Toon posts:

[nieuwe PC] Hulp gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is alweer 3 jaar geleden dat ik een pc heb gekocht en ik ben bezig met het samenstellen van een nieuw systeem. Ik heb zelf al een hoop informatie doorgelezen maar ik wil jullie toch om jullie mening vragen.

Ik wil mijn nieuwe pc vooral gaan gebruiken voor nieuwe games. Battlefield 2 moet hierop goed draaien. Verder ben ik soms een beetje met Photoshop bezig. Ik wil mijn systeem ook een beetje gaan overclocken maar dit zal niet extreem zijn.

Mijn budget zal ongeveer rond de 1700 euro liggen.

Ik heb het volgende al samengesteld:

ASUS A8N-SLI Deluxe €150
Ik heb voor dit moederbord gekozen omdat dit één van de bekendste moederborden is op het moment. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat dit moederbord goed werkt. Ik wil graag een snel systeem en dat gaat met dit moederbord volgens mij wel lukken.

AMD Athlon 64 3800+ Venice €375
Dit lijkt me een goede, snelle processor. Ik denk dat ik hiermee ook wel een tijdje vooruit kan.

XFX GeForce 6800 GT PCI-e €320
Dit lijkt me een goede kaart en ik denk dat ik hiermee voorlopig wel de nieuwste games kan spelen. Ik vind het niet erg om meer voor een grafische kaart te betalen maar ik wil niet het aller nieuwste want de prijzen daarvan vind ik erg overdreven. Als iemand een betere kaart in gedachte heeft hoor ik dit graag

NEC ND-3540 16x (DL) €45
Ik gebruik nu de ND-2500A. Deze brander is mij goed bevallen en ik ga ervan uit dat deze brander dat ook gaat doen.

Maxtor DM 10, 200GB SATA ( 2 x ) €185
Ik wil twee identieke schrijven kopen om deze in mijn nieuwe systeem in een raid 0 opstelling te plaatsen. Ik heb gehoord dat de Raptor schrijven erg snel zijn maar ik vind de prijs per GB vergeleken die van Maxtor veels te veel.

Creative Soundblaster Audigy 2 ZS €60
Ik weet dat er al geluid op dit moederbord zit maar ik ga toch liever voor de Creative. Ik heb thuis een 5.1 setje staan en dit heeft op mijn vorige pc niet echt goed gewerkt. Ik wil nu graag een kaart die ervoor gaat zorgen dat het wel gaat werken en dat ik nu volop kan genieten

Tagan TG480-U01 (ATX, 480W) €80
Ik heb nu gekozen voor één grafische kaart maar in de toekomst wil ik er misschien nog eentje bij kopen. Als ik dit ga doen wil ik niet aan voeding denken dus ik wil er nu alvast voor zorgen dat ik goed ben voorbereid.

Geheugen:
Door alle verschillende soorten merken en snelheden kom ik er niet uit welk setje ik nou moet nemen. Kunnen jullie mij wat tips geven over het geheugen? Ik wil minimaal 1 gig in mijn systeem hebben.

Behuizing:
Ik heb zelf al een beetje rondgekeken bij de behuizingen. Het ziet er allemaal heel leuk uit en de één belooft dat de behuizing stiller is dan de ander maar ik weet het niet. Mijn systeem staat dag en nacht aan en daarom mag deze niet teveel herrie maken. Ik heb zelf al de Zalman CNPS7700 besteld zodat ik geen last heb van de CPU koeler. Nu nog een stille behuizing.. iemand ideeën?

Ik zit nu op een totale prijs van 1215 euro.

Nu de vragen:
1. Wat is een goed merk en snel geheugen?
2. Welke behuizing is stil en ziet er ook nog goed uit?
3. Heb ik een goede grafische kaart gekozen of kan ik beter voor een iets duurdere gaan zodat ik er dan langer plezier van heb?
4. Doe ik er goed aan om voor het Asus moederbord te kiezen, ik lees steeds vaker berichten over DFI
5. Hebben jullie nog opmerkingen over de rest van het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:43

aex351

I am the one

Ik heb voor dit moederbord gekozen omdat dit één van de bekendste moederborden is op het moment.
:/ wat een reden zeg. maar verder vind ik het een mooi systeem.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf gaan voor Corsair Twinx Geheugen dat is geheugen voor op dual channel dus zoiso al een stuk rapper
Daar gaat mijn voorkeur uit naar een Bigtower van Lian-Li wel wat duurder als de std kasten maar prachtig en redelijk stil
3. Heb ik een goede grafische kaart gekozen of kan ik beter voor een iets duurdere gaan zodat ik er dan langer plezier van heb?
de grafische kaart die je nu hebt gekozen is prima, top kaart als je het mij vraagt
4. Doe ik er goed aan om voor het Asus moederbord te kiezen, ik lees steeds vaker berichten over DFI
asus ben ik persoonlijk zelf meer fan van als DFI dus ik zou voor de asus gaan wil je verder een mooier looking bord ga voor de DFI
Verder niet echt opmerkingen.. best een strak geheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

aex351 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:15:
[...]

