Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afgelopen week is eindelijk de opvolger van de S65 gepresenteerd, de S75 :)

Het Siemens S75 Topic
Deel 1
Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/1105/110564/S75_TwistedRight_Zirkonia_72dpi.jpgAfbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/1097/109749/S75__TwistedRight_PianoBlack_72dpi.jpg

Dit toestel is samen gepresenteerd met de Siemens SL75 en een aantal Gigaset telefoons. Het is de opvolger van de Siemens S65, met het formaat van de S55.

Foto's:

Kleuren: Zirkonia en Piano Black
Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/1105/110562/S75_Front_Zirkonia_72dpi.jpgAfbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/1097/109746/S75_Front_PianoBlack_72dpi.jpg

Meer foto's bij club-siemens.net

Specs v.d.S75

Hoofdkenmerken

Scherm: Grafisch TFT scherm 256k kleuren met een resolutie van 132x176 pixels.
Batterij type: Li-Ion 820 mAh
Standby tijd: 300 h
Spreektijd: 300 min
Geïntregeerde digitale 1,3megapixel camera met LED-flash
Gewicht: 99 g.
Afmetingen: 103 x 47 x 18.5 mm

Geheugen
RS-MMC card slot, 128mb kaart bijgeleverd
Ongeveer 20 mb geheugen beschikbaar

Connectiviteit
GPRS multislot klasse 10
Bluetooth
WAP 2.0
USB 2.0
Infrarood
Synchronization met PC via kabel (RS232/USB).
E-mail-functie (POP3/IMAP), Outlook synchronisatie en syncML

Overigen
MP3/AAC(+) speler
Stereo Headset
3D Java Games

F.A.Q.

Volgt :)

Accessoires

Fashion & Carry
• Tour Case FCT-650
• Belt Case FCL-600
Energy
• Li-Ion Battery 820 mAh EBA-660
• Travel Charger ETC-500 / 510
• Car Charger Plus ECC-600
• Desk Top Stand EDS-600
• Car Charger ECC-500

Bluetooth headset:
Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/1103/110395/Headset_Bluetooth_HHB_700_72dpi.jpg

Bluetooth stereo headset met display:
Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/1103/110391/Bluetooth_Stereo_Headset_HHB_750_72dpi.jpg

Links
Reviews
Verkooppunten

Leverbaar bij onder andere:

* J0YR1D3R fun in dit topic!

[ Voor 18% gewijzigd door J0YR1D3R op 17-03-2006 13:50 ]

Verwijderd

Mooie telefoon! _/-\o_

Misschien mooie vervanging van mijn 6230 tzt.

Verder: mooie SP :)

[EDIT]

Alleen jammer dat er een 'attachable flits' op zit.

Kleine (engelse) review @ Mobile88.com

Zo te zien op Mobile-Review komen er nog genoeg Siemens' aan, niet de meest lelijke... :)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 16:40 ]

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:58

jurma

simply connecting...

Hmm dat ingebouwde GPS vind ik wel een leuk voordeeltje. Verder hoop ik (aangezien het de opvolger van de S65 is) dat ze fouten er uit hebben, dat het menu traag is e.d.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Whoops, ingebouwde GPS is een foutje :P Ik heb als basis de startpost van mijn SXG75 topic gebruikt en dacht dat ik alles er uitgehaald had :) Hij heeft trouwens LED-flash.

[ Voor 10% gewijzigd door J0YR1D3R op 03-07-2005 17:53 ]

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:53:
Whoops, ingebouwde GPS is een foutje :P Ik heb als basis de startpost van mijn SXG75 topic gebruikt en dacht dat ik alles er uitgehaald had :) Hij heeft trouwens LED-flash.
Oh ok, 8)7 Nou goed, toch beter van die Led flash :)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 13:02

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Titelfix naar:

SieQ S75 :P

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:13

JT

VETAK y0

Mooie telefoon hoor, maar AARGH !!
een resolutie van 132x176 pixels.
Liepen ze toen al mee echter, de reden dat ik voor de K700i koos. En nou gebruiken ze weer die pixelige klote resolutie 8)7 Kan je lekker de pixels op het scherm tellen...Waarom doen ze nou zoiets verourderds :/

