Codec met laagste CPU eisen

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Dag mensen. Ik ben in het bezit van 2 laptops. Een met een K6-2 333 MHz en een P1 op 233 MHz. Het lijkt me wel leuk om in de tuin filmpjes te bekijken.

Ik weet dat ik vroeger op een P1 75 al vrij ver kwam met de codecs toen. Het was geen DVD kwaliteit, maar daar vraag ik ook niet om. Enkele gigabytes aan ruimte mag zo'n film wel innemen wat mij betreft. Uiteraard trekt die bak DivX niet dus dat is geen optie.

Kan iemand mij vertellen welke codec nou de lichtste CPU eisen stelt? Videokaart stelt overigens ook niet zoveel voor...
NeoMagic MagicGraph128ZV/ZV+/XD driver
Wat zijn jullie ervaringen? Ben nu aan het testen met een of andere Morgan JPEG codec die claimt heel snel te zijn.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

MJPEG zal best snel zijn, dat werd volgens mij toen al gebruikt i.c.m. de Pinnacle DC10 kaart.
Gewoon MPEG is misschien sneller maar ook minder mooi. Toch kan je er best redelijke resultaten uit krijgen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

In C'T is vorige maand een test gedaan van een paar actuele codecs waarbij op het gebied van encoderen HDX4 (www.hdx4.com) veruit als snelste uit de test kwam. Dit was wel voor encoderen, ik zou niet met zekerheid durven te zeggen of dat ook voor het afspelen geldt.

Verwijderd

Mpeg 1 moet perfect gaan, het werkte hiet goed op een pentium 166Mhz laptop.