Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc in koffer mod alias 'koffer pc'

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel wel duidelijk maakt ben ik van plan om een pc mod te maken in de trend "met de pc op vakantie"
Ik heb eerst zitten nadenken over hoe ik dit wil gaan bewerkstelligen.
Aangezien ik wel een redelijk vaak mn pc aan het verslepen was van hot naar her d8 ik ik ga een koffer mod maken.
Het idee is gebaseerd op een alu DJ koffer waar ze cd's in kunnen stouwen.
Toen heb ik bedacht wat er precies in moet komen

==P4 prescott 3,6 ghz (zalman koperreus erop, wel ff aan denken bij het ontwerp :+ )
1024 mb dual channel pc 3200
Geforce 6800LE @ 6800 GT
Western Digital Raptor 36gb. SATA
Maxtor diamond max 10 200 gb SATA
Nec dvd brander
dvd-rom
floppy drive
evt. fancontroller
Aopen 350 Watt AHFN
tenslotte MSI 875P NEO==

dit systeempje produceerd redelijk wat hitte, vooral de videokaart heeft een beetje last van broeikas effect.
Het uitgangspunt was dus ook airflow
ik ben een beetje aan het tekenen gegaan in solid works
en dit is een afbeelding ervan:
Afbeeldingslocatie: http://storage.msn.com/x1pvwe_ZbhsE2gYkGFv377bEZ9hfTn4vzkBdPcLi1g8dKh_SjnU575cQBopu1bnnrTUxm8bmkyCLqqHSbeqLsWBUzsQ-mh_c4tJKJY10RQHZLYTNybNyWtN-nYprZVRCAujE5sIRPIXikVQB2BI1qEtcA
uitleg bij de afbeelding:
intake wordt gedaan door de 2 120 mm fans bij het mobo en de outtake is de voeding en de 120 mm fan achter de hd's de streep voor het pijltje, daar moet ook nog een 120 mm fan komen die de lucht ook langs de hd's zal blazen richting de outtake.
de boven kant zal scharnierend worden en daar komen de 5,25" drives in en de floppy en et. fancontroller.
er zal snel een update komen met meerdere tekeningen en snel foto's van de materialen en de uitvoering uiteraard

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 22:44 ]

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:36

Soul__assasin

de Belbelg

dit is een [cip] imho
geen toestemming en dus een slotje...

verder is dat al zo veel keer gedaan dat het niet echt een cip waard is

www.weefab.com

Verwijderd

En die paint skillz zijn ook geen CIP waard :9

Verwijderd

je kunt ook gewoon zo'n cavalier 1 kopen van coolermaster, die in een koffer pleuren en meenemen, scheelt een hoop werk ;)

grapje.. wat je imo veel beter kunt doen is een micro-atx kast kopen en daarin alle onderdelen in de breedte en diepte aanpakken, dus: De voeding een kwartslag draaien, HDD plat op de zijkant van kast zetten, of zelfs boven je mobo laten zweven. Wacht eens... Als je die HDD nu eens plat "op" die zalman 7700 monteert (tegenover de proc dus) , zodanig dat de koelkracht van dat ding op 2 manieren werkt... Natuurlijk moet je je hdd daar niet op gaan zitten schroeven, maar dat snap je zelf ook wel. Met zo'n truukje én het draaien van de voeding bespaar je in 2 richtingen ontzettend veel ruimte.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:59:
En die paint skillz zijn ook geen CIP waard :9
voor het geval dat je het niet doorhad gaat t niet om paint skillz. :r
Soul__assasin schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:57:
dit is een [cip] imho
geen toestemming en dus een slotje...

verder is dat al zo veel keer gedaan dat het niet echt een cip waard is
en ik ik zag er geen topic over staan en ik ben hiero nog niet zo lang dus kan ik ook niet weten of t al 'zooo veeel vaker' gedaan is;)
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:00:
je kunt ook gewoon zo'n cavalier 1 kopen van coolermaster, die in een koffer pleuren en meenemen, scheelt een hoop werk ;)

grapje.. wat je imo veel beter kunt doen is een micro-atx kast kopen en daarin alle onderdelen in de breedte en diepte aanpakken, dus: De voeding een kwartslag draaien, HDD plat op de zijkant van kast zetten, of zelfs boven je mobo laten zweven. Wacht eens... Als je die HDD nu eens plat "op" die zalman 7700 monteert (tegenover de proc dus) , zodanig dat de koelkracht van dat ding op 2 manieren werkt... Natuurlijk moet je je hdd daar niet op gaan zitten schroeven, maar dat snap je zelf ook wel. Met zo'n truukje én het draaien van de voeding bespaar je in 2 richtingen ontzettend veel ruimte.
hmmz
volgens mij begrijp jij niet het principe van casemodding.
als ik zoiets als een coolermaster cavalier wil dan koop ik dat wel en dan zou ik ook geen topic maken over een koffer pc.
en het gaat mij er ook niet om dat hij zo klein mogelijk wordt
mijn uitgangspunt was airflow(zoals eerder vermeld)

en voor t geval dat t niet duidelijk was is dit een eerste tekening.
ik bedacht me net dat me videokaart dwars zou staan op de 120 mm fan dus dat werkt niet fantastisch voor de airflow.
ik ga het mobo draaien en de voeding links voorin plaatsen en de 2 120 mm fans zijdelings langs de videokaart blazen daarmee pakt hij de processor ook nog een mee dus win:win situatie
en dan kan ik hem nog rechtop neerzetten ook als ik wil.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is inderdaad iets wat heel erg veel op een CiP lijkt, en daar zijn regels voor: Casemods in Progress . Ik denk alleen dat je at the moment nog iets te weinig hebt om een CiP-request granted te krijgen, als je van plan bent om er zo een in te dienen kan je dus waarschijnlijk beter even wachten totdat je ook al iets fysieks hebt om te laten zien.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.