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Siemens loopt de laatste tijd een beetje achter de feiten aan. Specs die de concurrent een jaar geleden had hebben ze er nu pas in. Wat vooral minder is aan de nieuwe siemens toestellen is de joystick (of liever het ontbreken ervan) Dit werkt echt niet fijn itt een joystick. Het deed me het eerst denken aan de Samsung C1 Afbeeldingslocatie: http://www.it.com.cn/f/audio/053/10/050310_c1_1.jpg

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik denk dat dat ook een kwestie van gewenning is. Ik had een Siemens SL45 voor mijn SX1, die had een 4 way nav toets. Een joystick leek me helemaal niets, maar sinds ik er eenmaal mee heb leren werken vind ik het prima werken. Joysticks zijn over het algemeen ook nog best gevoelig volgens mij. En het past waarschijnlijk niet in het design :)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm dat is een mooi dingetje zeg, als mijn S55 over paar maanden weer de deur uit moet hier toch maar eens naar kijken :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

SithWarrior schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:37:
Hmm dat is een mooi dingetje zeg, als mijn S55 over paar maanden weer de deur uit moet hier toch maar eens naar kijken :)
Kun je doen,,, persoonlijk (na wat reviews te hebben gelezen) zou ik liever de E730 of de K750i hebben :)

Of ik koop een PDA/GSM dingetje

/me vind het jammer dat hij nog 9 maanden moet wachten op zijn abbo :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 11:52 ]

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-11 10:23
Features zien er goed uit voor mij!

Na een S55 en inmidddel alweer een tijdje S65, vind ik dit toch wel weer een volwaardige opvolger. Voor mijn Siemenstijd Philips en Nokia gehad, maar vind Siemens toch wel erg makkelijk in gebruik. De extra specs in vergelijking tot de S55 en S65 zijn voor mij meer dan voldoende. Zit toch niet te wachten op UMTS. Wel op de MP3-speler met het RS-MMC slot wel i.p.v. losse MP3 speler mee te slepen. Foto's maken doe ik ook zelden, maar misschien is het op de S75 (met flits) toch stukken beter als op de S65. Toch zal het de kwaliteit niet halen van een redelijke digitale camera, dus daar geef ik toch niet zo om op een telefoon. Formaat a la S55 is wel OK. S65 was toch een stukkie groter als de S55. De toetsen zien er ook weer beter uit in vergelijking tot S65 (met name om te sms-en).

Voor mij is de nieuwe S75 echt een overweging waard. Er zijn genoeg telefoons met hun gebreken als ik zo om me heen kijk.

Duz.....Zoals het er uit ziet blijf ik Siemens voorlopig nog trouw. Jammer dat mijn abbo voorlopig nog ff duurt.

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
Vind het een leuk toestel, maar heb niet de kriebels die ik had toen ik de S65 voor het eerst zag. Voordeel is dat ie iets kleiner is. Maar blijf het toch jammer vinden dat Siemens weer wat achter de (technische) feiten aan loopt t.o.v. zijn concurrenten. Is er al bekend op welk platform deze telefoon draait? Zou hier wel een routeplanner op kunnen draaien? Voor wanneer staat de release gepland? Er van uit gaande dat de release uiteindelijk een paar maanden later plaats vindt dan aangekondigd (weten jullie nog bij de S65...)

Zo, weer veel vragen waar vast snel antwoord op komt. Vind het toch een beetje jammer dat ik nog een jaar moet met mijn S65.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 15:01

TMC

Pffff.... Een resolutie van 132*176. Mijn T610, een telefoon van 2 jaar oud, heeft al 128*160. Geen wonder dat Siemens' telefoon afdeling voor geen meter verkoopt. Ze lopen altijd een jaar achter op de concurrentie.

