Ik ben bezig met een workaround in IE om een menu goed te laten werken.
Ik heb namelijk de volgende menustructuur:
En nu wil ik dus alle listitems met een kop (de <li>'s met Kop 1 en Kop 2) een class geven d.m.v. javascript. En ja ik kan het ook wel in de HTML doen, maar wil het liever met javascript voor elkaar krijgen
Dit heb ik geprobeerd te doen op de volgende manier, maar met die manier gebeurt er niks
Ik heb de class blaat in mijn css gedefineerd en die werkt.
Ik begrijp nu echt even niet waarom het niet werkt.Misschien dat iemand anders het ziet?
Ik heb namelijk de volgende menustructuur:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <ul id="navigatie"> <li>Kop 1 <ul> <li>Subkop 1.1</li> <li>Subkop 1.2</li> <li>Subkop 1.3</li> </ul> </li> <li>Kop 2 <ul> <li>Subkop 2.1</li> <li>Subkop 2.2</li> <li>Subkop 2.3</li> </ul> </li> </ul> |
En nu wil ik dus alle listitems met een kop (de <li>'s met Kop 1 en Kop 2) een class geven d.m.v. javascript. En ja ik kan het ook wel in de HTML doen, maar wil het liever met javascript voor elkaar krijgen
Dit heb ik geprobeerd te doen op de volgende manier, maar met die manier gebeurt er niks
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| function _HandleTopmenu () { if ( navigator.userAgent.indexOf ( 'MSIE' ) != -1 ) { var i, li, Itemnumber, Allitems = document.getElementById ( 'navigatie' ).getElementsByTagName ( 'li' ); for ( i = 0 ; i < Allitems.length ; i++ ) { li = Allitems [i], Itemnumber = li.sourceIndex; if ( Itemnumber == 0 && Itemnumber == 4 ) { li.setAttribute ( 'class' , 'blaat' ); } } } } window.onload = _HandleTopmenu; |
Ik heb de class blaat in mijn css gedefineerd en die werkt.
Ik begrijp nu echt even niet waarom het niet werkt.Misschien dat iemand anders het ziet?