Zo nu en dan ben ik voor mijn werk wel eens bezig met cms-problematiek en afgezien van een handje vol componenten die we hebben zetten we de meeste dingen met de hand in elkaar. Dit kan denk ik een stuk beter aangezien er zoveel cms-libraries uit zijn. Het enigste waar ik erg bang voor ben is dat ik langer bezig ben om een complexe cms omgeving naar mijn hand te zetten, dan dat ik het zelf in elkaar zet. Vaak zijn de cms gerelateerde features bij onze projecten redelijk eenvoudig en lijkt me zo`n hele omgeving eerlijk gezegd eerder een blok aan je been dan daadwerkelijk tijdbesparend.
Ik heb verder een aantal frameworks bekeken, opencms en mmbase en die zien er nogal log uit. Grote omgevingen met gigantisch veel functionaliteit, maar voor kleine projecten niet echt tijdsbesparend lijkt me. Verder heb ik ook niet de tijd om me in zo`n grote omgeving helemaal in te lezen/werken.
Wie heeft deze problematiek ook wel eens voor de kiezen gehad? En welke oplossing kiezen jullie? Zelf bakken? Eigen library? Goeie (kleine) cms (library)? Het lijkt me dat niet iedereen er op dezelfde tijdrovende manier mee omgaat als ik
Ik heb verder een aantal frameworks bekeken, opencms en mmbase en die zien er nogal log uit. Grote omgevingen met gigantisch veel functionaliteit, maar voor kleine projecten niet echt tijdsbesparend lijkt me. Verder heb ik ook niet de tijd om me in zo`n grote omgeving helemaal in te lezen/werken.
Wie heeft deze problematiek ook wel eens voor de kiezen gehad? En welke oplossing kiezen jullie? Zelf bakken? Eigen library? Goeie (kleine) cms (library)? Het lijkt me dat niet iedereen er op dezelfde tijdrovende manier mee omgaat als ik