Zoals de titel wel duidelijk maakt ben ik van plan om een pc mod te maken in de trend "met de pc op vakantie"
Ik heb eerst zitten nadenken over hoe ik dit wil gaan bewerkstelligen.
Aangezien ik wel een redelijk vaak mn pc aan het verslepen was van hot naar her d8 ik ik ga een koffer mod maken.
Het idee is gebaseerd op een alu DJ koffer waar ze cd's in kunnen stouwen.
Toen heb ik bedacht wat er precies in moet komen
==P4 prescott 3,6 ghz (zalman koperreus erop, wel ff aan denken bij het ontwerp
)
1024 mb dual channel pc 3200
Geforce 6800LE @ 6800 GT
Western Digital Raptor 36gb. SATA
Maxtor diamond max 10 200 gb SATA
Nec dvd brander
dvd-rom
floppy drive
evt. fancontroller
Aopen 350 Watt AHFN
tenslotte MSI 875P NEO==
dit systeempje produceerd redelijk wat hitte, vooral de videokaart heeft een beetje last van broeikas effect.
Het uitgangspunt was dus ook airflow
ik ben een beetje aan het tekenen gegaan in solid works
en dit is een afbeelding ervan:

uitleg bij de afbeelding:
intake wordt gedaan door de 2 120 mm fans bij het mobo en de outtake is de voeding en de 120 mm fan achter de hd's de streep voor het pijltje, daar moet ook nog een 120 mm fan komen die de lucht ook langs de hd's zal blazen richting de outtake.
de boven kant zal scharnierend worden en daar komen de 5,25" drives in en de floppy en et. fancontroller.
er zal snel een update komen met meerdere tekeningen en snel foto's van de materialen en de uitvoering uiteraard
Ik heb eerst zitten nadenken over hoe ik dit wil gaan bewerkstelligen.
Aangezien ik wel een redelijk vaak mn pc aan het verslepen was van hot naar her d8 ik ik ga een koffer mod maken.
Het idee is gebaseerd op een alu DJ koffer waar ze cd's in kunnen stouwen.
Toen heb ik bedacht wat er precies in moet komen
==P4 prescott 3,6 ghz (zalman koperreus erop, wel ff aan denken bij het ontwerp
1024 mb dual channel pc 3200
Geforce 6800LE @ 6800 GT
Western Digital Raptor 36gb. SATA
Maxtor diamond max 10 200 gb SATA
Nec dvd brander
dvd-rom
floppy drive
evt. fancontroller
Aopen 350 Watt AHFN
tenslotte MSI 875P NEO==
dit systeempje produceerd redelijk wat hitte, vooral de videokaart heeft een beetje last van broeikas effect.
Het uitgangspunt was dus ook airflow
ik ben een beetje aan het tekenen gegaan in solid works
en dit is een afbeelding ervan:
uitleg bij de afbeelding:
intake wordt gedaan door de 2 120 mm fans bij het mobo en de outtake is de voeding en de 120 mm fan achter de hd's de streep voor het pijltje, daar moet ook nog een 120 mm fan komen die de lucht ook langs de hd's zal blazen richting de outtake.
de boven kant zal scharnierend worden en daar komen de 5,25" drives in en de floppy en et. fancontroller.
er zal snel een update komen met meerdere tekeningen en snel foto's van de materialen en de uitvoering uiteraard
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 22:44 ]