Toon posts:

APC SmartUPS 3000 Rackmount

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
onlangs heb ik een APC SmartUPS 3000 via via gekregen, nieuwe accu's besteld en aangesloten.

alles werkt volgens wens, alleen hij wordt ontzettend warm, vooral de transformators.

is dit normaal, heeft iemand hiermee ervaring ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 14:17 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
Het kan zijn, dat de 1e oplading van je accu's veel warmte produceerd (hoge stromen bij lege accu's)

Daarna zou hij toch zeker wel minder dan handwarm moeten zijn bij stand-by, en weer wat warmer als hij op de accu's noodvoeding staat te geven.

Verwijderd

Topicstarter
rdfeij schreef op zondag 03 juli 2005 @ 14:21:
Het kan zijn, dat de 1e oplading van je accu's veel warmte produceerd (hoge stromen bij lege accu's)

Daarna zou hij toch zeker wel minder dan handwarm moeten zijn bij stand-by, en weer wat warmer als hij op de accu's noodvoeding staat te geven.
oke :) dan wordt het ff aanzien :D

• rdfeij
En nog steeds last van de hitte? Op tweakers graag ook een oplossing aanbieden als probleem verholpen is.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 21:06

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

trouwens, hoe heb je dat ding aangesloten? ik hoorde van APC dat het eigenlijk door een gecertificeerde monteur moest gebeuren, die van mij had ook een speciale kabel waarvoor je geen stopcontact hebt... heb ik overigens illegaal opgelost door er gewoon een eurostekkersocket in te beunen...

Cogito Ergo Credo

• rdfeij
jopiek schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:24:
trouwens, hoe heb je dat ding aangesloten? ik hoorde van APC dat het eigenlijk door een gecertificeerde monteur moest gebeuren, die van mij had ook een speciale kabel waarvoor je geen stopcontact hebt... heb ik overigens illegaal opgelost door er gewoon een eurostekkersocket in te beunen...
En natuurlijk heb jem toen ook gecontroleerd of dat ding wel geschikt was voor 230 volt????
Zomaar een stekker aanpassen is niet aan te bevelen.

APC's verkocht in Nederland hebben gewoon de normale apparaat aansluitingen, en zijn dus direct te gebruiken

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 21:06

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

rdfeij schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 00:24:
[...]

En natuurlijk heb jem toen ook gecontroleerd of dat ding wel geschikt was voor 230 volt????
Zomaar een stekker aanpassen is niet aan te bevelen.

APC's verkocht in Nederland hebben gewoon de normale apparaat aansluitingen, en zijn dus direct te gebruiken
niet volgens APC support, zakelijke modellen hebben zo'n speciale stekker die lijkt op een eurostekker maar dan met horizontaal liggende pinnetjes...

De APC doet het iig met gemodde stekker perfect...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

mijn smart ups1400 word ook wel warm,als ik mn hand op de kast leg schat ik tegen de 30 graden.
is denk ik niks om je echt zorgen over te maken.

toen ik hem vond waren ook de accu's naar het eeuwige walhalla,even naar de acuboer en 2 gesloten lood accu's gehaald,werkt weer als nieuw.

alleen die power uitgang (3 polig female) was onhandig,ik had maar 1 zo'n kabel,dus aan het eind van die kabel een stekkerdoos gemonteerd en aangesloten.
draaid nu met een load van 13% als pc,19"tft,wekker en soundblaster erop staan :9

maarre,je kan ook powerchute downloaden en dan krijg je ook alles te zien,tempraturen,voltages en nog veel meer zooi,en dat programma geeft ook aan of alles nog goed is,dan weet je het zeker
Pagina: 1