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-11 17:15
Mag ik toch even concluderen dat de S65 een van de eerste telefoons was die hier op de markt kwam met een >1MPX camera?
Anyway, ik heb die S65 dus, en vind hem wat groot, dus mijn volgende telefoon wordt kleiner. Ik vind deze toch niet genoeg toevoegen aan de S65 (zelfde scherm, zelfde cam) dus ik ga denk ik voor een slider. Of het de SL75 of de Philips 960 wordt moet ik nog even kijken. (ik wil geen Samsung)

Weet iemand wat over de releasedatum van zowel de S75 als de SL75?

• Suntoro
Siemens zal wel erg laat komen met zijn releases. Dit jaar wel ergens toch, maar is die Philips 960 niet al te krijgen. Die ziet er wel goed uit. Ik dacht dat Philips ook zou stoppen met zijn GSM divisie. Mijn eerste foon was er een van Philips. Erg veel plezier van gehad, licht, maar de accu had een korte levensduur. Da's alweer 7 jaar geleden. ZIet er gelukkig ook niet zo goedkoop uit als die Samsung.

Persoonlijk zou ik eerder voor die 960 van Philips kiezen. Maar Philips doet niet echt zijn best om hun telefoons in Nederland aan de man te brengen (waar wel??). Daar snap ik eigenlijk niks van. Sorry van mijn mening over Philips, maar zijn geen recente topics over Philips GSM's.

Maar ik zing het voorlopig nog wel ff uit met mijn S65.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
RDX_Charade schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:31:
Maar Philips doet niet echt zijn best om hun telefoons in Nederland aan de man te brengen (waar wel??).
Veel merken doen nauwelijks moeite hier in Nederland hoor.

• Suntoro
W00fer schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:14:
[...]

Veel merken doen nauwelijks moeite hier in Nederland hoor.
Maar ik kom wel overal advertenties van Nokia, Motorola, Sony Ericson (soms Siemens). Commercials op TV en magazines. Die zijn dan ook overal het beste verkrijgbaar in Nederland bij de meeste providers. Waarschijnlijk geeft Philips als Nederlands bedrijf niet zo om Nederland zelf dan.

• eswa
Ik vind het ook raar. Maar zullen we even bij de S75 blijven? :P
Gezien het oorspronkelijk om een vergelijking tussen de Philips 960 en de Siemens SL75 ging, ligt de discussie misschien beter in dit topic: De nieuwe Siemens SL75!

Verwijderd

Wat is er nou eigenlijk naast het formaat zo wezenlijk veel beter aan dit ding t.o.v. een S65?? Ik mag binnenkort weer aan een nieuwe maar volgens mij kies ik voor een dikke cashback + S65 ipv een S75... de specs zijn nagenoeg hetzelfde.. 262k kleuren vs 64k zal je ook niet direct zien (ik zag ook nauwelijks verschil tussen een S55 met 256 vs een M55 met 4096)

• J0YR1D3R
  • Niet online
De specs zijn inderdaad wel voor het grootste deel hetzelfde.. Alleen de MP3 speler is voor mij al een pluspunt om bijvoorbeeld over te stappen. Ik wil geen toestel meer zonder.. Wat vaak ook nog vergeten word behalve de specs zijn onder andere de UI. Volgens mij heeft de user interface een aardige opwaardering gehad tov de 65-serie. Sneller, minder fouten, etc. Tussen de SE T610 en T630 en daarna de K700 zat ook geen wereld van verschil... En toch zijn ze alledrie goed verkocht.

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
Is er al wat meer bekend of de telefoon ook echt deze maand uit gaat komen? Ik had dan ondertussen eigenlijk al wel wat reviews verwacht.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• eswa
Hij is nog niet uit,en club-siemens heeft 'em nu voor november 2005 staan, maar misschien dat je hieraan iets hebt.
http://forums.hardwarezone.com/showthread.php?t=1124269

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Interessant. Mijn contract loopt bijna af en het is dat ik m'n S55 een beetje zat ben, anders keek ik niet eens om naar een nieuwe telefoon. Heb al met wat Nokia en SE toestellen in m'n handen gestaan en het spreekt me allemaal net niet voldoende aan. Ben erg benieuwd naar de 75 serie van Siemens.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb in ieder geval 1 site gevonden, die hem heeft of in ieder geval binnenkort zal gaan leveren.

http://www.rax.nl/-/nav/1...m/SIEMENS-S75-STEEL-BLACK

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Nou, toen ik ontdekte dat er geen voicedialing meer op zit ben ik toch maar over gegaan op motorola.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heeft iemand deze telefoon nog aangeschaft ?
Hij zou inmiddels al gewoon leverbaar moeten zijn.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11 18:52

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik heb het toestel vandaag besteld. Zodra ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen hier posten en wat foto's maken die evt. in de TS geplaatst kunnen worden.

