Nerd zoekt stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Om maar met de deur in huis te vallen: mijn excuses als dit hier verkeerd staat, of hier helemaal niet hoort te staan. In de FAQ las ik al dat smaken verschillen, en dat vragen 'wat moet ik kopen' bijna net zo dom is als het gemiddelde RTL4-belspel (zonder mensen hiermee te willen beledigen B) ), maar toch ga ik de vraag stellen.

Ik ben momenteel op zoek naar een complete stereo-set, welke dienst zou moeten doen op mijn (studenten)kamer. Veeleisend ben ik niet: als er een beetje leuk geluid uit komt, er een cd in kan (al dan niet een wisselaar) en er radio op geluisterd kan worden ben ik al betrekkelijk tevreden. Nu zul je denken 'dikke vinger, wat is er simpeler dan naar de winkel te gaan en zo'n complete set te kopen'. Het probleem is een beetje dat ik een (audio)nerd ben, die niet zo'n heel goed gehoor heeft en zich afvraagt 'of zo'n externe speler het geld wel waard is'. Dus ik heb niet het idee van kwats er maar duizend euro tegenaan, en dan staat er wel iets geinigs. Als rechtgeaarde Nederlander wil ik veel waar voor weinig geld.

Mijn vraag is dan ook, wat zijn nu goede complete audiosetjes, (Dus inclusief boxen en alle rotzooi) en waar moet je je ver van houden?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Verwijderd

op kot neem je toch sowieso geen hifi-systeem mee? je kan je bovenkotgenootjes al meer dan genoeg kloten met een gewone philips draagbare cd-speler...

Verwijderd

DVD speler + 5.1 audio en een wekkerradio

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:31

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Bedoel je van die minisetjes met alles-in-1? Dat vind ik op zich al zonde van je geld, aangezien daar ou niet echt geweldig geluid uit komt... Ben je beter uit met een Logitech Z-2300 speakersetje, in combinatie met de dvdspeler in je pc/laptop, die waarschijnlijk toch al in de buurt staat :P

Hier stond een dode link.

Verwijderd

ik had het eerder op zo'n ding dat op batterijen ook verder speelt... eens het zomer is en je wil in het park dichtbij in de zon gaan liggen, zal je maar wat blij zijn geen verlengkabel mee te moeten sleuren... discman gaat ook, maar met enkele vrienden derbij is dat niet zo heel sociaal meer...

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik weet mischien iets maar je moet het wel mooi vinden. Je kan omwonenden er erg mee irriteren }) . Over iets van een maand komt er ter aanvulling nog een Logitech Z-5500 bij. Ik heb trouwens niet precies dit model maar een iets eerdere.

http://www.consumer.phili...K0TM1VJ0RMRESHP3HKFSEKI5P

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Afbeeldingslocatie: http://www.davelectro.com/kepek/FWC700.jpg
Ik heb deze al een aantal jaar, ben er erg tevreden mee. Geluid voor muziek vind ik persoonlijk vergelijkbaar of beter dan de Logitech Z-5500 die ik voor m'n pc heb.
Set kostte destijds 300 euro als ik me niet vergis.

[ Voor 13% gewijzigd door Elektronicanet op 03-07-2005 20:16 ]

Nederlander in België

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

brada schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:15:
Ik weet mischien iets maar je moet het wel mooi vinden. Je kan omwonenden er erg mee irriteren }) . Over iets van een maand komt er ter aanvulling nog een Logitech Z-5500 bij. Ik heb trouwens niet precies dit model maar een iets eerdere.

http://www.consumer.phili...K0TM1VJ0RMRESHP3HKFSEKI5P
Men wat een lijp ding :P

Nederlander in België

Verwijderd

philips heeft ook een draagbare variant daarvan met USB link... voor op kot (zoals TS aanhaalt), lijkt me een draagbaar systeem handiger...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:17:
philips heeft ook een draagbare variant daarvan met USB link... voor op kot (zoals TS aanhaalt), lijkt me een draagbaar systeem handiger...
Dat is nu de 3e keer dat je dat zegt.

