64bit nuttig in een laptop (tikbak) komende 3 jaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 19:50
Ik ben opzoek naar een laptop, en mijn keuze hang nu tussen de acer 5024 en de 8103 er zit zo een beetje 500 euro verschil in maar dat even ter zijde.

De ene is een 32 bit p-M en de andere een 64bit AMD Turion.

Nu is mijn vraag wat is het voor deel van een 64bit cpu in een laptop, wat ik wil met deze laptop is zeg maar 3 / 4 jaar mee door en dat wil ik office applicaties gaan doen en een beetje programmeren en zo voorts. Nu heb ik rond gezocht en ik heb een paar dingen gezien waarom een 64 bit beter is. Maar ik heb meer het idee dat deze meer voor een desktop geschikt is. Ik wil zeg maar met deze laptop niet mijn desktop vervangen maar hij moet wel een beetje uit de voeten komen.

Even kort samen gevat. Wat is er zo uber aan 64bit cpu in een laptop als je niet kijkt naar games..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:19
64bit is de toekomst, dus daar kan je dan nog wel ff mee voorruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

er is niet echt wat mis met 32bit... en eigenlijk heb je nu nog weinig aan 64bit... het is niet noemenswaardig sneller enzo... Wat wel is... de volgende versie van windows wordt denkelijk 64bit. Wil je dus nog enkele jaartje vooruit met je laptop, koop dan 64bit!
Flesdop schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:49:
64bit is de toekomst, dus daar kan je dan nog wel ff mee voorruit...
hij heeft dus gelijk !

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Ja ik denk zelf ook dat het de toekomst is.
maar mijn vraag is meer waarom is 64bit handig in een laptop. Longhorn word ook 32bit geleverd.
en de voor delen die ik nu heb gezien zijn games en meer werk geheugen. maar daar heb ik desktop voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
RicX schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:52:
er is niet echt wat mis met 32bit... en eigenlijk heb je nu nog weinig aan 64bit... het is niet noemenswaardig sneller enzo... Wat wel is... de volgende versie van windows wordt denkelijk 64bit. Wil je dus nog enkele jaartje vooruit met je laptop, koop dan 64bit!
Ik neem alleen aan dat zijn grafische kaart die nieuwe Windows nog niet zal kunnen trekken.

@TS, als je hem niet voor games of zware apps koopt, neem ik aan dat hij voor office achtige dingen zal worden gebruikt? Dan zou ik mij niet teveel zorgen maken over 32 vs 64 bit, maar gewoon kijken naar de rest van de specs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Ja dat is het nou juist die zijn zo goed als het zelfde allen draait mem van de turion min snel als sonoma..
RoamoR schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:07:
[...]
Ik neem alleen aan dat zijn grafische kaart die nieuwe Windows nog niet zal kunnen trekken.
Een ATI x700 zou die longhorn niet trekken.. lijkt mij wel.. maar kan het fout hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
ik wou net zeggen, die 5024 van acer heeft er een x700 in zitten en die heeft ook een heel mooi schermpje. en het belangrijkste, een amd turion !! met kijk op de toekomst zou ik deze cker nemen (ook mn vriendin aangerade die m gaat hale). alles wordt in de toekomst 64 bits, en misschien ooit nog wel meer ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
DaNiEl KuNsT schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:13:
ik wou net zeggen, die 5024 van acer heeft er een x700 in zitten en die heeft ook een heel mooi schermpje. en het belangrijkste, een amd turion !! met kijk op de toekomst zou ik deze cker nemen (ook mn vriendin aangerade die m gaat hale). alles wordt in de toekomst 64 bits, en misschien ooit nog wel meer ;)
Hoe zit het met de licht inval van dat scherm. de resolutie is helaas minder dan die 8103 en ik ben al een tijd opzoek naar de BT module voor dat ding kan nergens vinden :( vind zo een nutteloos knopje zo Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lordsauron schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:02:
Longhorn word ook 32bit geleverd.
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar geloof het nou maar, de heren Hardware-fabrikanten en de heren Software-ontwerpers trekken aan de touwtjes. Dus JIJ kunt nu wel zeggen, wat is het nut?Maar ZIJ besluiten op een zeker moment gewoon de stekker uit alles wat 32-bit is te trekken...

