problemen met installeren van virtual drive

Pagina: 1
Acties:

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03 14:10
Ik heb een paar dagen geleden m'n pc weer eens geformatteerd.....

nforce drivers geinstalleerd > beeldschermdrivers >geluiskaartdrivers...enz.enz..

gisteren wou ik deamon tools gaan installeren, en toen begonnen de problemen..zodra ik de .exe van deamon tools aanklikte, kreeg ik meteen een blauw scherm !

kan gebeuren dacht ik...dus weer opnieuw opgestart, en opnieuw proberen te installeren...dat ging goed, maar toen ik het aantal drives wou aangeven alweer een blauw scherm...en toen ie weer op wou starten bleef ie in een ''loop'' :/

toen heb ik deamon maar verwijderd via veilige modus..en ben ik alcohol120 gaan installeren met als gevolg dat 't weer van voor af aan begon...dus die ook maar weer verwijderd via veilige modus.

met nero identiek hetzelfde probleem :?

wel zie ik dan bij apparaatbeheer een drive staan met een uitroepteken erbij (de virtual drive)

nou vermoed ik dat 't een of ander conflict is met m';n raidcontroller (onboard k8nNeo2)

maar ik heb dit probleem nooit eerder gehad, en ik doe toch om de paar maanden format:c....ook gebruik ik nou exact dezelfde drivers als voorheen (zijn volgens mij ook geen andere voor)

Wat zou 't probleem kunnen zijn ?

(ik heb ook ''autoladen'' uitgezet bij die virtual-drives, en ook via msconfig ervoor gezorgd dat ze niet met windows mee opstarten, maar helpt allemaal niks...óf hij blijft in een loop met opstarten, óf er komt meteen een blauw scherm zodra ik het windows-logo zie.

• Mr. Detonator
niemand ?

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Je kan proberen die raidcontroller uit te zetten, tenzij je die nodig hebt voor andere apparaten?
Het valt in ieder geval te proberen, tijdelijk. (tenzij je bootdisk eraan hangt, word het wat moeilijk..)
Evt. ook gewoon nog een x formatten, mss. dat er iets fout is gegaan. Verder weet ik het ook zo snel niet.

Heb je toch nog een reactie.. :P

• Mr. Detonator
geez schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:45:
Je kan proberen die raidcontroller uit te zetten,P
dat wordt lastig, aangezien windows hier op staat...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een foutmelding staat er dan op de bluescreen? Zonder duidelijke foutmeldingen is het maar gissen naar de oorzaken :) Probeer ook eens voor jezelf te werken: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Daarin staat o.a. een linkje naar de BSOD guide. Doe er je voordeel mee.