To be determined...

• J0YR1D3R
  • Niet online
Okay, netjes :) Ik ben erg benieuwd hoe het toestel er in het echt uit ziet, wat je ervaringen ermee zijn en of het bevalt om ermee te werken :) Wanneer je foto's hebt zal ik die natuurlijk gebruiken als dat mag :)

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Kleine update, het toestel is vandaag aangekomen en ik kan alvast verklappen dat hij geweldig prettig werkt en erg mooi is. Er komt een mooie review met foto's van maar die maak ik op mijn gemak in het weekend.

To be determined...

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb de startpost inmiddels een beetje geupdate, een aantal reviews toegevoegd, links naar een aantal shops die het toestel verkopen etc :)

Ik blijf erbij dat het een mooi toestel is, op zich waren er best mogelijkheden om door te breken. Ware het niet dat het nu een business telefoon is die aan de onderkant van de business markt zit, ben ik bang. En waar de markt toch eerder voor Nokia zal gaan kiezen, in plaats van dit toestel. Mede door de ervaringen in het verleden van sommige bedrijven kan ik me dat ook goed voorstellen overigens. Ik zou er an sich wel één willen, maar dat heb ik bij meer toestellen en het zou dan toch een beetje een dure hobby gaan worden ;)

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

De S-serie van Siemens is altijd een businessline geweest. Deze S75 is in zekere zin een zakelijk toestel als je kijkt naar het design maar als je pur sec naar de features kijkt vind ik het meer een consumententoestel geworden. Op de een of andere manier heeft Nokia de zakelijke markt weten veroveren wat ik eigenlijk een beetje raar vind, als we naar kwaliteit kijken staat Siemens naar mijn mening toch boven Nokia en dat zou voor de zakelijke markt toch juist interessant zijn.

To be determined...

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Review Siemens S75

Afbeeldingslocatie: http://www.mandm-web.nl/got/IMG_96031.jpg

Eerste indruk
De S75 wordt geleverd in een redelijk standaard doosje zoals we dat van Siemens gewend zijn geraakt. Zodra je het doosje open maakt mag je meteen de S75 in zijn volle glorie aanschouwen en zeg nou zelf, ziet hij er niet prachtig uit?
Afbeeldingslocatie: http://www.mandm-web.nl/got/IMG_96041.jpg
Het toestel in alle schoonheid
Afbeeldingslocatie: http://www.mandm-web.nl/got/IMG_96051.jpg
Toestel, MMC en headset

Eerlijk is eerlijk, ik heb het toestel besteld en had zo mijn twijfels over het beeldschempje. Mijn vorige toestel was een SonyEricsson K700i en die geven een haarscherp beeld weer en ik was niet erg onder de indruk van de 65 serie van Siemens. Mijn angst was dat het scherm net als de 65 serie weinig lichtopbrengst zou hebben en relatief grove pixels zou hebben. Niets bleek minder waar toen ik het toestel inschakelde, wat een mooi beeld geeft de S75. Zodra je het toestel voor het eerst gebruikt moet je even door een wizard heen gaan om wat basisinstellingen te doen, dit kost je hooguit een minuutje.

Design
Over het design kan ik heel kort zijn, prachtig. Het toestel is strak vormgegeven en in werkelijkheid mooier dan op de afbeeldingen. Nu valt er over smaak te twisten en waarschijnlijk is niet iedereen het met me eens, maar ik heb mijn toestellen graag simpel qua ontwerp. De zwarte basiskleur aan de voorkant in combinatie met het aluminium en chroom ziet er zeer chique uit. Het enige minpuntje van het ontwerp is naar mijn mening de breedte van het toestel in verhouding met het scherm, het schem is wat smal en had iets groter mogen zijn of de marge met de buitenkant had kleiner gemoeten. Dit is echter niet erg storend in het gebruik. De toetsen zijn niet groot en lichten helder wit op wat er wederom erg mooi uitziet.