Denk aan alle ontwikkelingen in hardware-land, ik noem: Socket423, zag er leuk uit, s478 zag er tóch leuker uit.. RDRAM, zag er leuk uit.. stekker eruit! AGP, de limiet is nog lang niet bereikt, maar de heren hebben er gewoon geen zin meer in: stekker eruit! En hop iedereen naar PCI-E.
64-bit krijgt/heeft een hele vaste voet aan de grond, uit bescherming voor jezelf tegen de grote boze fabrikant moet je daar dus gewoon voor gaan. Ze verzinnen namelijk echt wel een manier om jou tegen wil en dank 64-bit door de strot te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:20:
[...]

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar geloof het nou maar, de heren Hardware-fabrikanten en de heren Software-ontwerpers trekken aan de touwtjes. Dus JIJ kunt nu wel zeggen, wat is het nut?Maar ZIJ besluiten op een zeker moment gewoon de stekker uit alles wat 32-bit is te trekken...

Denk aan alle ontwikkelingen in hardware-land, ik noem: Socket423, zag er leuk uit, s478 zag er tóch leuker uit.. RDRAM, zag er leuk uit.. stekker eruit! AGP, de limiet is nog lang niet bereikt, maar de heren hebben er gewoon geen zin meer in: stekker eruit! En hop iedereen naar PCI-E.
64-bit krijgt/heeft een hele vaste voet aan de grond, uit bescherming voor jezelf tegen de grote boze fabrikant moet je daar dus gewoon voor gaan. Ze verzinnen namelijk echt wel een manier om jou tegen wil en dank 64-bit door de strot te duwen.
de AGP limiet is wel bereikt hoor. En RDRAM moest het gewoon afleggen tegen de betere en goedkopere DDR-Ram techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:20:
[...]

dat is zeker waar maar ja ik bedoel denk dat nu 95% van de computers nog 32 zijn het lijkt me niet dat het zo maar pats boem geen 32 meer is. maar ja het blijft computer land en die blijft on voor spel baar.
Iemand die Bluetooth Module gezien ;D dan ga ik denk maar voor de AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:22:
[...]

de AGP limiet is wel bereikt hoor. En RDRAM moest het gewoon afleggen tegen de betere en goedkopere DDR-Ram techniek
Dat de AGP limiet bereikt is mag je me uitleggen, want dat is volgens mij niet zo, maar ok. Wat ik bedoel te zeggen, zeg jij in feite ook: De fabrikanten bepalen wat er gebeurt en niet wij, als onschuldige PC misbruikers O-) Zo ging dat dus ook met RDRAM, wisten wij veel waar zij mee bezig waren..? RDRAM was the shit! Maar toen ze vrij snel iets nieuws vonden, waren alle RDRAM gebruikers dus de lul.. Je moet imo dus zorgen dat je op de goede trein springt als je iets koopt, er zijn namelijk treintjes die brandstof hebben om naar 2 stationnetjes te rijden, terwijl er ook 1 is die de wereld om gaat...

Ter vergelijking: 32-bit is al bijna de wereld om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Zo ging dat dus ook met RDRAM, wisten wij veel waar zij mee bezig waren..?
DDR was in die tijd veel goedkoper dan RDRAM, en in dual channel veel sneller. De roadmap van RDRAM liet natuurlijk snellere modellen zien, maar die zijn er nooit gekomen (op 1 na dan)
Nog een feit was dat AMD's toenmalige Athlon in combinatie met DDR sneller & goedkoper was dan Intel's nieuwe P4, en daar moest natuurlijk verandering in komen. Vooral op gebied van prijs.

En de AGP limiet is min of meer bereikt hoor, zeker 512MB kaarten hebben nood aan PCI-E (ook al worden ze nu amper gebruikt) en PCI-E is veel efficiënter. (serieel: minder banen op het moederbord, sneller door up & down bus)

