewall van jezelf uitgeschakeld of (beter) gedeïnstalleerd?
Hij zegt dat hij een BEFW11S4 heeft, dat is een wireless router. OS = XP, dat is de enige die die foutmelding geeft. (Maar je hebt wel gelijk hoor, hoe meer specs hoe beter.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:40:
wat meer specs zou geen kwaad kunnen. is dit wireless, welk OS, etc..
[edit]
Oh het ding heeft ook nog 4 UTP-poorten zie ik? Indien je 'm via een UTP-kabel hebt aangesloten kan daar natuurlijk ook een breukje in zitten, probeer eens een andere kabel. Bovenstaande probeersels zijn trouwens dingen die je zelf ook had kunnen bedenken toch?
[ Voor 60% gewijzigd door Bergen op 03-07-2005 23:46 ]
deze melding krijg je veelal als je accesspoint beveiligd is met een WEP key maar waarbij vergeten wordt om deze ook op de client in te vullen. Maw, je ziet het AP wel maar je krijgt geen ip adres, vandaar beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
Geef anders je AP een reset, kun je er weer verbinding mee maken.
Geef anders je AP een reset, kun je er weer verbinding mee maken.
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
het is de enige pc die ik met een draadje heb aan gesloten op de router. De andere 2, die wirless zijn, draaien wel gewoon. alle pc's draaien onder xp. ik heb al de ethernetkaart eruit gehaald en in een ander slot gestopt, werkte niet. toen die eruit gegooit en 1 andere er in gezet en met die blijft het probleem bestaan.
Tip: om iets toe te voegen aan een post kun je de
-knop gebruiken, dan wordt het topic niet zo rommelig.
Enfin, had je misschien de toegang tot de router tot een aantal MAC-adressen beperkt? Weet je ook zeker dat de UTP-kabel goed contact maakt in de router? (ff loshalen en goed vastklikken)
Enfin, had je misschien de toegang tot de router tot een aantal MAC-adressen beperkt? Weet je ook zeker dat de UTP-kabel goed contact maakt in de router? (ff loshalen en goed vastklikken)
ik weet het niet meer hoor. ga morgen maar eens een nieuw utp kalebtje leggen en hopen dat dat wilt werken. pc's kunnen je soms echt tot het uiterste drijven
maar ik geef me nog niet gewonnen. hi kan ook altijd nog een nieuw kaartje erin planten
Verwijderd
Smartass!Bergen schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:42:
Hij zegt dat hij een BEFW11S4 heeft, dat is een wireless router. OS = XP, dat is de enige die die foutmelding geeft.
sorry, my bad.
Hmm ik heb dus ook het probleem dat ik op de switch van de Befw11s4 geen ip-adres kreeg, terwijl de kabel zeker weten goed was. Enkele malen opnieuw opstarten (alles) bracht geen verbetering.
Uiteindelijk heb ik dat hele ding een hard-reset gegeven zodat hij alle instellingen kwijt was en vervolgens werkte het wel.
Ik had wel een beperking op MAC adressen ingesteld, maar dat geld toch alleen voor de wireless kant?
Het staat iig wel onder de wireless instellingen op de router.
Nu werkt het wel, alleen viel de wifi nog ff weg.
Weet iemand trouwens of je in een EU versie van dit ding zonder problemen de firmware van de US versie kan stoppen? Ik had namelijk problemen met upgraden van de firmware (werkt niet in IE, wel in firefox) en in de US versielog staat dat er een fix voor is.
Weet iemand of versie 1.50.13 nog last heeft van lockups, ik had daar gister ergens anders last van (wel met 1.50.11), maar dat kan daar ook nog aan de kabel hebben gelegen.
Uiteindelijk heb ik dat hele ding een hard-reset gegeven zodat hij alle instellingen kwijt was en vervolgens werkte het wel.
Ik had wel een beperking op MAC adressen ingesteld, maar dat geld toch alleen voor de wireless kant?
Het staat iig wel onder de wireless instellingen op de router.
Nu werkt het wel, alleen viel de wifi nog ff weg.
Weet iemand trouwens of je in een EU versie van dit ding zonder problemen de firmware van de US versie kan stoppen? Ik had namelijk problemen met upgraden van de firmware (werkt niet in IE, wel in firefox) en in de US versielog staat dat er een fix voor is.
Weet iemand of versie 1.50.13 nog last heeft van lockups, ik had daar gister ergens anders last van (wel met 1.50.11), maar dat kan daar ook nog aan de kabel hebben gelegen.
Pagina: 1