Toon posts:

Geluidskaart Driver

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn windows XP opnieuw geinstalleerd en nu doet mijn geluid het niet. Ik kan niet achterhalen wat voor geluidskaart ik heb. En ik weet dus ook niet welke drivers ik moet downloaden om mijn geluid weer aan de praat te krijgen. Iemand suggesties :P ??

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:02
Kijk op de chip van de geluidskaart, en typ die code in op Google.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Volgens mij moet je een wel erg exotische geluidskaart hebben als die niet werkt in Windows XP zonder de speciale drivers. Heb je al andere mogelijkheden bekeken waarom de kaart het niet doet?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Welke mogelijkheden heb ik?

Verwijderd

Als je geluid op je moederbord hebt kijk dan welk moederbord je hebt en ga dan naar de site van de fabrikant en download daar de drivers. Als je een losse kaart hebt kijk dan wat er op de kaart staat en ga dan naar de site van de fabrikant.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

1. Klik met rechtermuis op: 'Deze computer'
2. Klik op 'Eigenschappen'
3. Klik op 'apparaatbeheer' in het Tabblad 'Hardware'
4. Kijk of er ergens iets staat over geluid
5. Waarschijnlijk kun je hier de naam van de geluidskaart aflezen.

Anders is het heel simpel, schroef de kast open, kijk wat er op de geluidskaart staat (naam, codes, serienummers) haal dit door google.

Goud is geen geld

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

• Geluidskaart alleen in je pc, verder geen enkele pci-kaart (is de config verander?)
• Als je een andere pc hebt, probeer de geluidskaart daar eens te gebruiken
• Heeft de geluidskaart gewerkt in je oude windows? Wat draaide daar voor driver?
• Probeer een standaard geluidskaart driver te gebruiken voor je kaart
• Zoals RAILGUNNER al meldde, kijk op de kaart.

Ik zeg niet dat ik DE oplossing heb, ik zeg wel dat je erg weinig info geeft in je TS.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Misschien kan dit helpen: Unknown Device Identifier 4.00
Identify unknown devices not recognized by Windows in your system especially after you reinstall your system and cannot figure out what all those yellow question mark labeled devices really are. Help you search for workable drivers on the Internet and contact hardware manufacturer or vender directly. Driver backup is optional after you have all your device drivers installed. USB 1.1/2.0 Device, IEEE 1394 Device, ISA Plug and Play Device, AGP Bus Device and PCI Device can all be identified. Driver backup is optional. English and French interfaces.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
na wat research in je oude berichten...
Verwijderd in "Beeldscherm gaat NIET meer aan"
asje de drivers die je moet installeren staan hier:

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=456&kind=1

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op je site gekeken en de driver gedownload wat nu :P

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:02
Uitpakken / installeren en gaan :P

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
maar dit is die voor men broer alvast bedankt voor de site maar k geef jullie binnenkort nog de code die op mijn(almightys borertje) geluidkaart staat ok?? :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me verstandiger dat je daar dus lekker zelf naar gaat lopen zoeken.

Ik denk dat dat meer voldoening geeft dan waar je nu mee bezig bent ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03 14:21
Tukk schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:10:
Volgens mij moet je een wel erg exotische geluidskaart hebben als die niet werkt in Windows XP zonder de speciale drivers. Heb je al andere mogelijkheden bekeken waarom de kaart het niet doet?
een audigy is geen exotische kaart, werkt niet standaard.
een nforce(2) geen exotische kaart, werkt niet standaard.

en zo zullen er nog wel een hoop meer zijn, zonder dat ze echt exotisch zijn

LinkedIn
BlackIntel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

the Almighty,

Op GoT verwachten wij van iedereen dat ze zelf inzet tonen - ik zeg in dit geval tonen omdat jij natuurlijk iemand bent die al talloze dingen hebt geprobeerd om je probleem op te lossen maar het wou maar niet lukken - en toen heb je dit topic geopend.

Dat is dus ook wat ik bedoel met inzet tonen - in dit topic toon je al die inzet van jou niet, het lijkt haast wel ofdat je gewoon je vraag hier neerzet en hoopt dat iemand je aan het handje neemt - maar wij weten allebei dat dat niet de bedoeling is op GoT (jij zou het niet eens willen!) :)

Om te voorkomen dat alle andere GoTters hier een verkeerde indruk van jou krijgne ga ik je topic sluiten - dan kan je alsnog even een nieuw topic openen waarin je duidelijk aangeeft wat je zelf al geprobeerd en waar je al op gezocht hebt om je probleem op te lossen :)

Vergeet dan ook meteen niet om even de Windows Operating Systems Policy door te lezen over topic titels ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.