[ Voor 19% gewijzigd door XWB op 04-07-2005 01:26 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik vind dat iedereen hier wel erg erg positief over de 64 bit is... met de huidige software merk je nog geen verschil. De kans dat je het OS van je laptop upgrade is niet zo heel groot, en dan nog zal het effect voor het 'normale' laptop werk minimaal zijn. Het hangt natuurlijk een beetje af van de (verwachte) toepassingen... Natuurlijk, 64 bit is 'beter', en het klinkt cooler, je maakt meer indruk bij je vriendjes, enz.... maar eigenlijk heb je er op het moment niks aan.
Over 3-4 jaar zal Longhorn (als dat dan al uit is:p ) er wel (beter?) gebruik van kunnen maken, maar ik kan me nie voorstellen dat daar geen 32 bit ondersteuning, die 'net zo snel' is, in zit. Verder zal over 3-4 jaar de software die écht het maximale nodig heeft op je huidge laptop toch te kort gaan komen.
Kortom, het hangt een beetje van het gebruik van je laptop af, maar voor typisch 'klassiek' laptop gebruik, heb je het niet nodig.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luxx schreef op maandag 04 juli 2005 @ 01:28:
Ik vind dat iedereen hier wel erg erg positief over de 64 bit is...

Over 3-4 jaar zal Longhorn (als dat dan al uit is:p ) er wel (beter?) gebruik van kunnen maken
Newsflash: http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/default.mspx

It is coming!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agp limiet is zeker niet bereikt lol kijk ma naar het verschil tussen agp 4x en agp 8x => geen verschil

ze zijn wel overgestapt naar pci-e omdat de pci bus het niet meer aankon en daarom is men over gestapt naar pci-e 1x, 2x , 4x, 8x en 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
ik vind alle ophemeling over 64 wel wat overdreven, zeker voor een laptop. Tenzij je echt wil gamen met laptop moet je gewoon voor een procesoor gaan die aan jou eisen voldoen qua snelheid. Is dag 64 dan zei het zo, anders ook goed.

64 bit komt wel en komt vanzelf. Maar als je office applicaties draait enzo op je laptop is het niet nuttig om daarvoor speciaal 64bit te halen

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 01:34:
agp limiet is zeker niet bereikt lol kijk ma naar het verschil tussen agp 4x en agp 8x => geen verschil

ze zijn wel overgestapt naar pci-e omdat de pci bus het niet meer aankon en daarom is men over gestapt naar pci-e 1x, 2x , 4x, 8x en 16x
Ik zei dan ook "min of meer" :p
Het verhaal van "kijk maar naar het verschil tussen 4x en 8x" begint trouwens een beetje oud te worden.
Zeker toekomstige games, als UT2007 in 1600x1200 met AA op 8x kunnen die bandbreedte goed gebruiken. Ook SLI heeft alle voordeel van PCI-E (data verkeer gaat nl up & down tegelijk)
Goed, UT2007 is dan nog een hele tijd te gaan, maar tegen we zover zijn is PCI-E mainstream. Daarom dat het nu al op de markt is, want als je het nog moet launchen tegen dat je het nodig hebt ... Snap je :)

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 04-07-2005 01:45 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 01:34:

AGP8x is gewoon een marketingstunt en een poging het laatste uit AGP te trekken. Geloof me, AGP is outdated. Inmiddels al 5 jaar oud ofzo, dus dan rangeert het uit. Zo werkt techniek nu eenmaal
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 01:20:
Dat de AGP limiet bereikt is mag je me uitleggen, want dat is volgens mij niet zo, maar ok. Wat ik bedoel te zeggen, zeg jij in feite ook: De fabrikanten bepalen wat er gebeurt en niet wij, als onschuldige PC misbruikers O-) Zo ging dat dus ook met RDRAM, wisten wij veel waar zij mee bezig waren..? RDRAM was the shit! Maar toen ze vrij snel iets nieuws vonden, waren alle RDRAM gebruikers dus de lul.. Je moet imo dus zorgen dat je op de goede trein springt als je iets koopt, er zijn namelijk treintjes die brandstof hebben om naar 2 stationnetjes te rijden, terwijl er ook 1 is die de wereld om gaat...

Ter vergelijking: 32-bit is al bijna de wereld om...
DDR was goedkoper en werkte beter. En 64-bits proc's zijn nodig om PC's in de toekomst nog een boost te geven

