2 geluidskaarten zinnig?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Hallo!

Ik ken iemanddie een systeem wil bestellen met 2 geluidskaarten: een Yamaha DSP-24 (voor harddisk-recording) en een CL SB Live!(voor spelletjes).
Wat voor nut heeft dit en kan dit uberhaupt wel in Windows?

Verwijderd

SBlive voor EAX ondersteuning

En de voor mij onbekende Yamaha voor opnames van hoogwaarschijnlijk betere kwaliteit dan de kwaliteit die je kunt bereiken met de sblive!

Twee geluidskaarten is uiteraard mogelijk onder windows 98, net als meerder videokaarten...

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Maar hoe stuurt hij die geluidskaarten dan aan? tegelijk? Dat kan toch niet.

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Tegelijk kan niet, je kan met de software er altijd 1 kiezen.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Hoe regelt windows dit? Moet je steeds een van de kaarten in het hardware-profiel uitschakelen ofzo?
En is dit nou een verstandige keuze of niet?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:54

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

bij bijna elk programma kan je kiezen welke soundcard moet worden gebruikt en in windows kan je instellen welke standaar moet zijn.

heb het vroeger gebruikt om 2 mp3's af te spelen en dan analoog te mixen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

In windows kan je bij multimedia properties je preferred device kiezen.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
En wat gebeurt er dan met het 'niet-geprefereerde' device?

Verwijderd

Die worden niet gebruikt. Je gaat naar configuratiescherm-->multimedia. Daar kan je een voorkeursapparaat kiezen (die standaard wordt gebruikt). Als "alleen voorkeursapparaten gebruiken" niet is aangevinkt kan je met de software de andere geluidskaart kiezen.

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Dom dat windows ze niet beide tegelijk kan gebruiken...onder Dos kon dat zelfs...ik speelde Doom 2 met soundeffects uit de SB16 en muziek (midi) uit de Ultrasound Max.

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:42
Hij kan ze in de setup die hij nodig heeft inderdaad tegelijk gebruiken. Hij geeft dan gewoon op bij afspelen als voorkeursapparaat de LIVE, en bij recorden de YAMAHA. Hoeft ie alles maar 1 keer in te stellen.

• Digistorm
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Windows kan inderdaad wel gewoon met meerdere geluidskaarten omgaan...
en met professionele software kun je ze zelfs tegelijk aansturen...
dit kon in 95 ook al trouwens...
Ik heb al jaren een GUS pnp en een soundblaster (vroeger 16, nu live) erin... nooit problemen mee gehad...

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

/me had er eerst zelfs 4 kaarten inzitten.. Da's wel krap, maar als je je irq/io instellingen zodanig instelt dat ze elkaar niet overlappen dan is er geen enkel probleem.

Geluidje A kan je dus makkelijk naar een andere poort gooien als geluidje B. Er zit dus absoluut geen grens van 1 geluidskaart per systeem ofzo.

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Verwijderd

Ik heb nu een SB Live erin. Ik heb ook nog wel ergens een sb16 liggen. Heb ik er wat aan als ik de er in doe.

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

als ik op me hoofd ga staan heeft dat nut??
ligt eraan wat je wilt doen, wil je gaan mixen e.d kan 2 geluidskaarten handig zijn, verder... lijkt me die combinatie onzin

Verwijderd

Ik gebruik mijn 2 geluidskaarten bij mijn 2 winamps met pitch om te mixen. Werkt best wel leuk!
Verders heb je niet echt 2 nodig dacht ik...

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Hij wil dus de yamaha gebruiken voor harddisk-recording en de SB Live! voor "spelletjes e.d."

Verwijderd

Kan je ook leuk gebruiken i.s.m BPM Studio Home, 1 voor het voorluisteren en 1 om gewwon muziek uit te laten komen.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Voor spelletjes lijkt me een Vortex2 kaartje een beter keus als een sblive. In games vindt ik A3D toch een stuk leuker klinken als EAX. (wat de vortex2 ook ondersteunt)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Je moet wel uitkijken, ik heb er nou een pci sb128 en een sb live inliggen, en hoe ik het ook instel sommige spellen geven gewoon geen geluid die het eerst wel deden..
"t werkt wel lekker, met een mengpaneeltje kun heb je een apart schuifje voor winamp en de rest voor de systeemgeluiden (icq etc).
Werkt verder best goed, 't lijkt zelfs of mijn windows 98 stabieler is met 2 geluidskaarten ;-)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Pagina: 1