[XP] Probleem met terugzetten van files en settings*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Hallo,

Ik heb hetvolgende probleempje: ik het een Toshiba Satelite Pro laptop met win XP Pro eng. Ik heb deze gisteren geformateerd, maar voor dat te doen heb ik met de files en settings wizard de files en settings opgeslagen. Ik wil deze nu terugzetten, maar dat lukt niet. Ik neem dan de map USMT2.UNC maar hij zegt steeds "the location you have entered does not containt stored information...". Ik heb het wel op een extere USB drive gesaved. Voor de rest is de pc gewoon geformateerd met de cd van toshiba.
Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?

Thanks!
David

[ Voor 10% gewijzigd door webinn op 03-07-2005 21:04 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet nog even het OS in je topic titel :)

• webinn
niemand een idee? Zou het te maken kunnen hebben met eventuele service packs?

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
webinn schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:41:
niemand een idee? Zou het te maken kunnen hebben met eventuele service packs?
Zie voor een oplossing de quote hieronder uit het volgende topic: [rml][ XP] Bestanden overzetten mislukt[/rml].
Het probleem is dat een removable drive niet altijd te gebruiken is bij het restoren. Dit vanwege de verschillen (andere driveletter, etc.)
Bean schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:57:
In de map UMST2.UNC, die gecreëerd wordt bij de Files and Settings Transfer Wizard, bevinden zich doorgaans 2 bestanden: IMG00001.dat en het bestandje 'status'. Per user zal een nieuw bestand worden aangemaakt, voor zover ik zie, die dan bv IMG00002.dat zal heten.

Gesteld dat de map UMST2.UNC op de volgende locatie staat: "D:\FSTW", en je de bestanden naar "D:\EXTRACT" wil uitpakken, krijg je de volgende commandregel:
<fastconv /S:"D:\FSTW\USMT2.UNC" /D:"D:\EXTRACT">
Let op de quotes, het is handiger om die er omheen te zetten. Wordt ook aangegeven in de handleiding. Geef dus de map aan, en niet het bestand!
Dit commando zorgt ervoor dat álles in die .dat file wordt uitgepakt naar d:\extract. Als het niet beschadigd is...

Mocht het nu zijn dat je aangegeven hebt dat de bestanden op een removable drive staan, dan zul je het volgende vantevoren moeten doen:
<rmv2opq.exe /S:"D:\USMT2.UNC\IMG00001.dat" /D:"D:\EXTRACT"> (geef bij "/s" dus het bestand aan, en niet de map!, en bij "/d" de locatie waar de nieuwe USMT2.UNC-map moet komen )
Hierbij wordt het bestand 'omgezet' naar een normale .dat file. Er zal een nieuwe map UMST2.UNC worden aangemaakt, ónder D:\EXTRACT. Hierna kan dus fastconv gedraaid worden.

Bovenstaande bestanden (Fastconv en rmv2opq) zijn te krijgen op de volgende locatie: http://windowsxp.mvps.org/utils/FASTConv.zip
In jouw geval moet het dus voldoende zijn rmv2opq te draaien, en daarna de wizard opnieuw te starten.

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Bean op 04-07-2005 14:01 . Reden: Extra info... ]

• webinn
thanks. Het is me uiteindelijk inderdaad gelukt.