[XP] Wil niet booten van XP installatie CD na fedora install

Pagina: 1
Acties:

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb uit nood een tijdje Fedora Core 3 gedraaid omdat ik mijn (officiele !) Windows XP install CD niet meer kon vinden. Fedora is dus op de hele HD geinstallt en niet in een partitie.
Nu wil ik XP gewoon weer installen, maar het probleem is dat mijn cd niet verder komt dan "windows installer is configuring your computer's hardware oid" Hierna blijf ik alleen maar een zwart scherm zien. Het lampje van de HD brand wel alsof die actief is.
Ik heb 30 min gewacht maar je moet na die tijd toch wel wat op je scherm krijgen ? Vooral omdat ik al vaker XP opnieuw geinstalleert heb, en dit heb ik nog nooit eerder gehad.

Kan dit komen omdat mijn c schrijf (ik heb er btw maar 1) in een ander filesystem staan ipv FAT32 / NFTS ? Of is mijn pc'tje nu helemaal naar de pc hemel ?

Specs van pc: Standaard Fujitsu Siemens (weet mobo dus niet)
AMD Athlon 1000 MHz
128 MB RAM
Samsung HD 30 gig (IDE)

De CD is een standaard installatie CD van windows XP, zonder SP1 en 2 , proffesional edition
(Ik dacht eerst dat het aan de CD lag, hoewel ik hier eerder van geboot heb. Dus heb ik er een van inet gedownd, maar deze geeft precies dezelfde problemen.)

Ik heb al gegoogled maar ik kan niet echt duidelijk informatie vinden over hoe ik dit nou op kan lossen...Ik heb mijn kast van mijn pc nog nooit opengemaakt, dus de precieze config weet ik niet...overigens ik zit nu op een laptop waar geen floppydrive in zit. Ik kan dus geen opstartfloppie maken, hoewel ik ook niet denk dat dat gaat werken ...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:45
Die FC3 installatie mag er volledig af?
Zo ja: Heb je iets van partition magic ofzo, waarmee je gewoon even die hele schijf leeg kan gooien?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wil je fedora core houden of niet? Zo niet, is misschien handig om eerst de hele schijf te formateren en daarna opnieuw op te starten van die Windows XP cd :)

edit:

* LifeTecH schopt XanderH :>

[ Voor 11% gewijzigd door LifeTecH op 03-07-2005 16:45 ]

• GSL
Partition magic werkt alleen maar onder windows voor zover ik weet en heeft ervoor gezorgt dat ik Fedora moest installen (partitioneren was beetje mislukt :( )
Fedora mag er idd dus helemaal af. Ik heb nu alleen maar fedora, maar weet niet of ik daar mijn HD ook kan formatteren naar een windows filesystem.

• LifeTecH
  • Niet online
GSL schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:49:
Partition magic werkt alleen maar onder windows voor zover ik weet en heeft ervoor gezorgt dat ik Fedora moest installen (partitioneren was beetje mislukt :( )
Fedora mag er idd dus helemaal af. Ik heb nu alleen maar fedora, maar weet niet of ik daar mijn HD ook kan formatteren naar een windows filesystem.
Voor partition magic heb je ook bootfloppy's ;) Deze kun je maken bij het installeren van PM.

Wat je ook kunt doen is, weer van de FC cd booten. Daarnaar partities maken gaan (oid, heb geen ervaring met FC), daar de hele schijf formateren en dan proberen Windows te installeren. Volgens mij moet dit ook lukken :)

[ Voor 25% gewijzigd door LifeTecH op 03-07-2005 16:53 ]

• Xander
GSL schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:49:
Partition magic kun je ook starten van diskette / cd. Formatteren naar FAT32 moet lukken onder linux (al gok ik dat je NTFS wilt), maar iets gaan doen met de partitie waar je van op bent gestart lijkt me nou niet zo erg goed gaan... :P

In je normale PC zit wel een floppydrive? Anders gewoon even een oude MS DOS bootdisk opzoeken, partitietabel van die schijf weggooien met FDISK (nieuwe partities aanmaken of formatteren hoef je nog nieteens mee te beginnen, dat kun je lekker in de win XP setup doen als die weer draait).

Andere mogelijke oplossing: Kun je wel booten van de FC3 installatie-cd? Ik ken het installatieproces van Fedora niet, maar kun je hier niet ergens je partities aanmaken/verwijdern enzo in de setup? Als dat kan moet het ook mogelijk zijn om gewoon je FC3 cd te booten, partities in die setup te verwijderen en de setup af te breken? Mits hij dat partities verwijderen direct als je het zegt doet en niet pas verderop in het installatieproces dus...

• GSL
Weet ik maar dat heb ik toen niet gedaan omdat ik geen diskette's had ;)
ja ik ben dom geweest

Het vreemde is dat ik wel kan opstarten van Fedora install CD, maar ook van de Ubuntu install CD :)
daarom denk ik ook dat het aan het filesystem ligt ..
Ik dacht idd ook dat bij de installatie van XP mijn Linux partities "opgeruimd" zouden worden. Maar schijnbaar vindt XP linux niet aardig :(

[ Voor 65% gewijzigd door GSL op 03-07-2005 16:57 ]

• JanWillem32
  • Laatst online: 22-12-2025
LifeTecH schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:50:
[...]

Voor partition magic heb je ook bootfloppy's ;)
Voor het gemak is er ook fdisk op veel bootfloppy's en ook op de windows installatie cd.
Voor de rest worden de partities en fortmats prima bij de Windows setup geregeld.

• LifeTecH
  • Niet online
JanWillem32 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:55:
[...]

Voor het gemak is er ook fdisk op veel bootfloppy's en ook op de windows installatie cd.
Voor de rest worden de partities en fortmats prima bij de Windows setup geregeld.
Dat is het probleem bij de TS dus. Hij komt niet in de Windows setup ;)

• Xander
JanWillem32 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:55:
[...]

Moet die wel kunnen booten dus ;)

edit:
* Xander schopt LiFeTecH :> :P
GSL schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:53:
Weet ik maar dat heb ik toen niet gedaan omdat ik geen diskette's had ;)
ja ik ben dom geweest
Dan komen we dadelijk op een "Hoi ik wil mijn hardeschijf uit mijn PC halen maar ik heb geen schroevendraaier?!?!?!"-achtig topic uit? Je vermoeden dat het aan het filesystem ligt is zeker geen ongegrond vermoeden, zeker niet als je eerder gewoon op exact dezelfde hardwareconfiguratie van exact dezelfd windows cd geinstalleerd hebt. Maar die linux partities wegkrijgen moet je toch zelf even voor elkaar krijgen, zijn genoeg manieren voor, maar dat kunnen wij toch niet op afstand voor je doen. :> Als je helemaal niets hebt waarvan je kunt booten en waarmee je partities kunt verwijderen lijkt me dat jouw probleem, dat moet je dan ook zelf oplossen lijkt me. ;) (Desnoods bij de buurman een partition magic diskette ofzo aanmaken? Be creative :P)
Het vreemde is dat ik wel kan opstarten van Fedora install CD, maar ook van de Ubuntu install CD :)
daarom denk ik ook dat het aan het filesystem ligt ..
En wat ik net opperde? Gaat dat lukken denk je? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 03-07-2005 16:59 ]

• GSL
*sob* ik ben een ZIJ die nog nooit een PC heeft opgemaakt ok ? Maar ik heb wel een schroevendraaier :P

Anyways thnx voor de opmerkingen ik ga nog ff proberen met een win 98 CD te booten, en HD te formatteren in knoppix :), voordat ik met een bijl op mijn pc afren :+

[ Voor 11% gewijzigd door GSL op 03-07-2005 17:36 ]

• Xander
GSL schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:35:
*sob* ik ben een ZIJ die nog nooit een PC heeft opgemaakt ok ? Maar ik heb wel een schroevendraaier :P
Hij hoeft hiervoor ook niet open dus :P maargoed ;)
Anyways thnx voor de opmerkingen ik ga nog ff proberen met een win 98 CD te booten, en HD te formatteren in knoppix :), voordat ik met een bijl op mijn pc afren :+
Knoppix is ook een goed idee ja :) Wist niet dat je die wél had :P
Overigens, je hoeft hem niet persé te formatteren, alle partities *verwijderen* lijkt me ook goed :)

• GSL
Ok thnx ik ga de zooi ff uittesten als het goed komt zet ik dat wel ff hier neer en kan dit topic gesloten worden :)

• GSL
Ok ik heb in Knoppix C helemaal naar NFTS geformatteerd.
Ik kom nu gewoon in de setup van XP. Thnx iedereen :)

[ Voor 23% gewijzigd door GSL op 04-07-2005 12:49 ]

• Xander
GSL schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:55:
Ok ik heb in Knoppix C helemaal naar NFTS geformatteerd.
Ik kom nu gewoon in de setup van XP. Thnx iedereen & dit topic kan worden gesloten :)
Ok, mooi dat het je gelukt is :)

Al vraag ik me toch af hoe je "C" kunt formatteren in Knoppix aangezien Linux andere benamingen voor partities gebruikt, maargoed :+

Overigens, topics worden doorgaans niet gesloten als het probleem opgelost is. :) Topics gaan alleen dicht als het niet aan de policy's voldoet of als de discussie uit de hand gaat lopen.

Verwijderd

knoppix mount de bestaande partities..
Pagina: 1