maar jij werkt nog op een 8086 ofzo? Ahh, de nieuwe technieken heb je toch niet nodig, worden je alleen maar opgedrongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 01:45:
maar jij werkt nog op een 8086 ofzo? Ahh, de nieuwe technieken heb je toch niet nodig, worden je alleen maar opgedrongen
overdrijven is ook een vak... ik zeg namelijk niet dat het allemaal nergens toe dient, en als er iets is dat jij op die manier hebt geinterpreteerd, moet je dat zeggen, dan wijzig ik dat meteen, want dat is helemaal niet waar ik voor sta.
Waar ik wél voor sta is dat je goed moet kijken naar wat nuttig is en wat marketing is...
Het is namelijk zo dat er altijd een reden is om iets nodig te hebben. Dus áls je Far Cry op 1600x1200 4xAA etc,etc wilt draaien, dan adviseer ik je een leuke SLI opstelling. Maar hoe zit het dan met de mensen die daar helemaal niet op zitten te wachten..? Begrijp me niet verkeerd, ik vaar er met de winkel prima bij hoor... Maar er zijn echt genoeg mensen die zoiets hebben van: Ja, wat the f*ck moet ik ermee...? Voor die mensen is dus echt een P2@233 echt nog wel prima, Win95 erop en klaar, maar ja, wie verdient er dan géén geld?? Juist, de fabrikant! Kost alleen maar geld, dat soort gezeik, dus hup, we duwen de nieuwe techniek gewoon door de strot. Intel zit er namelijk niet zo op te wachten om voor die vijf P2 procs per jaar een fabriek open te houden...

Verder probeer ik ook niemand af te zeiken en dat is iets waar jij imo wel op uit bent.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Nee ik probeer duidelijk te maken dat de technologie vooruit gaat. En dan vallen er technieken af en komen er nieuwe bij. Dat is nu eenmaal noodzakelijk om te kunnen blijven groeien. Denk je dat er geen reden is dat er tegenwoordig 939 pinnetjes op een AMD zitten ipv eerst 462? Denk je dat AGP eeuwig door kan schalen? Dat kan niet, omdat alles zijn limiet heeft. En die limiet worden opgehoogd door nieuwe technieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dus áls je Far Cry op 1600x1200 4xAA etc,etc wilt draaien, dan adviseer ik je een leuke SLI opstelling. Maar hoe zit het dan met de mensen die daar helemaal niet op zitten te wachten..? Begrijp me niet verkeerd, ik vaar er met de winkel prima bij hoor... Maar er zijn echt genoeg mensen die zoiets hebben van: Ja, wat the f*ck moet ik ermee...? Voor die mensen is dus echt een P2@233 echt nog wel prima, Win95 erop en klaar, maar ja, wie verdient er dan géén geld?? Juist, de fabrikant! Kost alleen maar geld, dat soort gezeik, dus hup, we duwen de nieuwe techniek gewoon door de strot. Intel zit er namelijk niet zo op te wachten om voor die vijf P2 procs per jaar een fabriek open te houden...
Wat wil jij dan doen? Far Cry op die P2@233 spelen? PCI-E is gewoon een vooruitgang, en het is meer dan nodig dan je zou denken. Denk je nou echt dat m'n dit voor de lol uitgebracht heeft?
En mensen die genoeg hebben met een P2@233 upgraden gewoon niet.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he zucht... niet zo overdrijven de hele tijd... als je dingen in het uiterste drijft kun je alles wel onderuit halen. Ik snap heus wel dat marktwerking inherent is aan technologische verbetering, immers zou iedereen anders op een zeker moment met een pc zitten en dan zou de rol van de fabrikant enkel bestaan uit het leveren van re-buy's.Dat willen ze niet (en wij uiteindelijk ook niet, want wij willen graag werkgelegenheid) en daarom tillen ze hun eigen techniek steeds naar een hoger platform. Mee eens? Anders kun je nu wel stoppen met lezen en er eerst een marketing/economie boek bij pakken

Een heel klein deel van de bevolking zit daar echt om te springen. En laat dat nou net mooi op elkaar aansluiten: De fabrikant wil iets en bepaalde consumenten ook.. Prima toch? Maar ja, denkt de fabrikant dan... dat is niet zo handig, want als dat een tijdje zo doorgaat, zitten we zometeen met 10 verschillende sockets voor procs die in 6 verschillende fabriken worden gemaakt.. Dan bedienen we de klant in zekere zin wel, maar we kunnen nooit efficient en goedkoop leveren, want de loonkosten alleen al rijzen de pan uit. En daarbij komt ook nog, als de concurrentie nu eens schijt heeft aan wat de consument wíl en gewoon al het bespaarde geld in een massive marketing-apparaat gaat stoppen, dan halen ze ons op een zeker moment in, want ze kunnen zich focussen op datgene wat nieuw is en hoeven geen kosten te maken voor het produceren van P1, P2, P3, én ook nog eens P4-procs. Dus, het is eten of gegeten worden, fuck die ouwe procs, fuck de consument, we moeten goedkoop leveren. En niet in de laatste plaats voor ons eigen bestaan. Want als niemand ons product koopt gaan we failliet en dan is het huilen geblazen...