Wacht misschien even een reactie van de TS zelf af waarin hij aangeeft wat hém handiger lijkt :? :{

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
XanderH schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:18:
[...]

Dat is nu de 3e keer dat je dat zegt.

Wacht misschien even een reactie van de TS zelf af waarin hij aangeeft wat hém handiger lijkt :? :{
Dan zal ik daar maar even snel op reageren.

Op zich is een draagbaar systeem ook wel handig, ware het niet dat ik al een draagbaar ding heb. Maar daar komt nou niet bepaald mooi geluid uit, en het ding ziet er niet uit. Niet erg als je naar een park oid gaat, maar op je kamer is mooi anders. (En ondanks dat ik het niet erg netjes houd, ben ik wel dol op 'mooi ogende' spullen.)

En het idee van 'muziek via de pc', daar knap ik eigenlijk een beetje op af: het ding maakt nogal herrie, dus dan is het niet relaxt 'rustig' muziek luisteren.

• Xander
Ok dan kunnen we dat onderwerp van draagbare dingen achter ons laten... :)

Misschien dat een budget geven btw ook handig is? Ik wil zelf best even rondkijken, maar ik kom gegarandeerd op te dure dingen uit :P

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 03-07-2005 20:31 ]

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
XanderH schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:31:
Ok dan kunnen we dat onderwerp van draagbare dingen achter ons laten... :)

Misschien dat een budget geven btw ook handig is? Ik wil zelf best even rondkijken, maar ik kom gegarandeerd op te dure dingen uit :P
Nou kijk, ik wil mijn budget niet al te ruim stellen. Alles van nul tot 250~300 euro zou nog kunnen, daarboven denk ik dat het luistergenot de kosten niet overstijgt. (En zó extreem vaak luister ik nou ook niet, maar als ik een cd luister moet het mooi zijn)

• Xander
Voor dat budget kun je iig losse componenten al wel laten varen. Een losse cd-speler kost je toch minstens €100, een losse stereo receiver minstens €150, dan hou je te weinig over voor speakers. :P

Voor onder de €300 kun je echter heel wat minisetjes krijgen. Kijk bijvoorbeeld eens rond op Kieskeurig, een site met veel producten inclusief userreviews en winkelprijzen. Voor minisetjes zou ik naar merken als Sony, Philips, JVC, Yamaha, Pioneer, etc kijken. De goedkopere merken als Aiwai, Daewoo, Grundig, Lenco, Marquant, Supertech en weet ik veel wat zou ik mijden.

Ik ben verder niet zo thuis in de minisetjes. Ik zou zelf voor dit geld ook liever een goede geluidskaart met actieve studiomonitortjes kopen. Volgens mij krijg je voor dat geld betere geluidskwaliteit, maargoed als je dit niet wilt is dat je eigen keuze natuurlijk. :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Jojk schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:03:Het probleem is een beetje dat ik een (audio)nerdnoob ben, die niet zo'n heel goed gehoor heeft en zich afvraagt 'of zo'n externe speler het geld wel waard is'.
Lol je bedoelt precies het tegenovergestelde van wat je zegt:
nerd n. 1. [mainstream slang] Pejorative applied to anyone with an
above-average IQ and few gifts at small talk and ordinary social
rituals. 2. [jargon] Term of praise applied (in conscious ironic
reference to sense 1) to someone who knows what's really important and
interesting and doesn't care to be distracted by trivial chatter and
silly status games. Compare geek.

The word itself appears to derive from the lines "And then, just to
show them, I'll sail to Ka-Troo / And Bring Back an It-Kutch, a Preep
and a Proo, / A Nerkle, a Nerd, and a Seersucker, too!" in the Dr. Seuss
book "If I Ran the Zoo" (1950). (The spellings `nurd' and `gnurd' also
used to be current at MIT, where `nurd' is reported from as far back as
1957.) How it developed its mainstream meaning is unclear, but sense 1
seems to have entered mass culture in the early 1970s (there are reports
that in the mid-1960s it meant roughly "annoying misfit" without the
connotation of intelligence).

