Ik zit met een raar probleem. Ik gebruik JavaScript in mijn HTML webpagina om een menubalk bestaande uit een tabel mee te vullen.
Ik maak gebruik van JavaScript die de innerhtml van het bodyobject veranderd, om het menu door een nieuw menu te vervangen. In mijn menu die door JavaScript is gemaakt roep ik ook JavaScripts aan.
Ik geef aan een methode het argument this mee, dit is niet de this van dat object maar van het body object waar ik met innerhtml de boel in heb gezet. Waarom heb ik een foutieve referentie naar het this object?
Mijn code:
Wie heeft een idee wat het probleem is of hoe ik het anders kan oplossen om het wel dynamisch te houden? Alvast bedankt
Ik maak gebruik van JavaScript die de innerhtml van het bodyobject veranderd, om het menu door een nieuw menu te vervangen. In mijn menu die door JavaScript is gemaakt roep ik ook JavaScripts aan.
Ik geef aan een methode het argument this mee, dit is niet de this van dat object maar van het body object waar ik met innerhtml de boel in heb gezet. Waarom heb ik een foutieve referentie naar het this object?
Mijn code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| function resetToolbar(obj) { obj.innerHTML = ""; } function buildToolbar(obj) { resetToolbar(obj); var tbrArray = new Array(new Array('verwijderden', 'http://www.google.nl', 'icoVerwijderen.gif'),new Array('nieuw', 'http://www.ilse.nl', 'none')) obj.innerHTML = obj.innerHTML + "<table height=\"22\" border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\"> \n"; obj.innerHTML = obj.innerHTML + " <tr> \n"; for (i = 0; i < tbrArray.length; i++) { if (tbrArray[i][2] == "none") { obj.innerHTML = obj.innerHTML + "<td class=\"tblNavigation\"><a href=\"" + tbrArray[i][1] + "\" onmouseover=\"tbrOnMouseOver(this);\" onMouseOut=\"tbrOnMouseOut(this)\" class=\"lnkWerkbalk\">" + tbrArray[i][0] + " </a></td> "; } else { obj.innerHTML = obj.innerHTML + "<td class=\"tblNavigation\"><a href=\"" + tbrArray[i][1] + "\" onmouseover=\"tbrOnMouseOver(this);\" onMouseOut=\"tbrOnMouseOut(this)\" class=\"lnkWerkbalk\">[img]\"images/"[/img]" + tbrArray[i][0] + " </a></td> "; } } obj.innerHTML = obj.innerHTML + " </tr> \n"; obj.innerHTML = obj.innerHTML + "</table> \n"; } |
Wie heeft een idee wat het probleem is of hoe ik het anders kan oplossen om het wel dynamisch te houden? Alvast bedankt