[XP Pro SP2] Map niet verwijderbaar, desktop.ini error

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:07
Hi,

Ik heb al diverse topics hierover doorgenomen want het schijnt nog al vaker voor te komen.
Ik heb op 1 van mijn schijven een map staan met daar weer een map in die ik weg wil hebben.
Maar bij het verwijderen ervan krijg ik de melding:
"Fout bij verwijderen van bestand of map"
Kan desktop.ini niet verwijderen. Kan het opgegeven bestand nit vinden.
Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn opgegeven.

Nu heb ik de explorer al gekilled en via cmd geprobeerd de map te verwijderen maar geen succes een reboot en nog eens proberen werkte ook niet wat tooltjes geprobeerd zoals moveonboot ed maar helaas niks wil die map weghalen!

Een format erop kan ook niet aangezien er voor bijna 100gig aan data opstaat :(

Ik heb al een reg search gedaan naar iets wat het probleem zou kunnen zijn maar heb echt geen idee waar te moeten zoeken

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik zou eens beginnen met het draaien van een chkdsk :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29
Waarschijnlijk heb de het al geprobeerd, maar na een herstart is 'ie niet te verwijderen?

Ik heb dat namelijk zeer vaak, dat ik een map niet kan weggooien (in gebruik, is dan de melding) terwijl ik 100% zeker weet dat ik er sinds de start van mn puter niet in geweest ben. Na een herstart lukt het dan wel.

Anders zou ik ook nog een rename proberen (lukt ook soms; zeker als hij na een herstart niet te verwijderen is). Na de rename & herstart gaat het dan wel goed.

En anders ffff in Dos starten (FAT32?) of Windows Safe Mode?

[ Voor 3% gewijzigd door ArnieNFW op 03-07-2005 20:33 ]