An IEEE Spectrum article (4/95, page 16) once derived `nerd' in its
variant form `knurd' from the word `drunk' backwards, but this bears all
the hallmarks of a bogus folk etymology.

Hackers developed sense 2 in self-defense perhaps ten years later, and
some actually wear "Nerd Pride" buttons, only half as a joke. At MIT one
can find not only buttons but (what else?) pocket protectors bearing the
slogan and the MIT seal.
Verder kan ik alleen maar zeggen, ondanks dat je een noob bent, gewoon gaan luisteren, want uiteindelijk moet je er toch echt zelf tevreden mee zijn!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Je moest eens weten hoe goed die is 8)7

Dat ding heeft !
WooX technologie en Incredible Surround ! niet te vergeten VAC (virtual ambience control) en 2x500 WATT !! uitgangsvermogen ! 8)7

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

caspergt schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:05:
WooX technologie en Incredible Surround ! niet te vergeten VAC (virtual ambience control) en 2x500 WATT !! uitgangsvermogen ! 8)7
Een regelrechte marketing kermis dus :r

• Xander
WooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooX! \o/ :P

Nah, die specs zijn idd gewoon marketingstunts. Overigens wil dit ook niets zeggen over de geluidskwaliteit. Stel dat die 2x 500W irl 2x 25W is kan er ook al leuk geluid uitkomen toch? :P

Maar het blijft zelf vergelijken ja. Echt veel professionele reviews zul je in dit segment ook niet tegen komen vrees ik. (Waarmee ik niet wil zeggen dat je altijd op reviews af moet gaan, maar het kan een leuke indicatie zijn ;))

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Snap ook wel dat het marketingstunts zijn. Ik zeg ook niet dat ik al die kermis features gebruik.
Feit is wel dat je voor dat geld gewoon een heel aardig geluid hebt, en een leuk ogende set, hoewel dat natuurlijk erg persoonlijk is.

Nederlander in België

Verwijderd

Waarom niet een mooi 2e hands setje op de kop tikken?
Heb hier een Denon cdspeler en tuner/versterker, beiden los (F100 Personal Component System) staan die er best voor € 250 uit mag... staat nu een beetje stof te vangen.
Moet je nog wel speakers bij kopen, maar begin goedkoop en kan je voor betere doorsparen.
Speelt geen mp3's enzo, maar stereo geluid is dan gewoon goed. Wil hier niet reclame maken (al doe ik het eigenlijk wel.. haha) maar denk dat je beter met losse componenten af bent dan zo'n mini-setje. Als daar de cdspeler het van begeeft heb je eigenlijk ook van de rest weinig plezier meer.
Kijk gewoon eens bij vraag en aanbod hier op tweakers, staat betaalbaar en toch best goed spul hoor. Zeker als het je om 2.0 ;) stereo gaat.

Verwijderd

Voor EUR 300 zou je ook kunnen overwegen een 2e hands set met losse componenten aan te schaffen.

150 euro voor 2 speakertjes, dan rond de 90 voor de versterker en 60 voor de CD-spelert.

Daar kun je echt nog een leuk setje componenten voor aanschaffen hoor, mits 2e hands.

Nadeel: niet nieuw, geen garantie. Voordeel: geluidskwaliteit is beter en je hebt niet zo'n godschruwelijk lelijk ding staan als de philips die hier eerder genoemd werd.

Om een voorbeeld te noemen:
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaza.nl/images/1/Complete-set-van-Denon-707530.jpg

http://www.marktplaza.nl/Complete-set-van-Denon-707530.php

Vraagprijs: € 200.

Dat cassettedeck kun je weer verkopen, en de rest is gewoon goed spul (deck ook wel, maar wie gebruikt er nog tapes tegenwoordig?).

Die PMA 860 heb ik zelf ook en is gewoon een goede en hele fijne versterker (2x80 watt RMS). Kostte nieuw destijds (~14 jaar geleden) iets van Fl. 600.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 22:37 ]

Verwijderd

Yep, zou zeker tweedehands gaan kijken, kunt tegenwoordig nu iedereen naar surround gaat erg makkelijk een zeer goedkoop en goed setje op de kop tikken!