Aan de andere kant houden de software/game ontwerpers dit soort dingen heel goed in de gaten en spelen er op in door steeds zwaardere OS's en games te maken.

We kunnen dus zeker stellen dat er hier gewoon sprake is van een wisselwerking en dat de consument daar een veel kleinere rol in speelt dan je denkt. Je wil dingen namelijk gewoon omdat ze er zijn...! (om ook maar even extreem te gaan) denk je nou echt dat kinderen in Afrika ooit van Doom 3 gehoord hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Wow hoop aandwoorden in een korte tijd ;)
Maar wat ik meer met dit bedoeld is maakt het veel uit om een 64bit te kopen als je niet kijkt naar spellen. want daar heb ik een desktop voor. en mijn volgende desktop word wel een amd athlon64 X2 zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik denk dat je beter voor een centrino kan gaan als je een krachtige desktop hebt. Die gaan vrij lang mee op de accu en leveren goede prestaties wanneer gevraagd.

Wat zijn je eisen/wat wil je er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 13:33
Lordsauron schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:32:
Wow hoop aandwoorden in een korte tijd ;)
Maar wat ik meer met dit bedoeld is maakt het veel uit om een 64bit te kopen als je niet kijkt naar spellen. want daar heb ik een desktop voor. en mijn volgende desktop word wel een amd athlon64 X2 zeg maar.
Ik zou eerst naar andere features kijken zoals accu-duur, kwaliteit van het scherm e.d. dan naar het 32 vs. 64 bits verhaal. 64 bits is in feite alleen interessant wanneer je 4GB of meer aan geheugen wilt gaan gebruiken, maar er zijn bijna geen laptops waar zoveel in kan (en dan nog, wil jij er überhaupt zoveel in is dan de vraag) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Wat ik er mee wil doen ik zeg maar gewoon de standaard office dingen, ga hem gebruiken voor studie, wil er ook op gaan programeren en zo nu en dan als ik me eens verveel een game maar dat zal geen farcry zijn of doom 3.
Kwa battery duur scheeld het ongeveer 20 min tussen een p-M 750 en een AMD turion 1.8 dus dat niet uber veel maar wel wat.
verder wil ik gewoon alles geintergreerd niet dat externe gezijk(had hier voor een pcmcia wireless kaartje... Dat zuigt) dus BT en zou ik er graag in hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
nou dan zou ik geen A64 laptop nemen.

Ik heb een Acer 2012WLCi met een 1.6 proc (en een kapot scherm dat niet onder de garantie valt en 600eu kost) en een ATi 9700 er op. Daar kan ik prima farcry en doom3 mee spelen. Bij "normaal" gebruik gaat zo'n laptop gewoon 5 uur mee ofzo. Als ik aan het werk was (programmeur) kon ik tot 2 uur (begon om 9 uur) zonder stroom werken.

dies niet zo duur meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is mijn vraag wat is het voor deel van een 64bit cpu in een laptop, wat ik wil met deze laptop is zeg maar 3 / 4 jaar mee door en dat wil ik office applicaties gaan doen en een beetje programmeren en zo voort
Wil je 64 bits applicaties gaan programmeren? Ja, neem de 64 bits, nee, dan is 64 bits onzin ... tezij je het enorm g**l vind om naar een amd stikker met 64 erop te staren (wat naar mijn idee voor veel mensen nog de grote reden is om een 64 bit te kopen) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
418O2 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:42:
Ik denk dat je beter voor een centrino kan gaan als je een krachtige desktop hebt. Die gaan vrij lang mee op de accu en leveren goede prestaties wanneer gevraagd.

Dat zuigt goed zo een kapot beeldscherm :S gaar dat dat dan ook gelijk 600 euro moet kosten he.. had het laat ook bij een PDA het scherm was duurder dan een nieuwe :s
Maar owkee 64bit is dus nu niet echt boeient maar zo als eerder in deze draat stond dat het de toekomst was en als je 3 jaar verder ben kan je er dan nog wel mee werken of moet je dan een andere kopen om nog gewoon office en zo te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lordsauron schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:55:
[...]

