Toon posts:

[ASP.NET] Dynamische table met checkboxes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig aan het maken van een planning-applicatie in ASP.NET en weet niet goed hoe te beginnen.

De bedoeling is de volgende:
een verantwoordelijke heeft toegang tot het systeem en is verantwoordelijk voor meerdere medewerkers. Als hij op het systeem inlogt is het de bedoeling dat hij eerst een week of dag selecteerd. Dat is geen probleem, dat gaat eenvoudig met de calendar.
Eens hij een datum/data geselecteerd heeft is het de bedoeling dat hij nu een tabel te zijn krijgt.

In de eerste kolom komen alle medewerkers waarvoor hij verantwoordelijk is. In de eerste rij staat/staan de datum/data van de geselecteerde dag/week. Ook dit kan ik in orde krijgen door een Table te maken.

Maar nu is het de bedoeling dat de andere cellen in de tabel (dus die een bepaalde medewerker met een bepaalde dag linkt) voorzien worden van een checkbox. Zo kan de gebruiker per dag en per medewerker aanduiden of die medewerker al dan niet mee werkt. En dit lukt niet met een table. Dit lukt dan wel weer met een datalist, maar die is volgens mij niet flexibel genoeg om de andere eisen te kunnen voldoen (aantal kolommen variabel).

Vandaar mijn vraag: wie zet mij op weg met welk onderdeel ik hier best aan kan beginnen (of een linkje met een voorbeeld van iemand die iets gelijkaardigs gemaakt heeft).

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Inprinciepe gaat dit lukken met elk control in .Net waar je repeterende gegevens in gaat stoppen.
Het enige wat je moet weten is hoe je repeterende gegevens in een control duwt, en hoe je die controls dan weer dynamisch inlaad, en daar weer dynamisch controls in laad, etc.
Dit kun je namelijk tot in het oneindige doen.

Een aantal weekjes geleden is hier een mooie discussie over geweest.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart