[WLAN] Antenne bereik

Pagina: 1
Acties:

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
Ik zit met een vraagje, ik geraak er niet aan uit hoe dat het DB verhaal werkt bij wireless lan. Ik heb al verschillende topics doorlezen, maar nergens staat een deftige uitleg.

Ik zit thuis te spelen met een geleende AP, deze kan verschillende SSID's aan enz, maar het bereik is slechter dan mijn standaard AP ( USR 8054 ) zonder tweaks.Er zit zelfs een speciale antenne bij maar ik begrijp niet waarom ik slechter bereik heb dan mijn standaard AP.

Kan er mij iemand helpen met de volgende vragen :

- is de antenne goed ? of hoe zend deze uit
- Welke DB moet ik dan gebruiken om niet over de 20db te gaan die wettelijk toegelaten is?
- Hoe meet je nu de DB?
- Wat is een goed signaal/ruis verhouding

Afbeeldingslocatie: http://www.entraxx.com/wproject/IMG_2661-border.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.entraxx.com/wproject/IMG_2660-border.JPG

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Nou het eerste is eigenlijk dat dit een OMNI antenne is.
De heeft als voordeel een erg groot bereik. Maar het nadeel is eigenlijk is deze voor buitenshuis. De antenne straalt namelijk niet rechtsstreek onder en ook niet recht boven de antenne. Ook dient deze minimaal 3 meter ruimte om zich heen te hebben voor een optimale werken.

Je zou voor beter bereik kunnen kijken naar Paneel antennes deze heb over het algemeen een zeer goede werking ook binnenshuis omdat deze een vrij grote openingshoek hebben, een 15dBi zal volstaan.

Daar komt bij dat je nog verschil hebt in accesspoints een Sweex is dus niet hetzelfde vermogen als een Cisco Aironet (als verbeeldje) :) en natuurlijk is ook je NIC belangrijk.

Verder is het verstandig om 1 antenne te gebruiken in plaats van het Diversity systeem.

• tc982
Als ik deze dan aansluit op zolder heb ik dan een goed bereik? Of zie ik dit verkeerd?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04 08:04

Dentheman

Zie signature

Dan zou je 'm op je dak moeten zetten (bliksemafleider }) )

Zie ondertitel

• Movinghead

Movinghead

ing.

inderdaad buiten net boven het huis zou beter werken. maar let niet rechtstreek eronder dan he.
Of een mast in de tuin en daarop zetten.

Als je binnen goed bereik wil hebben kijk dan voor die panelen.

• tc982
Ik denk dat ik dan ga spelen met de twee AP's die ik heb.

Weet er iemand dat roaming mogelijk is tussen twee AP's die niet van hetzelfde merk zijn?

• Movinghead

Movinghead

ing.

Nou je hebt eigenlijk Roaming en Repeating

Repeating is dat AP_1 je "hoofd punt" is en dat AP_2 je "echo" is. Hiermee sprijd je het bereik uit.

Nadeel is bij mij weten dat repeating minder prettig is dan een hoop accesspoint die zelf stralen. Omdat je dan per accesspoint een x Mbit pijp d'r aan hebt hangen.

Je zou eens kunnen proberen dezelfde SSID aan te houden.
Pagina: 1