Ik ben zelf bezig met een cms en ben aan het denken geslagen voor een goed login systeem en dat de users ingelogd kunnen blijven. Ik heb het React inlogsysteem een beetje bekeken en heb wat vraagjes.
- User komt op het forum (niet ingelogd)
- User krijgt een uniek ReactID
- User vult zijn gegevens in op de login page
- Username en password komen overeen, geslaagde login
- In de database in de sessie tabel(?) wordt het volgende opgeslagen:
• ReactID
• Ip (mits aangevinkt door de user)
• Lifetime?
• Ingelogd (Boolean)
- User is ingelogd
- User is lekker aan het gotten geslagen en op iedere pagina wordt zijn ReactID vergeleken met het record in de database.
Nu vraag ik me af, wordt het ReactID op iedere pagina gecheckt op het bestaan in de database? Het moet haast wel, want als ik het koekje verwijder of het ReactID verander ben ik uitgelogd, als ik het ReactID weer terug zet ben ik weer ingelogd.
Ook zie ik bij logout allemaal ReactID's staan, deze werken allemaal als ik de hash in de cookie zet.
Is het ReactID gewoon een sessie id die wordt gegenereerd door session_start() in php? En zie ik het goed dat die sessie hierna helemaal niet meer wordt gebruikt maar dat het in de database wordt opgeslagen?
alvast bedankt
- User komt op het forum (niet ingelogd)
- User krijgt een uniek ReactID
- User vult zijn gegevens in op de login page
- Username en password komen overeen, geslaagde login
- In de database in de sessie tabel(?) wordt het volgende opgeslagen:
• ReactID
• Ip (mits aangevinkt door de user)
• Lifetime?
• Ingelogd (Boolean)
- User is ingelogd
- User is lekker aan het gotten geslagen en op iedere pagina wordt zijn ReactID vergeleken met het record in de database.
Nu vraag ik me af, wordt het ReactID op iedere pagina gecheckt op het bestaan in de database? Het moet haast wel, want als ik het koekje verwijder of het ReactID verander ben ik uitgelogd, als ik het ReactID weer terug zet ben ik weer ingelogd.
Ook zie ik bij logout allemaal ReactID's staan, deze werken allemaal als ik de hash in de cookie zet.
Is het ReactID gewoon een sessie id die wordt gegenereerd door session_start() in php? En zie ik het goed dat die sessie hierna helemaal niet meer wordt gebruikt maar dat het in de database wordt opgeslagen?
alvast bedankt