Dat zuigt goed zo een kapot beeldscherm :S gaar dat dat dan ook gelijk 600 euro moet kosten he.. had het laat ook bij een PDA het scherm was duurder dan een nieuwe :s
Maar owkee 64bit is dus nu niet echt boeient maar zo als eerder in deze draat stond dat het de toekomst was en als je 3 jaar verder ben kan je er dan nog wel mee werken of moet je dan een andere kopen om nog gewoon office en zo te doen
Nee, over 3 jaar werkt je XP met Office 11 nog prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nootbook koop toch niet om op gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Lordsauron schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:55:
[...]

een PC van 3 jaar oud zal ongeveer een 2ghz zijn. Ruim voldoende voor office en spelletjes zullen er ook nog wel op werken..

wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
418O2 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:02:
[...]

een PC van 3 jaar oud zal ongeveer een 2ghz zijn. Ruim voldoende voor office en spelletjes zullen er ook nog wel op werken..

wat is je budget?
als ik vind dat het nodig is koop ik zo die 8103 voor 1700(al blijf ik dat keyboard niet mooi vinden) maar ja als de 64bit van amd die na mijn mening minder goed is dan de p-M maar 1100 kost is dat tog iets waar je naar moet kijken. zo als ik het zoek heeft de 5024 een aantal nadelen, moetie doen om achter de f*cking BT module te komen, AMD, en dat cristal bright. en de 8103 heeft de nadelen, prijs, keyboard(kan ik over heen komen) en de 32bit cpu(als je dat als echt nadeel kan zien.) en daarom heb ik de origineele vraag ook gesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
1700?

jij kan een laptop van 1000euro kopen die aan je eisen voldoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lordsauron schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:10:

Een ATI x700 zou die longhorn niet trekken.. lijkt mij wel.. maar kan het fout hebben natuurlijk.
nieuws: nVidia GeForce 7800 GTX op de testbank
Verder ondersteunt de G70-core het drivermodel van Windows Longhorn en de features die door Windows Graphics Foundation 1.0 vereist worden om de toekomstige 3d-desktop te kunnen tonen, waaronder multithreading en gedeeltelijke ondersteuning voor virtualisatie.
Dus misschien alleen zonder poespas (als dat überhaupt mogelijk is) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Roamor op 04-07-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
418O2 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:13:
1700?

jij kan een laptop van 1000euro kopen die aan je eisen voldoet
Tell me welke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
een willekeurige centrino voldoent aan je eisen denk ik.. Mijne was destijds (al een jaar terug) 1500 euro (laagste PW prijs destijds 1300)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
RoamoR schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:17:
Dus misschien alleen zonder poespas (als dat überhaupt mogelijk is) ;)
Ik heb laats de beta gedraait van longhorn op mijn hele oude laptop. p3 1ghz met een sis video kaart dat ging best. dus een x700 lijkt mij wel. maar ja beta is natuurlijk ver van het eind product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Lordsauron wil graag een laptop met een BT functie. Helaas hebben goedkope acer modellen deze optie meestal niet.

Oftewel als iemand weet hoe je aan de BT module kan komen dan zou die idd voor een goedkoper model gaan ;)

Voorderest ben ik het er ook mee eens dat een 64 bit CPU in een flaptop nog niet nodig is. Je kan beter een dikke 64 bit CPU in je desktop doen zodat die pas echt al zijn power kan laten zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Die BT modules kosten 100eu voor een interne, een USB BT module heb je al voor 30 euro en die werken ook goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 01:20:
[...]

Zo ging dat dus ook met RDRAM, wisten wij veel waar zij mee bezig waren..? RDRAM was the shit!
Als je een beetje had opgelet in die tijd dan had je geweten dat Rambus helemaal niet "the shit" was, of dat het in ieder geval erg discutabel was of het "the shit" was (lange discussies ten gevolge hebbend).

64bit (AMD64) software kan vanwege het dubbele aantal registers van de AMD64-instructieset iets beter presteren dan 32bit software. Ook kunnen de grotere registers voor prestatieverbetering zorgen. Aan de grotere adresseringsruimte zul je weinig hebben op een laptop. Er is nog weinig 64bit software beschikbaar dus je moet geen grote voordelen verwachten. Windows XP x64 Edition draait al wel prima mits je stabiele 64bit drivers voor je hardware hebt kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
En hoe draait de amd dan met een 32bit windows ? extra traag of ga je dat gewoon niet merken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:42:

Eeehr Turion niet volgens jou?