Gebruikersgemak
Het toestel heeft een erg intuïtieve menustructuur, maar er zijn een aantal zaken anders. Mijn laatste Siemens was de S55 en een korte periode daarna de SL55 dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk. Zoals al vaker is verteld heeft Siemens de Inbox aangepast, deze bestaat nu uit 5 tabbladen te weten:
• Inbox
• Gemiste oproepen
• Data

Vanuit hier kom je dus heel makkelijk bij alle recente dingen zoals berichten, afspraken, ontvangen data enzovoorts.

In tegenstelling tot de meeste toestellen van tegenwoordig heeft de S75 dus geen joystickje om door de menu's te navigeren. Siemens heeft ervoor gekozen om een vierkante ring om een knop heen te maken om de richtingen mee aan de geven en de knop in het midden is bedoeld om de keuze te activeren. De reden voor deze keuze weet ik niet maar in de praktijk werkt het heel erg goed, als ik het vergelijk met een joystick dan kan ik niet anders dan concluderen dat het joystickje lastiger werkt.

De volumeregeling van het toestel zit zoals gebruikelijk weer aan de zijkant waar je deze verwacht. Als je het toestel aandachtig bekijkt lijkt het dat er twee knoppen zijn, als je deze indrukt dan blijken ze toch een enigszins andere functie te hebben. De mediaspelerknop op de zijkant zorgt ervoor dat je direct bij de muziek uitkomt en de knop aan de voorkant leidt je naar de mediaspeler zoals je deze in het hoofdmenu treft. Deze heeft tabbladen om te kiezen uit muziek, filmpjes, afbeeldingen en afspeellijsten. Het nut van twee knoppen ontgaat me een beetje maar ze zitten er nu eenmaal.

De knoppen in het algemeen zijn lekker klein maar niet té klein en zitten op een prettige afstand van elkaar zodat je niet snel twee tegelijk indrukt. Als je de toetsen indrukt geven ze een lekkere klik zodat het goed voelbaar is dat je ze indrukt.

Het eerste wat mij opviel in het gebruik was de reactietijd van het toestel. Alles wat je doet in het menu, het de reactie is direct en je hoeft vrijwel niet op het toestel te wachten. Enkel bij het filesystem in mappen met veel bestanden kan het soms even duren, dit komt dan doordat het toestel overal kleine voorbeelden van wil maken en dit kost gewoon even tijd maar het is niet storend langzaam.

Geluidskwaliteit
In de specificaties staan vele audioformaten die ondersteund worden en de belangrijkste is natuurlijk de ondersteuning voor MP3. De muziek kan je op twee manieren beluisteren, via de meegeleverde stereo headset of gewoon over de speaker. Als je de muziek afspeelt over de speaker valt al snel op dat de S75 een mooi warm geluid geeft, het toestel geeft zowaar bass weer! Zodra je de headset gebruikt (die tevens voor handsfree bruikbaar is) dan kan je genieten van een erg goede geluidskwaliteit. De dopjes zitten in mijn oren echter niet erg prettig maar dat komt eerder door mijn kleine oren dan door de dopjes zelf :P.

Algemene indruk en conclusie
Zoals wel blijkt uit alles ben ik zeer te spreken over de S75 maar moet ook toegeven dat het toestel kleine minpuntjes heeft. Alles bij elkaar ben ik erg blij dat ik voor dit toestel gekozen heb en ik weet zeker dat ik er erg veel plezier van zal hebben. De MMC van 128MB is voor normaal gebruik meer dan voldoende, ga je het toestel voor muziek gebruiken dan is 128MB toch echt te klein en is een kaartje van 512MB meer in de richting. Mijn volgende aanschaf is een kaartje van 1GB aangezien ik het toestel dus ga gebruiken voor muziek nu mijn MP3 speler dood is.

