Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

simlock vrij maken van Samsung SGH X450

Pagina: 1
Acties:
  • 2.325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ge1949
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik heb een Samsung X450 telefoon, vorig jaar gekocht met een Hi-prepay pakket. Ik heb van de KPN de unlock-code ontvangen. In de handleiding die daarbij zit staat dat je een “vreemde” simkaart in de telefoon moet stoppen. Vervolgens geeft de telefoon aan “Netwerk blokkering”. Dan de unlock-code invoeren en het toestel is simlock-vrij.

Echter als ik een “vreemde” simkaart in mijn telefoon stop komt er op het scherm te staan “controleer SIM”. Je kan dan de code invoeren maar hij komt steeds weer terug in het scherm met controleer SIM.

Ik heb al gebeld met de Hi service maar die kunnen mij ook niet helpen.

Wie kan mij helpen en weet hoe je dit kan oplossen?

Verwijderd

Ik geloof dat wij je daarmee niet kunnen helpen, gezien we hier over unlocken mogen discuseren. (of dat nou juist wel? :Y) )

Verder kan ik me niet indenken dat je met een simpele code je telefoon kan unlocken.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
GSM's unlocken mag niet @ GoT, is tegen de voorwaarden in, dus wij kunnen / mogen je niet vertellen hoe je dit voor elkaar krijgt.

Echter is de procedure die ze je doorgegeven hebben correct, hij werkt alleen niet naar behoren.
Ik denk dat je het beste nogmaals even met HI moet gaan bellen wat je nu moet doen.

Verwijderd

Misschien zit je SIM er niet goed in? Zonder grappen, zou toch kunnen :)

• Ge1949
Zo is het me wel door de KPN verteld. In de mail van de KPN waarin ze me de unlock code stuurden stond dat ik er een "vreemde" simkaart in moest doen en dan de unlock code opgeven en OK. Dan was alles voor elkaar. Maar niet dus. Dus daarom mijn vraag of hier ook andere mensen last van hebben gehad.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 14:12:
Ik geloof dat wij je daarmee niet kunnen helpen, gezien we hier over unlocken mogen discuseren. (of dat nou juist wel? :Y) )

Verder kan ik me niet indenken dat je met een simpele code je telefoon kan unlocken.
Na een jaar mag je een telefoon altijd legaal unlocken, dus waarom zou het (in dit geval) illegaal zijn? :?
KPN heeft hem zelfs de code voor het unlocken gegeven... :) (Als het niet zou mogen, had KPN zelfs dat (nog) niet gedaan... ;))

• Ge1949
Is naar mijn idee een hele gewone vraag en heeft niets met iets illegaals te maken.

• Ge1949
Ik heb het toestel inderdaad al meer dan 1 jaar. Dus heb de unlock code ook gratis en legaal van de KPN ontvangen. Alleen het werkt niet zoals de KPN in haar mail schrijft.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:52

Korakal

Up up up!

Een topic als deze kan ik uiteraard geen probleem mee hebben, zolang er geen hints worden gedaan naar het unlocken op een andere manier dan de legale.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-11 17:01

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

bij mijn motorola zeiden ze dat het wel uren kon duren voordat die melding kwam. dat was inderdaad zo.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

GJ-tje schreef op zondag 03 juli 2005 @ 14:20:
[...]
Na een jaar mag je een telefoon altijd legaal unlocken, dus waarom zou het (in dit geval) illegaal zijn? :?
KPN heeft hem zelfs de code voor het unlocken gegeven... :) (Als het niet zou mogen, had KPN zelfs dat (nog) niet gedaan... ;))
Ok mijn fout dan :)

Verder zou ik idd kijke of je sim er niet goed inzit. :)

succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 16:33 ]

Pagina: 1