[XP] XP 32 Boot niet, PID nodig voor x64

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer boot Windows XP Pro 32-bit niet meer nadat ik een nieuw moederbord + CPU heb ingebouwd. Dus moet ik een nieuwe installeren.

De installatie van XP (32 bit) loopt vast en sluit af halverwege, dus die wil niet installeren. Windows XP Pro x64 wil wel installeren (!) maar daarvoor heb ik een x64 Product Key (CD Key) nodig.

Ik wil daarom mijn 32-bit licentie omruilen naar een x64 licentie, maar om dat te doen heb ik de COA of Product ID nodig. Een COA heb ik niet want het is gewoon een Retail versie van XP, en ik weet niet hoe ik aan mijn Product ID moet komen als ik niet meer in windows kan komen.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 14:02:
Een COA heb ik niet want het is gewoon een Retail versie van XP
Een Retail versie heeft de keycode op de CD hoes of op de doos staan.
Beter zoeken lijkt me dus ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De COA is niet hetzelfde als de Product Key / CD Key. Dat had ik zelf ook wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

SYSTEM hive inladen in een parallel install en uitlezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 15:33:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

SYSTEM hive inladen in een parallel install en uitlezen.
Hoe doe ik system hive inladen??? En die parallel install, kan dat win2k zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Linkje naar FP

Let vooral op het rode gedeelte in het artikel ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Let vooral op het rode gedeelte in het artikel ;)
..en waarom denk je dat TS dit topic post? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 15:59:
Hoe doe ik system hive inladen??? En die parallel install, kan dat win2k zijn?
Ik snap het punt niet echt eerlijk gezegd (bedenk ik me nu).
Als je een parallel install doet (dus een nieuwe install naast je huidige die niet werkt) dan kan je toch die PID doorgeven?

Of je hebt geen key en wil deze uit je dode install uitlezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Wat ik uit het verhaal begrijp, is dat XP-32 niet wil installeren. De TS zal dus al bezig zijn geweest met het installeren ervan. Het doorlopen van de XP64 gaat dus wel goed, de TS komt hiermee dus verder als met zijn 32-bit, maar heeft dus geen serial. Nou schiet mij 1 vraag te binnen.
De TS heeft blijkbaar al een XP64 CD, waarom dan geen licentie er bij?

@TS: Bel gewoon ff met MS, leg ze het verhaal uit. Als je een originele XP hebt, zul je er ongetwijfeld wel uitkomen met ze. Heb je geen legale XP, gaat het sowieso niet werken, ook niet als je die COA of Product ID hebt/zou kunnen uitlezen.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:21:
Wat ik uit het verhaal begrijp, is dat XP-32 niet wil installeren. De TS zal dus al bezig zijn geweest met het installeren ervan. Het doorlopen van de XP64 gaat dus wel goed, de TS komt hiermee dus verder als met zijn 32-bit, maar heeft dus geen serial. Nou schiet mij 1 vraag te binnen.
De TS heeft blijkbaar al een XP64 CD, waarom dan geen licentie er bij?

@TS: Bel gewoon ff met MS, leg ze het verhaal uit. Als je een originele XP hebt, zul je er ongetwijfeld wel uitkomen met ze. Heb je geen legale XP, gaat het sowieso niet werken, ook niet als je die COA of Product ID hebt/zou kunnen uitlezen.
Precies. Ik zal M$ MS eens bellen, hoewel ik daar negatieve ervairng mee heb en ze dus toch niks zullen (willen/kunnen) doen :(

Ik heb een WinXP x64 CD van MSDN maar geen licentie

[ Voor 3% gewijzigd door elevator op 03-07-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Order anders even de trial voor 180 dagen met een serial van www.microsoft.com ;)(kan je gewoon downloaden). Dan kan je tenminste 64 bit uitproberen i.p.v. gelijk je lincentie om te ruilen.

[ Voor 15% gewijzigd door Xiled op 04-07-2005 11:19 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je schijnt niet meer terug te kunnen naar 32-bit met je licentie als je eenmaal op 64-bit bent overgegaan.
Pagina: 1