Toon posts:

Audio probs shuttle an35n ultra?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de onboard audio van dit bordje en ik vind het geluid best wel belabberd. Ik hoor mijn rear speakers namelijk nauwelijks tot niet. Dit moederbordje zou 5.1 geluid moeten ondersteunen maar ik kan nergens mijn luidsprekersetup testen (front left, front right, center, rear left, rear right, zoiets dus). Bij luidsprekerinstellingen heb ik 5.1 setup geselecteerd.

Ik heb het idee dat er wellicht iets mis is met de uitgang aan de achterkant voor de rear out en bass / center. Als ik bij 'luidsprekervolume aanpassen" de vakjes aanvink "rear out in line in" en "bass / center in mic" hoor ik helemaal geen geluid uit mijn rear speakers.

Heb ik hier iets over het hoofd gezien?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 19:47 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Heb je een front-audio aangesloten ?
Welke drivers heb je geïnstalleerd ? (Standaard van de CD ?. Nieuw gedownload ?)

[ Voor 23% gewijzigd door Thandor op 03-07-2005 19:53 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:53:
Heb je een front-audio aangesloten ?
Welke drivers heb je geïnstalleerd ? (Standaard van de CD ?. Nieuw gedownload ?)
geen front-audio aangesloten, drivers standaard van cd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste bios erop gegooid en whql drivers gedownload. Geen resultaat.....

edit: er zitten pinnetjes op het moederbord voor rear out (4 pinnetjes) en bass / center (weer 4 pinnetjes). Hier zitten standaar geen jumpers op en er zijn er ook geen bijgeleverd. Ik heb nog niet eerder jumpers voor dit soort zaken meegemaakt. Heeft iemand 5.1 audio goed aan de praat gekregen op dit moederbord?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ben eruit. Ik had de nforce audio drivers eruitgeknikkerd en de ac'97drivers van realtek geïnstalleerd, maar de nforce drivers werden doodleuk teruggezet :(

Ik heb het stuurprogramma daarom maar bijgewerkt en ben daarbij gebrowsed naar de map waarin de ac'97 drivers geïnstalleerd waren. Jeetje zeg, wat een gedoe.....

edit: o ja, vervolgens moet je de instellingen nog even invoeren in de soundmanager, waar je ook de speaker setup kunt testen ;)

edit2: alleen de ac'97 drivers is al voldoende. De nforce audio drivers worden automatisch geupdate ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 22:53 ]