Verwijderd

deepspace schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:21:
[...]

Een regelrechte marketing kermis dus :r
Haha, inderdaad, daar lach ik eens heel hard mee "2x500Watt" :O

Ter vergelijking: Een vriend van mij heeft 2x500 watt en één zo'n box is even groot als heel het zooitje bij elkaar (boxen en speler) en dan 3 op elkaar.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:03:
[...]

Haha, inderdaad, daar lach ik eens heel hard mee "2x500Watt" :O

Ter vergelijking: Een vriend van mij heeft 2x500 watt en één zo'n box is even groot als heel het zooitje bij elkaar (boxen en speler) en dan 3 op elkaar.
Meestal geven ze de woofer dan een rating van 400 watt ofzo. :P Opzich valt dit nog wel mee, je hebt genoeg setjes waarbij ze 3000 watt neerzetten, en vaak vergeten ze dat pmpo nog ook :P

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 15:01
Wat is dit een DOM onderwerp... en maar zieken dat Tweakers vervuild word... HIER VOORBEELD 1 !!

Je wilt een stereo die wel oke is maar hoeft niet top te zijn ... GA NAAR DE MM STAAN ER 100 ZOEK ER 1 UIT en koop hem ergens anders of daar...

SUCCES

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

in een 6.5" woofer kun je echt geen 400 W pompen hoor (en de tweede woox woofer is geen woofer, dus die mag je vergeten). Je mag blij zijn als ie 100W uithoudt. Ze specen btw 2x250W RMS. Echter is niet opgeven bij hoveel vervorming dat is. Waarschijnlijk dus zo'n 10%. Natuurlijk blijft er nog zat vermogen over... Net zoveel als gebakken lucht :+

Verwijderd

Dit is sowieso geen RMS. Dit is gewoon een vermogen wat er louter theoretisch en onder bepaalde condities door verwerkt kan worden, zonder dat het kapot gaat.

Verwijderd

Idd, waarschijnlijk de grootste piek in vermogen bij mega veel vervorming net voordat die kapot ging.

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
VerkerkSander schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:11:
Wat is dit een DOM onderwerp... en maar zieken dat Tweakers vervuild word... HIER VOORBEELD 1 !!

Je wilt een stereo die wel oke is maar hoeft niet top te zijn ... GA NAAR DE MM STAAN ER 100 ZOEK ER 1 UIT en koop hem ergens anders of daar...

SUCCES
Zo, jouw capslock gaat @random aan. Ik zou eens kijken naar een nieuw toetsenbord.

Maar goed, om toch even inhoudelijk op je post in te gaan (fijn dat jij dat ook zo serieus doet): Niet iedereen is audiofiel, maar wel iedereen wil waar voor z'n geld. Dus de vraag op zich vind ik zelf niet eens zo 'dom' (kheb em welliswaar zelf gesteld), zeker gezien het feit dat zo'n topic er nog niet was (en ik heb gezocht) denk ik dat dit een bijdrage vormt. (Want elke audio-noob die op zoek is naar een niet al te dure goeie stereotoren oid, zal dit topic vinden.)

Maar goed, misschien kan je zelf eens op zoek gaan naar leestekens tegen een redelijke prijs, en een nieuw toetsenbord. Jammer dat mensen met woorden voor hun gevoel niet genoeg kunnen zeggen, en DAAROM ALLES MAAR IN HOOFDLETTERS DOEN. Toedels.

[ Voor 7% gewijzigd door Ugchel op 04-07-2005 01:01 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah ook voor dat soort dingen geldt de regel: Ga eerst zelf eens orienteren in de winkel. Als je een beeld hebt gevormd, hebt gekleken en geluisterd en wat meningen hebt opgedaan mag je er een topic over openen, niet daarmee beginnen...

En als je zelf een slecht gehoor hebt, dan maakt het dus niet uit of het goed klinkt of niet, want jij moet er naar luisteren (overigens hoort iedereen wel verschillen, ook half dove mensen, kan ik zeggen door ervaring als audio verkoper).

Die ontzettend loze reacties hadden overigens best achterwege gelaten kunnen worden :(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.