:/ wat een reden zeg. maar verder vind ik het een mooi systeem.
Mwa, als veel mensen het hebben zijn er dus ook veel mensen die er ervaring mee hebben en dus kunnen helpen bij problemen.

Over de grafische kaart: Je zou een Ultra kunnen nemen, of nog duurder: een 7800GTX, en dan later nog eentje er bij prikken, dan heb je later ook nog een retesnel systeem. Het is nu echter wel enorm duur.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:19:
Ik zou zelf gaan voor Corsair Twinx Geheugen dat is geheugen voor op dual channel dus zoiso al een stuk rapper
Daar gaat mijn voorkeur uit naar een Bigtower van Lian-Li wel wat duurder als de std kasten maar prachtig en redelijk stil
de grafische kaart die je nu hebt gekozen is prima, top kaart als je het mij vraagt
asus ben ik persoonlijk zelf meer fan van als DFI dus ik zou voor de asus gaan wil je verder een mooier looking bord ga voor de DFI
Verder niet echt opmerkingen.. best een strak geheel
Je kunt geheugen altijd wel in dual channel zetten, heb je echt geen dual channel kit voor nodig. Zolang je maar zorgt dat de latjes ondersteund worden door je mobo zit je goed..
Voor het geheugen de compatibility lijst er even bij pakken en kijken wat werkt op je mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi systeem. :)

Ze hebben bij Alternate wel een XFX 6800Ulta (hoger dan die 6800GT dus :Y)) voor maar 369 euro(!)

http://shop.alternate.nl/...ml/nodes_info/jaxx46.html

Kun je beter daar voor gaan vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:21:
Mooi systeem. :)

Ze hebben bij Alternate wel een XFX 6800Ulta (hoger dan die 6800GT dus :Y)) voor maar 369 euro(!)

http://shop.alternate.nl/...ml/nodes_info/jaxx46.html

Kun je beter daar voor gaan vind ik ;)
Niet echt :r

die kaarten hebben dezelfde core dus softclocken naar de ultra is een betere optie en een stuk goedkoper ook nog >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi systeem :D
1. Kingston staat als zeer goed bekend
2. behuizing maakt weinig uit, zoek er een zonder voeding die JIJ mooi vindt en sloop alle niet stille fans eruit en zet er zalmans of papst in.
3.graka is wel aardig maar om BF2 echt te spelen moet je toch iets meer hebben, bv 2x 6800GT/ultra of mss een 7800GTX
4. doe wat jou het beste lijkt, DFI en Asus zijn beide goede, snelle merken.
5.opmerking: als je hem niet hoeft wil ik hem wel hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloop alle niet stille fans eruit en zet er zalmans of papst in.
dit is ook een zeer goed plan als je het mij vraagt :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:24:
3.graka is wel aardig maar om BF2 echt te spelen moet je toch iets meer hebben, bv 2x 6800GT/ultra of mss een 7800GTX
Dat zal wel mee vallen, Bf 2 draait makkelijk op een GT of Ultra zonder SLI opstelling hoor,
Verder is Crosair een super goed merk maar Kingston ook. Heb zelf de Crosair XLTP Pro 1024 mb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marcieking schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:21:
[...]
Over de grafische kaart: Je zou een Ultra kunnen nemen, of nog duurder: een 7800GTX, en dan later nog eentje er bij prikken, dan heb je later ook nog een retesnel systeem. Het is nu echter wel enorm duur.
Ik zou graag voor een 7800 GTX gaan maar deze kaart vind ik echt veel te duur. Ik ga liever voor een "goedkopere" en dat ik er dan over 2 jaar een nieuwe in zet
2.en sloop alle niet stille fans eruit en zet er zalmans of papst in.
2. goed plan!
3. Ik heb nu een Radeon 9600 XT in mijn systeem zitten en daar draait BF2 wel aardig op. Het lijkt mij dan ook dat het spel ook goed moet draaien op de 6800GT / ultra
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:34:
[...]
Verder is Crosair een super goed merk maar Kingston ook. Heb zelf de Crosair XLTP Pro 1024 mb,
Bevalt dit geheugen goed?

Ik heb zelf ook nog even gekeken naar het geheugen van corsair. Op de volgende site staan een hoop soorten: http://www.icomputers.nl/...ID=665&SS_ID=776&S_ID=412
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen PC3200 en PC4000 ( dit zal vast wel ergens staan maar hier kom ik niet helemaal uit en hier ga ik dan ook aan twijfelen want nou beter is )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mooi systeempje, ziet er goed uit :) Je kan misschien als vergelijking even naar de Best Buy Guide kijken waar weer een nieuwe van is verschenen: http://www.tweakers.net/reviews/580/4
Zelf ben ik zeer tevreden over OCZ geheugen, ik heb nu twee setjes ddr667, zeer mooi geheugen en goed te overclocken :Y)
Dat slaat nergens op, ik speel Bf2 perfect met alles op z'n hoogst @ 1280x1024 met een x700 pro (2*AA).

