Toon posts:

A8NSLI-delux geheugen support

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een ASUS A8N-SLI deluxe, ik heb dit board uitgerust met 2x 512MB OCZ 550MHZ geheugen. Nu is dit te weinig voor mijn gebruik ( zit momenteel aan de 1.6 GB in gebruik - 600mb swampen :( ). en wil het dus upgrade naar 2GB van de zelfde soort. Gezien deze repen dubble sided zijn dus aan bijde kanten chippies hebben, Is het dan mogelijk om 4x 512 MB er in te zetten en toch 550Mhz te draaien, ik dacht mij te herinneren dat ik eens ergen had gelezen dat dit mobo geen 4x dubble sided geheugenrepen nam en dat hij dan op 333mhz ging draaien? Kan er niks meer van terug vinden in de faq of de rest van het forum.

is er iemand die hier meer over kan vertellen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Volgens mij ligt de support van het geheugen niet aan het moederbord maar aan de processor /me . Volgens mij heb je voor 4 DIMM's op 200MHz (DDR400) een AMD Athlon 64 'Venice' nodig. Of je hoger dan 200MHz (DDR400) kunt komen weet ik niet aangezien ik er geen ervaring mee heb.

*Vanwege de on-die geheugencontroller

[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 03-07-2005 19:51 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
4 dimms op 400MHz, heb je een A64 met Venice of Dan Diego core voor nodig.

Als jouw FX55 een San Diego core heeft, heb je geluk. Je geheugen kan trouwens sneller dan 400MHz, omdat de A64 FX tot DDR500 ondersteunt. (de FX57 zelf tot DDR533)

March of the Eagles

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het staat gewoon in de handleiding van je moederbord beschreven :)

Dit topic is gesloten.