Hard error ... en daarna niets meer (laptop)

Pagina: 1
Acties:

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 22:36
Ik heb een Toshiba Satelite A10, nu was ik in het begin van de week er rustig op aan het werk toen ik plots een messagebox kreeg met 'Hard Error' ... ik duw ok (had geen keuze) en laptop (met win XP) sluit dus gewoon af... Ik start hem opnieuw op, hij blijft hangen op het bios (toshiba) scherm...

Ik haal even de batterij er uit, steek deze er terug in en duw nogmaals op het knopje... niets.
Batterij heb ik er ondertussen meermaals in en uit gehaald... geen oplossing... Met de stroom er in doet hij ook niets, ook niet als batterij er uit is. Heb ondertussen hem helemaal gedemonteerd en ook enkel het moederbord doet niets... Alle andere onderdelen blijken dus echt nog wel goed te werken...

Iemand nog een idee, of een idee wat die 'Hard error' was?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Lijkt op dode hardware, die een of ander monitor progje van Toshiba heeft gedetecteerd en uit voorzorg heeft afgesloten om gegevensverlies te beperken ofzo?

Als je nog garantie op het ding hebt, terugsturen lijkt mij...

Hier stond een dode link.

• Superflip
Het probleem is echter een beetje... de laptop is ondertussen bijna 2 jaar oud (had normaal wel 3 jaar garantie via men school) maar heb hem een half jaar geleden gespoten... (nooit problemen door gehad). Dus ik denk niet dat ze in garantie nog veel gaan willen doen....

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
(is Pih die school toevallig? :) )

en als de reparatiedienst van je school wat meegaant is is dat normaal niet echt een probleem. En alsq het idd het Pih is, die hebben zelf een reparatiedienst zoals veel andere scholen, ze kunnen er tenminste eens naar kijken he (vragen staat vrij)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-04 19:12

RicX

Het leven is geen ponypark

je weet niet waarmee hij bezig is als hij blijft hangen? kijk bijvoorbeeld eens naar je HDD-lampje. Blijft hij hangen bij de eerste access van de HDD, of blijft hij hangen als hij een bepaalde interface checkt ??

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• Superflip
RicX schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:50:
je weet niet waarmee hij bezig is als hij blijft hangen? kijk bijvoorbeeld eens naar je HDD-lampje. Blijft hij hangen bij de eerste access van de HDD, of blijft hij hangen als hij een bepaalde interface checkt ??
Die lampjes gaan zelfs niet branden ... enkel die van batterij brand... :(

En nee het is niet PiH maar PHL.
Pagina: 1