[XP] Probleem na wijziging host file*

Pagina: 1
Acties:

• HHoltman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05-2022
Na wat problemen heb ik onlangs het host bestand (/%windir%/system32/drivers/etc/hosts) gewijzigd, ik heb de regel "127.0.0.1 localhost" verwijderd, niet erg handig bleek. Nu is de webinterface van eMule niet meer bereikbaar, ik heb alles al weer teruggedraaid maar zonder resultaat. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen?

Ps. ik heb ipconfig/flushdns gedaan om het te verversen, dus dat is het iig niet.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ook al een reboot gedaan?
Dat wil misschien ook wel helpen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Reboten is niet nodig voor wijzigingen in je hosts file. Evenals dat ipconfig/flushdns niet nodig is.

Wat heb je nu in je hosts staan?

Zo zou het er uit moeten zien:
code:
1
127.0.0.1       localhost

Als hij er zo uitziet bij jou, dan zit je probleem ergens anders.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:26:
Reboten is niet nodig voor wijzigingen in je hosts file. Evenals dat ipconfig/flushdns niet nodig is.
Ik heb wel vreemdere dingen meegemaakt met windows, het zou me dus niet verbazen dat het daardoor komt.

• HHoltman
reboot heeft idd geen zin gehad en mijn host bestand ziet er nu zo uit zoals het zou moeten

Verwijderd

Wolfboy schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:28:
Ik heb wel vreemdere dingen meegemaakt met windows, het zou me dus niet verbazen dat het daardoor komt.
Waarschijnlijk komt dat dan voort uit het feit dat je eigenlijk niet weet waarmee je bezig bent. Ik heb nog nooit gezien dat het rebooten van windows een vernaggelde hosts zou repareren etc.

Voor TS: als je toch gereboot hebt en je hosts file ziet er nu goed uit, dan zit het probleem (dus) ergens anders.

• HHoltman
als je toch gereboot hebt en je hosts file ziet er nu goed uit, dan zit het probleem (dus) ergens anders.
suggesties??? ;)

Verwijderd

Check je eventlog eens, kijken of daar relevante dingen zitten (start-> instellingen -> configuratiescherm ->systeembeheer -> eventlog, of start -->settings -> control panel ->administrative tools ->eventlog).

Je zou een herinstallatie van e-mule kunnen overwegen..

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:31:
Waarschijnlijk komt dat dan voort uit het feit dat je eigenlijk niet weet waarmee je bezig bent. Ik heb nog nooit gezien dat het rebooten van windows een vernaggelde hosts zou repareren etc.
Ik had het niet specifiek over mijn hosts file, ik bedoel problemen als windows servers die dingen gewoon niet willen replicaten zonder reboot (terwijl exact dezelfde setup ernaast het wel wil doen, pas nog meegemaakt met win2k)

@TS: wat krijg je te zien als je "ping localhost" doet?

• HHoltman
bedankt voor alle snelle reacties, maar kom er net achter dat mijn ip is veranderd, vandaar dat het niet meer werkte 8)7 8)7

Verwijderd

:).. nou ja, als het nu maar wel weer werkt.. case closed :)
Pagina: 1