Toon posts:

P4 socket 423 voor andere sockets?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb even een vraagje.

Ik heb een MSI 850 pro2 moederbord met een Pentium 4 1,5 GHz. De socket van de processor is socket 423.
Ik wil dit moederbord vervangen omdat het geheugen op dit moederbord rdram is(4 slots).
De kosten van nieuw geheugen schijnen erg hoog te zijn en het schijnt erg moeilijk te zijn om aan dit geheugen te komen, daarom wil ik een nieuw Intel P4 moederbord in het systeem plaatsen met als het kan de huidge P4 1,5 GHz processor.

Alleen wil ik graag weten of dit wel kan :? , anders moet ik ook een nieuwe processor kopen.
Weet iemand of dit mogelijk is?

Alvast bedankt. ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn voor zover ik weet wel adapters voor te krijgen, zodat je je 423 cpu op een 478 bord kunt zetten (of was het andersom...)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Terw_Dan schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:21:
Er zijn voor zover ik weet wel adapters voor te krijgen, zodat je je 423 cpu op een 478 bord kunt zetten (of was het andersom...)
andersom :)

A wise man's life is based around fuck you

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Terw_Dan schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:21:
Beide adapters bestaan, maar die om een s478 CPU op een s423 bordje te prikken zijn veel beter verkrijgbaar.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 09:37
De socket 423 werkt zover ik weet op Rambus geheugen en ik meen dat het qua snelheid in de buurt ligt (of voor de laatste generatie) evensnel is als DDR. (PC4200)

http://www.tweakers.net/nieuws/20807

Verder denk ik zelf dat je beter kan gaan kijken naar een ander CPU als je in de toekomst nog wilt uitbreiden, de 423 is namelijk nogal uitgefaseerd.

Als het echt over de kosten gaat zou je wellicht een overstap naar AMD (oudere athlon?) kunnen overwegen, maar een nieuw mobo + geheugen + adapter zal waarschijnlijk niet zoveel schelen van een nieuw mobo + geheugen + CPU

edit: heb me vergist in de snelheid van Rambus

[ Voor 17% gewijzigd door RoBBS op 03-07-2005 19:28 ]

I said I'd be back...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AtleX schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:24:
[...]

Beide adapters bestaan, maar die om een s478 CPU op een s423 bordje te prikken zijn veel beter verkrijgbaar.
die S478s op s423 mobos vind je idd genoeg, die andere kan ik niet vinden.

Maar wat de TS het makkelijkste kan doen is denk ik gewoon mobo + cpu + mem verkopen en gewoon een nieuwe cpu kopen. die converters zijn over het algemeen niet te betalen en gezien de huidige prijzen is het wellicht verstandiger om gewoon het hele zaakje in 1 keer te vervangen.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verkoop je SO423, je RDram en je mobo, en koop voor het geld wat je ervoor krijgt een 2e hands P4 1.6 So478, DDR dimms en een mobo. Dan ben je van je oude niet-upgradebare onderdelen af en heb je wel upgradebare onderdelen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd wel mogelijk, niet wenselijk - So423 mobo's waren er zo goed als alleen maar in i845(B) en i850 varianten. i850 had fatsoenlijke performance, maar RDRAM is duuuur, i845B ranzig (omdat SDR-SDRAM 1/3 van de bandbreedte leverde die de CPU nodig had). Omgekeerd is een Willamette P4 traag en heet (zelfs voor P4 begrippen) met maar 256KB cache. Vervang die door een snellere Celeron-D (ook 256KB) of P4 Northwood (512KB cache) icm betere mobo en je schiet al een end op. Nieuwe CPU op oude mobo door adapter of oude CPU op nieuw mobo met adapter is een snel onderdeel met een trage castreren :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1