Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een acer n35 en tom tom 5.

Ik heb ongeveer 250 km gereden met de acer n35 bevestigd aan de voorruit het werkt goed alleen gebeurt het vaak dat de ontvangst even naar 0 satteliten gaat en dat tom tom dan "denkt" dat er op een weg naast de snelweg gereden word. na een paar minuten word de juiste locatie weer gevonden en werkt het weer even. Maar soms valt de verbinding een paar minuten weg, en bij bochten met weinig ontvangst 1-3 satteliten "denkt" tom tom meestal dat je rechtdoor rijd.

Ik heb buiten na 30 seconden ontvangst van tussen de 2 en de 4 satteliten is dat een normaal aantal?
De auto (ford focus) heeft voorruit verwarming en op http://www.pdashop.nl/product/12644/15923/20 staat:

"Deze antenne is speciaal in gebruik voor auto's met voorruit verwarming of een speciale coating waardoor het niet mogelijk is om GPS signalen te ontvangen door de voorruit."

Maar waarom heb ik dan soms wel ontvangst van 8 satteliten? als ik dat lees zou het zo moeten zijn dat er gewoon geen signalen naar binnen komen.

Maar als ik buiten ontvangst heb van 3 satteliten en ik zet de pda in de auto dan gaat de ontvangst naar 0 om af en toe weer naar 2 en 3 te gaan.

Moet ik een externe antenne kopen (kan je die dan ook binnen de auto gebruiken?) of is er iets mis met de ingebouwde gps?

Verwijderd

Met je N35 in de buitenlucht een fix krijgen van drie sats is nog te weinig. Met een losse PDA + GPS-muis haal ik met gemak 7/8 sats. Zit er ook een losse antenne bij, en zoja getest?

/edit: whoops, lees dat je die niet hebt. Anyway: een fix van 3/4 sats in de buitenlucht is echt te weinig, en zou je moeten twijfelen aan de interne GPS-receiver.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij de n35 zit geen externe antenne, die 3 satteliten zijn dus met met de ingebouwde ontvanger (hoewel ik daar soms ook tot 8 satteliten mee haalde in de auto)

Verwijderd

Je auto heeft waarschijnlijk een warmtewerende voorruit.
Deze houdt de signalen van de GPS satelieten tegen.
Gewoon een externe GPS antenne kopen, 29 euro bij www.pdashop.nl,
en het werkt 10x beter. De antenne kan trouwens wel binnen in de auto
blijven liggen op het dashboard ofzo.
De aansluiting voor de antenne zit aan de rechter zijkant achter het lichtgrijze
rubber dopje.

Sterkte!

Dikbill

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 15:30

TrasherXL

Bicky burger for life

Ik had ook dat probleem. Ik heb tomtom 5.1 update erop los gelaten en daarna wederom gecr..... met versie 5 exe. Nu werkt ie direct en blijft hij goed werken

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26

markvt

Peppi Cola

ik heb helemaal geen signaal ik kies als gps: gps on navagator dat is toch de goede instelling voor de n35 interne antenne ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Buiten dit probleem om ga ik hem toch kopen, met destinator 3 in een pakket;

Nu is mijn vraag is deze te koop bij de Media markt en wat kost deze daar, als ik dit weet kan ik hem vanavond namelijk ophalen :D :D :P en dat zou mooi zijn, ik kan wel bellem met de media markt maar ze geven geen prijzen door van producten over de tel. :(

Het is voor mij 50 km rijden naar een mediamarkt dus ik wil graag weten waarvoor ik rijd en of ik niet te weinig geld bij me heb e.d.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:24:
Ik heb sinds een paar dagen een acer n35 en tom tom 5.

Ik heb ongeveer 250 km gereden met de acer n35 bevestigd aan de voorruit het werkt goed alleen gebeurt het vaak dat de ontvangst even naar 0 satteliten gaat en dat tom tom dan "denkt" dat er op een weg naast de snelweg gereden word. na een paar minuten word de juiste locatie weer gevonden en werkt het weer even. Maar soms valt de verbinding een paar minuten weg, en bij bochten met weinig ontvangst 1-3 satteliten "denkt" tom tom meestal dat je rechtdoor rijd.

Ik heb buiten na 30 seconden ontvangst van tussen de 2 en de 4 satteliten is dat een normaal aantal?
De auto (ford focus) heeft voorruit verwarming en<snip>

Moet ik een externe antenne kopen (kan je die dan ook binnen de auto gebruiken?) of is er iets mis met de ingebouwde gps?
Klap je de antenne wel uit? De ingebouwde antenne van mijn mio doet z'n werk 't beste als 'ie horizontaal is.

2 tot 4 sattelieten is wat weinig maar tomtom 5 is ook niet de beste applicatie om dit mee te testen. Pak 's visualgps ofzo, dan zie je beter hoe je ontvanger 't doet.

En ja, een externe antenne monteren op de auto of achter het "tolgat" van de voorruit kan een hoop verschil maken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1