Tot zover mijn review, mochten er nog vragen zijn of opmerkingen dan hoor ik ze graag. Het was lastig foto's te maken van het menu zelf vandaar dat deze ontbreken.

To be determined...

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Erg mooie review overgins :) Officieel is het nu Siemens-Benq. Deze naam zal in de toekomst verandert worden in Benq voor de gsm tak, omdat benq de gsm tak van siemens heeft overgenomen. Maar een mooie tel!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Dat klopt als een bus maar dit toestel is nog uit het Siemens tijdperk voor de overname door BenQ.

To be determined...

• nachtnet
  • Laatst online: 20:48
ik heb nu sinds een halve dag ook de s75 naast mijn oude s65, en ik moet zeggen dat de s75 prettig veel sneller is, hoewel ik nog steeds gewend ben aan de joystick controls van de s65, en ook dat sommige toetsen van links naar rechts verplaatst zijn (oa t9 en backspace bij sms schrijven)

morgen eens ringtones aan de groepen toekennen

bijgeleverde software werkt iig goed met de oude seriele datakabel van mijn s65.

ik ben wel tevreden. binnenkort meer updates, oa over de batterijduur en gebruiksgemak.

iig was ik wel verrast dat zelfs de trilfunctie in 7 verschillende smaken kwam.

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik heb de telefoon nu een aardige tijd in gebruik en ben nog steeds tevreden. Er zijn echter wel een aantal punten waar ik ietsje minder blij mee ben. Zo is het bijvoorbeeld zo dat je niet meer een telefoonboek op kan geven zoals bij de S55 (de S65 heb ik niet gehad), maar heb je een telefoonboek met tabbladen waar standaard voor ingesteld staat dat alle nummers van je SIM en je adresboek gezamelijk weergegeven worden. Resultaat is dus dat alle nummers dubbel staan en dat is natuurlijk zwaar irritant. Sinds vandaag ben ik er eindelijk achter gekomen dat het dus mogelijk is om een default tabblad aan te geven voor als je naar je telefoonboek gaat. Dan moet je het tabblad "Filter" kiezen en het filter stel je dan standaard in op "Telefoongeheugen". Het is nogal een workaround volgens mij maar je krijgt het gewenste effect, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het botweg kiezen tussen SIM óf geheugen (zoals vroegah :P) prettiger blijf vinden.

Dan is het me opgevallen dat het geheugen voor smsjes nogal "beperkt" is. Op de SIM kunnen maar 18 berichtjes en in de telefoon veel meer. Mooi zou je denken, dat loopt wel los dus big deal? Nou het irritante is dus dat als de SIM vol zit de telefoon begint te zeuren dat de inbox vol is :/ . Of hier nog wat aan in te stellen is zodat het geheugen van de telefoon gebruikt wordt weet ik dus niet, heb het althans nog niet kunnen vinden. Iemand tips? Dit moet in te stellen zijn, kan niet anders.

Verder heeft Siemens het onzalige idee gekregen om het volume van beltonen _ALTIJD_ te laten opbouwen. Ik heb begrepen dat het bij de x65 modellen nog mogelijk was om dit uit te schakelen en te kiezen voor een vast volume, nou bij de S75 mag dat dus niet meer. Misschien is het wat zeikerig om hierover te vallen, maar bij een smsje is het beltoontje vrij kort en het volume gaat te langzaam harder waardoor je dat dus totaal niet meer hoort. Behoorlijk irritant vind ik dat.

Als laatste opmerking of eigenlijk een advies, zorg dat je de nieuwste firmware hebt. Dit scheelt heel veel met het aantal vastlopers, ja je leest het goed: vastlopers. De oude firmwares zijn een beetje buggy en het toestel loopt daarbij vaak vast bij het schrijven van een sms en het afspelen van video. Vanaf FW. 24 is dit verholpen, momenteel is 26 al uit.

Wat betreft de vraag over accuduur, die is heel erg goed. Ik gebruik mijn toestel erg intensief i.c.m. muziek luisteren en mij is opgevallen dat het luisteren van muziek heel weinig batt.time kost :). Een standbytijd van een ruime week is makkelijk te halen.