Ik heb dezelfde Turion 64 klapdoos.
Acer 5024.

Batterijduur van 5 uur.
En is nog eens heel snel ook.

Erg stabiel.

Het enige waar ik minder blij mee ben is de slechte Linux support van ATI. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:42:
[...]

Eeehr Turion niet volgens jou?

Ik heb dezelfde Turion 64 klapdoos.
Acer 5024.

Batterijduur van 5 uur.
En is nog eens heel snel ook.

Erg stabiel.

Het enige waar ik minder blij mee ben is de slechte Linux support van ATI. :(
kijk iemand met ervaring met zo een ding :)
Word hij erg warm als je er een tijd mee werk ?, en als de cooling aan slaat maakt hij dan veel herrie?.
ik neem aan dat jij gewoon windows xp pro 32bit draait ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lordsauron schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:46:
[...]

kijk iemand met ervaring met zo een ding :)
Word hij erg warm als je er een tijd mee werk ?, en als de cooling aan slaat maakt hij dan veel herrie?.
ik neem aan dat jij gewoon windows xp pro 32bit draait ?
Hij draait ook gewoon 32-bit WinXP pro.

Hij is muisstil.

Het enige nadeel is dat het touchpad beetje warm wordt na een tijdje werken :)
Maar dat is redelijk te overzien.

Het allergrootste pluspunt is meteen het scherm.

Haarscherp en werkt super.

Zelfs in de zon heb je goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Het touchpad wordt bij de 8103 ook warm dus zou eigenlijk niet al min punt mogen meetellen ;)

Behalve als je de laptop van ze Max afhaalt dan koelt die snel af en heb je hier geen last meer van.
Wat een voordeel van die 8103 is dat de fan uitgangen aan de zijkanten zitten waardoor je geen warme benen krijgt als je hem op je heupen laat rusten. (Weet zelf niet of het bij de 5024 ook zo is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

facer schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:16:
Het touchpad wordt bij de 8103 ook warm dus zou eigenlijk niet al min punt mogen meetellen ;)

Behalve als je de laptop van ze Max afhaalt dan koelt die snel af en heb je hier geen last meer van.
Wat een voordeel van die 8103 is dat de fan uitgangen aan de zijkanten zitten waardoor je geen warme benen krijgt als je hem op je heupen laat rusten. (Weet zelf niet of het bij de 5024 ook zo is)
Uitgangen zitten aan de zijkant :)

Vindt het een teerlijk tikbakkie.

Denk trouwens dat je hem heel goed kan vergelijken met de 8103.
Hij is evensnel als de 8103.
En dat is veilig gezegd :)

gemiddeld denk ik dat hij ergens tussen de PM 1,8 en 2GHz zit :)
Niet gelijk aan de 2GHz PM maar iets sneller als de PM 1,8GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:19:
[...]

Uitgangen zitten aan de zijkant :)

Vindt het een teerlijk tikbakkie.

Denk trouwens dat je hem heel goed kan vergelijken met de 8103.
Hij is evensnel als de 8103.
En dat is veilig gezegd :)

gemiddeld denk ik dat hij ergens tussen de PM 1,8 en 2GHz zit :)
Niet gelijk aan de 2GHz PM maar iets sneller als de PM 1,8GHz
Ik las juist dat hij traager is in 32bit mode dan de p-M geloof door dat het mem maar 166 draait of zo. kan het mis hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lordsauron schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:22:
[...]

Ik las juist dat hij traager is in 32bit mode dan de p-M geloof door dat het mem maar 166 draait of zo. kan het mis hebben
Je gebruikt hem toch alleen als "tikbak". Dan zou ik mij geen zorgen maken om een beetje meer performance oid, maar mij meer focussen op extra's bij de notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een 17" Laptop met 64 Bit processor.
Helaas kan ik nog niks vinden.
Ben enthousiast over de Sony A417M maar deze heeft helaas een Intel Centrino (dus 32 bits).
Sony wil AMD meehelpen tegen de trust-rechtzaak van Intel.
Mischien komt er dan in het najaar wel een Sony met een AMD Turion Processor.
Wie weet :)
Pagina: 1