Toon posts:

Dell moederbord in een Coolermaster Stacker

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een Coolermaster Stacker kopen maar ik zit nu nog met een probleem. Ik wil mijn Dell hardware die nu in mijn XPS kast zit dus overplaatsen naar de Stacker. Maar past het moederbord en de andere hardware wel in de kast?

Verwijderd

gewoon doordouwen :+

Verwijderd

Als het goed is wel die stacker is gemaakt om ook btx mobo's erin te krijgen dus het zou wel moeten passen.
(zat zelf ook aan dit idee te denken :P )

Verwijderd

Topicstarter
Is een dell moederbord BTX? (ik ben echt noob hoor). Dan moet ik die stacker toch eerst een beetje ombouwen?

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij is de stacker onzijdig :+
Normaal ATX, en als je hem op de kop zet, BTX. Of zoiets...

[ Voor 53% gewijzigd door mjszwo op 03-07-2005 18:18 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let op dat Dell soms smerige dingen doet met de pinout van de ATX stekker :X

Leg dus eerst je bestaande Dell voedingsconnector naast die van de nieuwe kast. Komen alle 12V, 5V, en 3.3V lijnen overeen? En de Power Good lijn ook?

Dan is het bruikbaar. Zo niet kun je kiezen om de Dell PSU in de Coolermaster kast over te zetten of de pinout van je nieuwe PSU (als er eentje bij zit) te modden naar die van Dell.

Doe je dit niet, dan loop je risico om de boel ranzig kort te sluiten waardoor mobo + PSU onderspit kunnen delven...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het niet helemaal. Ik ga mijn Dell voeding niet overzetten want die past niet in de Stacker. dus mijn vraag was alleen of het moederbord past?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:26:
Ik snap het niet helemaal. Ik ga mijn Dell voeding niet overzetten want die past niet in de Stacker. dus mijn vraag was alleen of het moederbord past?
Fysiek zeker. Maar als die Dell voeding afwijkt en je de voeding uit je Stacker zonder meer overzet kun je PSU en/of mobo opblazen. En daar word je niet vrolijk van...

Controleer dus eerst of die Dell echt ATX is (niet alleen of de vorm van de connector overeen komt, maar ook of de pinout hetzelfde is :o )

Oslik blyat! Oslik!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:26:
Ja en als je dan dus de voeding die bij je stacker op het Dell moederbord aansluit zegt je mobo *boem* ;)

Been there, done that didn't got a t-shirt :X :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Dus ik zou Dell gewoon een mailtje kunnen sturen of mijn moederbord ATX is en als dat zo is zou ik dus gewoon een andere voeding in de Stacker kunnen doen en dan kan mijn moederbord er gewoon in. (dus met schroefjes en alles past het dus?)

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45

NBK

Weercam-Avatar

Gewoon een voltmeter pakken en meten welk voltage er op de pennentjes van je dell voeding staat. En dan op internet zoeken of dit overeen komt met de ATX standaard.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
Zo technisch ben ik niet. :'(

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45

NBK

Weercam-Avatar

buurman oid vragen?

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
is ook niet technisch ben ik bang

Verwijderd

Topicstarter
dit was trouwens mijn vraag niet. kan ik doen wat ik in mijn eerdere post zei?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:29
Maar als je niet kunt uitvogelen of je moederbord met de voeding overweg kan is het dan niet verstandiger om een nieuw moederbord te kopen? Het is meteen erg rigoreus maar goed beter dan even een voeding en moederbord opblazen.

Maar ga eerst eens aan de hand van serienummers zoeken op internet of je niet ergens een pinout van je dell voeding kunt vinden en vergelijk dit met een normale ATX pin-out. Van je moederbord zal wel niet lukken ben ik bang maar dat kun je ook nog proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuw moederbord is geen keuze. ik heb nu een p4 3.4 Ghz. ik wil dus als er ati crossfire moederborden zijn daar eentje van kopen om er later ati crossfire op te draaien. Dan wil ik dus ook gelijk een amd 64. dan zou ik dus ook gelijk ander geheugen nodig hebben en dat alles bij elkaar is best duur.

Dus ik zou niet aan dell kunnen vragen of mijn moederbord met een andere voeding overweg kan?

En iemand nog tips om de gewone atx pinout (wat is het eigenlijk precies?) te vergelijken met mijne?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:29
Als je toch binnen niet al te lange tijd wilt gaan upgraden dan bevestig je toch op een inventieve manier je Dell voeding in je kast? Ik zie het hele probleem niet eerlijk gezegd...

Verwijderd

Topicstarter
Nou ten eerste ik heb dan gelijk geen koeling voor mijn voeding. Ten tweede dan moet ik mijn hele dell kast slopen (hij zit namelijk helemaal plat onderin). ten derde dan moet hij dus ook helemaal onderin de Stacker en hij is dan te lang en komt dan tegen het harddisk rek aan (volgens mij)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:06:
Een nieuw moederbord is geen keuze. ik heb nu een p4 3.4 Ghz. ik wil dus als er ati crossfire moederborden zijn daar eentje van kopen om er later ati crossfire op te draaien. Dan wil ik dus ook gelijk een amd 64. dan zou ik dus ook gelijk ander geheugen nodig hebben en dat alles bij elkaar is best duur.

Dus ik zou niet aan dell kunnen vragen of mijn moederbord met een andere voeding overweg kan?

En iemand nog tips om de gewone atx pinout (wat is het eigenlijk precies?) te vergelijken met mijne?
ik wil niet lullig doen hoor, maar ik denk dat het veiliger is voor je hardware om alles gewoon nog in je dell te laten zitten totdat je een nieuw moederbord koopt, dit omdat dell vrij zeker heeft lopen kutten met de AATX stekker voor t moederbord en dell heeft een speciaaal systeem/aanluitingen voor de power ed.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

offtopic:krijg je bij een stacker dan een voeding

Mja zo'n stacker is natuurlijk wel geil met zo'n giga window :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Stacker krijg je geen voeding maar het is dus niet aan te raden om de Stacker te kopen tenzij:

- Ik mijn Dell voeding gewoon meeneem
- Ik het zeker weet dat een gewone voeding gewoon op mijn moederbord kan worden aangesloten zonder hem op te blazen.

En dat ik het zeker weet dat kan ik weten door:

- het te meten met een voltmeter (dan moet m'n pa maar ff helpen)
- Het aan Dell te vragen en hopen dat ze niet liegen ( :( )

Verwijderd

Topicstarter
Schop

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:23:
Bij de Stacker krijg je geen voeding maar het is dus niet aan te raden om de Stacker te kopen tenzij:

- Ik mijn Dell voeding gewoon meeneem
- Ik het zeker weet dat een gewone voeding gewoon op mijn moederbord kan worden aangesloten zonder hem op te blazen.

En dat ik het zeker weet dat kan ik weten door:

- het te meten met een voltmeter (dan moet m'n pa maar ff helpen)
- Het aan Dell te vragen en hopen dat ze niet liegen ( :( )
Doormeten met een multimeter is echt dood eenvoudig, gewoon de zwarte op de aarde zetten en de rode op de pin die je door wil weten en aflezen welke waarde je multimeter aangeeft.

Aan Dell vragen kun je doen, maar de kans dat het daar duidelijk is is klein.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Schop na 21 minuten :?

Slot :X

En verder is het ondertussen duidelijk zat, lees de constructieve reacties nog een paar keer door, er staat exact in waar je op moet letten. Als je even een paar keer diep adem haalt en je hersenen aanzet snap je het (hopelijk)...

Iig heb je deze topic zelf teveel vervuild door veel te veel te posten en veel te weinig na te denken :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.