Toon posts:

Seagate HD 40 Gig werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze niet in het 'Wat is er mis met mijn HDD? HD geluiden' gezet omdat ik dacht dat, dat teveel het topic zou vervuilen en omdat mijn HD helemaal geen geluid meer maakt :P Zoals gezegd gaat het om een Seagate Barracuda 7200.7 40 Gig schijf. Deze zit in mijn zusjes pc die het sinds een aantal dagen niet meer doet. Nadat alles langsgelopen is en de pc wil dan Windows gaan starten dan doet ie niks meer. Ik houd dan alleen nog maar een zwart scherm. Het geheugen werd wel herkend. Het lampje van het moederbord brand gewoon groen ten teken dat dat goed is en ook de videokaart werkt naar behoren. Dus moest het wel de harde schijf zijn. Ik heb nog geprobeerd om andere kabels er in te doen, dit mocht echter niet baten. Ik heb de harde schijf in een andere pc gehangen en die begon direct te piepen als een gek. Koppelde ik de harde schijf weer af dan starte ie weer normaal op zonder piepjes. Ook met de harde schijf van de andere pc starte mijn zusjes pc ook normaal op (vrij identieke pc). In de FAQ stond op de harde schijf in verschillende posities te houden dit mocht ook niet baten en ook de lichte tik >:) ;) (spanking) werkte ook niet. De harde schijf in de vriezer leggen leek me iets te riskant.

Conclusie. Mijn harde schijf lijkt me dood. Ik weet niet of jullie die mening ook delen? Zijn er anders dan nog dingen die ik kan doen? Het vreemde is namelijk wel dat bij het opstarten nog wel laat zien dat er een floppy, een dvd rom en een harde schijf is aangekoppeld. Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover. Verdere specs van de pc mochten die nodig zijn (denk het niet):

AMD Thunderbird 1Ghz
Asus A7V133 moederbord
512 mb SDram
DVD Rom
Floppy
Creative geluidskaartje
Hauppage WinTV kaart

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat de schijf bij het opstarten nog herkend wordt is niet zo gek. Dat is namelijk puur het gevolg van het scannen van de IDE bus. Dat de schijf logisch gezien wordt wil nog niet zeggen dat ie fysiek ook goed is. Zo te horen is de schijf idd aan het doodgaan. Ik zou zo snel mogelijk proberen te redden wat er nog te redden valt en alle data naar een andere plek te kopieren, en kijken of je nog aanspraak kan maken op garantie of anders een nieuwe kopen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Ik snap nu waaron de schijf in ieder geval nog word gezien. Ik ben bang dat er weinig meer aan te redden valt want in de drie pc's waar ik hem ingehangen heb, beginnen allemaal te piepen of starten niet op. Ik meen dat de harde schijf al wat ouder is garantie zal er in ieder geval niet meer opzitten. Ik zal wel een nieuwe moeten kopen.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:34
heb je al eens van een bootcd (knoppix of BartPE ) opgestart?
is de schijf dan Benaderbaar?

gewaarwordingshorizon

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

zie ook eens:

[rml]koning53 in "[ Info] IBM 75/60/120GXP firmware update ..."[/rml]

probeer anders eens grof geweld & invreizen om hem aan de gang te krijgen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou een paar tikjes geven had ik al geprobeerd, stond ook in de FAQ en invriezen begin ik liever niet aan maar dat stond ook in de startpost. Knoppix kan ik nog wel even proberen.

Verwijderd

Als bezitter van een recent overleden seagate 40 gieg ....
verbaast 't me dat je seagate tools nog niet geprobeerd hebt.
( of lees ik daar overheen)
_ al was het alleen maar om te zien WAT er overleden is_

even praktisch:
mijn ervaring is dat ie gewoon r**** traag ( 15 min voor je meer dan een zw scherm ziet)
wordt en dat is in jouw geval qua veiligstellen van data misschien wel zinnig om te weten

Verwijderd

Topicstarter
Nou het probleem is dat ik ze niet kan gebruiken. De pc start niet meer op dus die tools gebruiken word niks en als de harde schijf in een andere pc druk wil die pc niet opstarten. Ik kon ze dus helaas niet gebruiken anders had ik dat wel gedaan. Ik ga een andere schijf kopen en heel hard hopen dat er nog wat te redden valt (van de belangrijke dingen heb ik wel een backup maar het is altijd mooi dat ik wat meer kan redden). Het nadeel was ook dat de harde schijf van het een op het andere moment ineens niet meer werkte. De schijf heeft niet eerst een tijdje gerateld of gepiept of iets dergelijks waardoor ik eventueel aan had zien komen.
Pagina: 1