Ik heb de FAQ Complete Systemen & Laptops gelezen. Maar omdat ik de ballen verstand van pc's heb maak ik dit topic.
Ik heb nu een
-AMD Athlon XP 2400+ (2,0 GHz), 266MHz FSB Tray
-Asus A7V8X LAN/ VIA KT400/ S-ATA SoA
-1,5 gig ddr ram:
1 x 512 MB DDR/333 PC2700 Infineon CL2,5
1x1 gig DDR333 PC2700 Kingston 2,5
-Club3D ATi Radeon 9500 128MB DDR BGA DVI/TV-Out
-Creative SB live Player 5.1
-IDE 80,0 Gb Western Digital (+ 1 oude 20 gig HD, geen idee welk merk hij is wel oud)
-Dit alles zit in een PX4-300 P4 ATX Middeltower
-en win XP home
Ik heb dit setje nu 2 jaar.
Omdat de nieuwere spellen niet zo lekker meer lopen wil ik een nieuwe bak kopen. Ik gebruik geen grote grafische tekenprogramma's oid. Ik wil een pc waar je lekker op kan gamen. Niks meer, niks minder. Ik speel haast alleen shooters. Dus grafisch moet het wel een goede pc zijn
Wat ik niet hoef is een top systeem (lees heel erg duur) Ik hoef niet alle games op 1280*720 te draaien, want dat kan mijn beeldscherm niet eens aan. Ook hoef ik niet alle grafische pracht zoals AA x8 of zo.
Ik wil het liefst een AMD 64. Ik denk aan een FX versie. Maar die zijn wel aan de prijzige kant.
ik heb echt geen idee welk moederbord daar bij past. Ik heb gelezen dat er verschillende sockets zijn. De ene socket is meer geschikt voor game pc's de ander weer voor multitask pc's.
ik denk dat ik wel voor nu genoeg ram heb
ik denk wel weer aan een ATI kaart.(1 van 256 mb) Maar geen kaart die ook geschikt is voor tv, alleen een kaart voor in de pc
Ik denk aan een agp kaart. Omdat ik hier lees dat die toch wat beter zijn dan pci:
http://www.sharpened.net/helpcenter/answer.php?57
Moet ik omdat er nu wat snellere onderdelen in komen, een ander kast kopen? En koeling natuurlijk.
ik hoef geen andere geluidskaart en geen ander OS.
Budget: rond de 1000 euro. Wat ik nu heb kostte ongeveer 900 euro.
Ik hoop dat iemnad mij op weg kan helpen.
Alvast bedankt,
Mart
Ik heb nu een
-AMD Athlon XP 2400+ (2,0 GHz), 266MHz FSB Tray
-Asus A7V8X LAN/ VIA KT400/ S-ATA SoA
-1,5 gig ddr ram:
1 x 512 MB DDR/333 PC2700 Infineon CL2,5
1x1 gig DDR333 PC2700 Kingston 2,5
-Club3D ATi Radeon 9500 128MB DDR BGA DVI/TV-Out
-Creative SB live Player 5.1
-IDE 80,0 Gb Western Digital (+ 1 oude 20 gig HD, geen idee welk merk hij is wel oud)
-Dit alles zit in een PX4-300 P4 ATX Middeltower
-en win XP home
Ik heb dit setje nu 2 jaar.
Omdat de nieuwere spellen niet zo lekker meer lopen wil ik een nieuwe bak kopen. Ik gebruik geen grote grafische tekenprogramma's oid. Ik wil een pc waar je lekker op kan gamen. Niks meer, niks minder. Ik speel haast alleen shooters. Dus grafisch moet het wel een goede pc zijn
Wat ik niet hoef is een top systeem (lees heel erg duur) Ik hoef niet alle games op 1280*720 te draaien, want dat kan mijn beeldscherm niet eens aan. Ook hoef ik niet alle grafische pracht zoals AA x8 of zo.
Ik wil het liefst een AMD 64. Ik denk aan een FX versie. Maar die zijn wel aan de prijzige kant.
ik heb echt geen idee welk moederbord daar bij past. Ik heb gelezen dat er verschillende sockets zijn. De ene socket is meer geschikt voor game pc's de ander weer voor multitask pc's.
ik denk dat ik wel voor nu genoeg ram heb
ik denk wel weer aan een ATI kaart.(1 van 256 mb) Maar geen kaart die ook geschikt is voor tv, alleen een kaart voor in de pc
Ik denk aan een agp kaart. Omdat ik hier lees dat die toch wat beter zijn dan pci:
http://www.sharpened.net/helpcenter/answer.php?57
Moet ik omdat er nu wat snellere onderdelen in komen, een ander kast kopen? En koeling natuurlijk.
ik hoef geen andere geluidskaart en geen ander OS.
Budget: rond de 1000 euro. Wat ik nu heb kostte ongeveer 900 euro.
Ik hoop dat iemnad mij op weg kan helpen.
Alvast bedankt,
Mart
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 15:57 ]