To be determined...

• J0YR1D3R
  • Niet online
MaNdM schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:07: Zo is het bijvoorbeeld zo dat je niet meer een telefoonboek op kan geven zoals bij de S55 (de S65 heb ik niet gehad), maar heb je een telefoonboek met tabbladen waar standaard voor ingesteld staat dat alle nummers van je SIM en je adresboek gezamelijk weergegeven worden. Resultaat is dus dat alle nummers dubbel staan en dat is natuurlijk zwaar irritant. Sinds vandaag ben ik er eindelijk achter gekomen dat het dus mogelijk is om een default tabblad aan te geven voor als je naar je telefoonboek gaat. Dan moet je het tabblad "Filter" kiezen en het filter stel je dan standaard in op "Telefoongeheugen". Het is nogal een workaround volgens mij maar je krijgt het gewenste effect, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het botweg kiezen tussen SIM óf geheugen (zoals vroegah :P) prettiger blijf vinden.
Dat moet ook wel anders kunnen volgens mij.. Heb je geen enkele mogelijkheid kunnen vinden om alleen je SIM of alleen je telefoongeheugen te selecteren? Lijkt me nogal een onlogische stap.
Dan is het me opgevallen dat het geheugen voor smsjes nogal "beperkt" is. Op de SIM kunnen maar 18 berichtjes en in de telefoon veel meer. Mooi zou je denken, dat loopt wel los dus big deal? Nou het irritante is dus dat als de SIM vol zit de telefoon begint te zeuren dat de inbox vol is :/ . Of hier nog wat aan in te stellen is zodat het geheugen van de telefoon gebruikt wordt weet ik dus niet, heb het althans nog niet kunnen vinden. Iemand tips? Dit moet in te stellen zijn, kan niet anders.
Dat moet inderdaad ook anders kunnen. Ik zal is kijken op wat fora of in de handleiding of ik daar wat over kan vinden. Op mijn SIM kunnen er bijvoorbeeld maar 7. Stel dat ik een soortgelijk toestel zou nemen, zou dat echt irritant zijn :X Op mijn huidige toestel gaan er euh, heeeeeel veel :)
Verder heeft Siemens het onzalige idee gekregen om het volume van beltonen _ALTIJD_ te laten opbouwen. Ik heb begrepen dat het bij de x65 modellen nog mogelijk was om dit uit te schakelen en te kiezen voor een vast volume, nou bij de S75 mag dat dus niet meer. Misschien is het wat zeikerig om hierover te vallen, maar bij een smsje is het beltoontje vrij kort en het volume gaat te langzaam harder waardoor je dat dus totaal niet meer hoort. Behoorlijk irritant vind ik dat.
Ja, dat heeft mijn SX1 van 2 jaar oud ook al. Geloof dat elke Siemens van die leeftijd het heeft. Oplossing is er niet echt voor behalve een langere sms-toon nemen. Hij trilt gelukkig wel drie keer, dus ik mis ze niet heel erg vaak maar het is wel irritant :)

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

J0YR1D3R schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:57:
Dat moet ook wel anders kunnen volgens mij.. Heb je geen enkele mogelijkheid kunnen vinden om alleen je SIM of alleen je telefoongeheugen te selecteren? Lijkt me nogal een onlogische stap.
Deze aanpak heb ik op het club-siemens forum gevonden.
Dat moet inderdaad ook anders kunnen. Ik zal is kijken op wat fora of in de handleiding of ik daar wat over kan vinden. Op mijn SIM kunnen er bijvoorbeeld maar 7. Stel dat ik een soortgelijk toestel zou nemen, zou dat echt irritant zijn :X Op mijn huidige toestel gaan er euh, heeeeeel veel :)
Dit toestel heeft ook veel geheugen voor smsjes alleen om te een of andere reden gebruikt hij het niet, nogal vaag dus maar het zou wel moeten kunnen.
Ja, dat heeft mijn SX1 van 2 jaar oud ook al. Geloof dat elke Siemens van die leeftijd het heeft. Oplossing is er niet echt voor behalve een langere sms-toon nemen. Hij trilt gelukkig wel drie keer, dus ik mis ze niet heel erg vaak maar het is wel irritant :)
De S75 trilt aan een stuk door met een ritmische verandering, neem van mij aan dat het niet prettig is als voor een berichtje je telefoon 10sec aan een stuk aan het trillen is.