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 03-07-2005 23:01 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:00:
Mooi systeempje, ziet er goed uit :) Je kan misschien als vergelijking even naar de Best Buy Guide kijken waar weer een nieuwe van is verschenen: http://www.tweakers.net/reviews/580/4
De Best Buy Guide was ik nog niet tegengekomen.. Bedankt voor de link
Ik ga daar morgen eens even goed naar kijken..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harddisk: Samsung spinpoints zijn superstille, koele, betrouwbare én snelle harddisks, wel ietsjes duurder maar daar krijg je een hoop kwaliteit voor terug.
Als je voor echt stil wilt gaan raad ik zalman koeling aan voor cpu en videokaart (vf700 en cnps7700). Ook zijn zalman ZM-2HC2 koelers/dempers voor je harddisk aan te raden voor een stil/betrouwbaar systeem.

Als je er zin in hebt kun je natuurlijk ook waterkoeling overwegen met dat budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prima hoor, zou ik het ook wel voor doen. Twee aanmerkingen:

- Tagan TG480-U01 (ATX, 480W)
Deze voeding zou ik vervangen. Het is echt een steengoeie voeding, zeker waar! Maarrr, je kabeltjes netjes wegwerken om eventueel werkruimte te maken kun je dus vergeten wegens de ongehoorde hoeveelheid kabeltjes.
PLUS Je geeft aan een stil systeem te willen, dan kom je met die Tagan van een koude kermis thuis, want stil is ie gewoon niet... De Zalman ZM400B daarentegen is dat wel en komt ook onder het eerste puntje van kritiek op de Tagan uit. Aangezien je de A8N-SLI Deluxe wilt hebben (kom ik zo nog op terug) hoef je je over het aantal aansluiting niet druk te maken, ASUS levert namelijk heel netjes een extra grote berg kabels mee met dit mobootje.

Waarom de A8N-SLI Deluxe?, heb je al naar de verschillen met de gewone gekeken? Denk het niet, aangezien je niet aangeeft in RAID 5 config te draaien lijkt me deze aanschaf ook overbodig en kun je die centjes dus mooi in je zak houden. De gewone A8N-SLI volstaat dus ook. (En JA, dat is echt (bij mijn weten) de enige extra optie van de deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:12:
Nu de vragen:
1] Kingston Hyper-X, dat zal in alle gevallen lekker werken, wel zorgen dat je de juiste FSB en Cas latency hebt ;)
2] Als je wat meer uit trekt voor de kast, zou ik persoonlijk voor de Coolermaster Stacker gaan, heb je tenminste ook een BTX kast als je nog eens wilt upgraden en hier kan je voldoende fans inbouwen.
3] Zou wachten op de 7800GTX (Ofwel G70), begin met 1 en kan je later een 2de erbij hangen, als je dat doet lijkt het me ook zinvol een AMD64 X2 erin te hangen.
4] Persoonlijke keuzen denk ik, ik zou gaan voor Asus, vind het toch allemaal wat beter, DFI is echter wel wat goedkoper op sommige punten.
5] Zou inderdaad de voeding vervangen voor een voeding waar in iedergeval een 120mm fan in zit.
En om het op de kast af te stemmen: http://www.coolermaster-e...-PMAR%2FP+eXtreme%20Power

Voor de rest aardig strak systeem, zou alleen 2X WDC 250GB SE SATA II erin hangen, da's iets sneller voor een tiental euro'tjes meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jullie reacties allemaal doorgelezen en daarna nog eens over mijn systeem nagedacht.
Ik heb nu het volgende samengesteld:

- Asus A8N-SLI
- AMD 64 3500+ Venice
- NEC ND-3540 zilver
- Creative Soundblaster 2 ZS
- XFX 6800GT 256mb
- Corsair TWINX 3200XL 2x512Mb DDR, 400MHz
- Maxtor 250GB DiamondMax 10 Sata ( 2x )
- Antec Performance One
- Zalman ZM400B

Zal deze voeding een stil genoeg en is deze sterk genoeg voor een 2de grafische kaart?
Wat vinden jullie van de behuizing?

Over het geheugen:
Er is ook nog een pro versie.. Wat is het verschil tussen deze 2?

De totaalprijs van dit systeem is nu 1537 euro. Dit is lager dan mijn budget maar dit vind ik niet erg. Het geld dat ik nu niet gebruik kan ik later voor een upgrade gebruiken.

Heeft iemand verder nog tips of suggesties voor mijn nieuwe systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 20:03

Pubbert

random gestoord

Heb je in plaats van de 6800GT de even dure maar snellere X800XL al overwogen? Nadeel is misschien de (nog niet beschikbare) optie om er een 2de in SLI bij te zetten, maar waarschijnlijk gaat ATi's Crossfire ook op nforce4 platform werken.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1