To be determined...

• J0YR1D3R
  • Niet online
MaNdM schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:34:
Deze aanpak heb ik op het club-siemens forum gevonden.
Toch is het weird, in de manual staat dat er een aparte optie is voor het weergeven van de SIM contacten in het menu contacten. Onder alle contacten zou je moeten kunnen selecteren dat je de telefoongeheugen contacten of de SIM contacten weer laat geven.
Dit toestel heeft ook veel geheugen voor smsjes alleen om te een of andere reden gebruikt hij het niet, nogal vaag dus maar het zou wel moeten kunnen.
Ik kan er zo 1,2,3 niets over vinden. Raar apparaat :P
De S75 trilt aan een stuk door met een ritmische verandering, neem van mij aan dat het niet prettig is als voor een berichtje je telefoon 10sec aan een stuk aan het trillen is.
Is dat ook zo met een korte toon voor berichten dan?

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 16:54

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Dat met die smsjes en het simkaart geheugen had ik bij mijn S65 ook toen ik t-mobile had. Toen mijn KPN abbo in ging en ik dus een KPN simkaart ging gebruiken was het probleem over. Ik gok dus dat het eerder aan je simkaart ligt dan aan je telefoon.

We've got that ring of confidence

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Nou Yukkie dat lijkt me sterk aangezien dit probleem in andere toestellen nooit naar voren kwam, heb deze sim nog uit het Ben tijdperk en dit heb ik nu voor het eerst. Het moet haast wel een instelling zijn of een bug in de firmware.
J0YR1D3R schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:56:
Is dat ook zo met een korte toon voor berichten dan?
Het trillen doet hij net zolang als je de duur voor de berichtentoon instelt, deze is letterlijk vrij in te stellen in seconden. Heb je een toonje van laten we zeggen 7 seconden dan kan je dat aangeven bij de instellingen en dan trilt hij dus ook 7 seconden.

To be determined...

• nachtnet
even topic omhoogschoppen.

heb vandaag geprobeert mpm te gebruiken dmv een bluetooth verbinding, maar mij lukt het niet om deze door mpm herkend te krijgen, in windows XP wordt keurig de telefoon herkend en kan ik bestanden heen en weer schoppen, maar via mpm kan ik geen verbinding maken.

heb wel verbinding met een seriele kabel (die bij mijn s65 hoort) kunnen maken maar die doet het alleen goed met mijn s65.

kan mpm werken met bluetooth verbindingen? of doe ik iets fout?

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

nachtnet schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:50:
even topic omhoogschoppen.

heb vandaag geprobeert mpm te gebruiken dmv een bluetooth verbinding, maar mij lukt het niet om deze door mpm herkend te krijgen, in windows XP wordt keurig de telefoon herkend en kan ik bestanden heen en weer schoppen, maar via mpm kan ik geen verbinding maken.

heb wel verbinding met een seriele kabel (die bij mijn s65 hoort) kunnen maken maar die doet het alleen goed met mijn s65.

kan mpm werken met bluetooth verbindingen? of doe ik iets fout?
Misschien doe je niet direct iets fout, er verschijnen heel regelmatig firmware updates en ik zou je aan willen raden om deze goed bij te houden. Voor mij lost het regelmatig problemen op. Ondertussen is versie 40 al beschikbaar en tot dusver lijkt het erop dat het toestel zowaar stabiel is geworden.

Het is ook vreemd dat je datakabel niet werkt, ik gebruik zelf namelijk de oude kabel van mijn S55 en dat werkt als een zonnetje. Misschien dat de fout juist aan je windows kant zit? (bluetooth als serieel laten werken)

To be determined...

• nachtnet
ik heb ondertussen al een usb-kabel besteld..

kan ik daarna gelijk de firmware updaten naar een nieuwere versie.
Pagina: 1