[mobile AMD Athlon XP] waar nog verkrijgbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:01

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Na enige verbouwwerkzaamheden aan m'n laptop (PB Easy 3245, 2 jr oud) heb ik zojuist me processor vernield :(
Een van de "chipjes" naast de core (onder L2) is doormidden en je kunt dus wel concluderen dat ie 't niet meer gaat doen...

Weet iemand nog een manier om aan een goedekope mobile athlon XP 2400+ te komen? (2200+ moet ook passen)
Daarnaast, wat zou een redelijke prijs hiervoor zijn? (op Ebay staan ze voor ca. € 65 excl. verzendkosten)

Webshops als Alternate, Salland of desnoods MyCom verkopen alleen de nieuwere 64bit of Sempron modellen...

An Explanation of l33t Speak

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik vrees dat je het met Ebay zal moeten doen, want AMD verkoopt geen Athlon XP's meer.

Of neem eens een kijkje @ http://www.tweakers.net/aanbod

March of the Eagles

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hier?
Een van deze winkels zal er toch nog wel eentje hebben?

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Tja, moet je dus ongeveer € 100 neertellen voor een nieuwe proc, maar is het dat nog wel waard?

Een nieuwe laptop is natuurlijk duurder, maar wel een stuk lichter, stiller en sneller...
De huidige PB E3245 is niet echt een staalte van bovenstaande 3 factoren...

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Buzz_Lightyear schreef op zondag 03 juli 2005 @ 12:17:
[...]
Webshops als Alternate [...] verkopen alleen de nieuwere 64bit of Sempron modellen...
Ow, heb je wel gekeken?
Kijk hier maar eens ;)

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
JA sorry, had het al gevonden...blijft de bovenstaande vraag toch een issue waar ik wel over blijf twijfelen..

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Waarvoor gebruik je je laptop? Enkel om wat te surfen? Dan zou ik gewoon een nieuwe cpu kopen. Gebruik je hem echter constant, dan zou ik de aanschaf van een nieuwe laptop overwegen.

March of the Eagles

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Dat is het dus....het ding wordt haast 24/7 gebruikt (me gewone desktop PC wordt alleen nog door me vriendin gebruikt...)
Vandaar dat een nieuwe (stillere en lichtere) iets is waar ik toch al een tijdje over nadacht....al is er wel een verschil tussen € 100 voor een proc of ca. € 1000 voor een hele nieuwe laptop

Gelukkig kan ik de HDD / Mem hergebruiken (toch een 60Gb HDD, vind je niet snel terug in een goedkopere laptop)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je ook kunt doen als je de notebook nog wilt gebruiken (evt met kleinere hdd en minder ram) is om er een standaard duron in te duwen. (700 of 750).
Die dingen verbruiken net zoveel als je mobile die je nu hebt en hoef je je daar geen zorgen over te maken, maar heb je toch nog een bruikbaar systeem.

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Nou, over Durons gesproken...er zojuist, als ultieme poging een Duron 1300 ingeprikt, maar dan komt ie niet verder dan: fan draaien & cursor op het scherm....

* Buzz_Lightyear voelt zich meer en meer een }:O :(

[ Voor 18% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 03-07-2005 13:02 ]

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Kan je niet een mobile sempron erin doen ? Bijna hetzelfde config en aansluiting. Als dat niet werkt heb ik het is voor elkaar gekregen om een Athlon XP dmv bruggen connecten een Mobile Athlon XP van te maken..

dikzak

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Buzz_Lightyear schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:01:
Nou, over Durons gesproken...er zojuist, als ultieme poging een Duron 1300 ingeprikt, maar dan komt ie niet verder dan: fan draaien & cursor op het scherm....

* Buzz_Lightyear voelt zich meer en meer een }:O :(
Maar een gewone AMD Duron 1300 draait met een veel hogere vCore. (1,75V)

Volgens mij is het verstandiger om een CPU te nemen met een lagere vCore, een AMD Athlon XP 1700+/1800+ 'Thoroughbred B' met een vCore van 1,5V. Als je dan een beetje kwaliteit CPU hebt kun je 'm misschien nog wel op 1,3V of 1,2V draaien :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Chello200 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:02:
Kan je niet een mobile sempron erin doen ? Bijna hetzelfde config en aansluiting. Als dat niet werkt heb ik het is voor elkaar gekregen om een Athlon XP dmv bruggen connecten een Mobile Athlon XP van te maken..
Volgens mij heeft een mobile Sempron Socket 754 ... de laptop heeft een Soc A, dus dat gaat niet lukken...
Denk dat een athlon XP modden meer moeite is dan direct een mobile Athlon XP te kopen, of niet?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Buzz_Lightyear schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:22:
[...]

Volgens mij heeft een mobile Sempron Socket 754 ... de laptop heeft een Soc A, dus dat gaat niet lukken...
Denk dat een athlon XP modden meer moeite is dan direct een mobile Athlon XP te kopen, of niet?
Het is inderdaad meer moeite :z
Je hebt heel misschien ook een kans dat een échte AMD Athlon XP 'Mobile' beter gaat werken. Ik weet het niet zeker omdat ik geen notebook met een AMD Athlon XP 'Mobile' in bezit heb ;)

Let wel op dat je de goede versie koopt. Er zijn versies van de AMD Athlon XP 'Mobile' die niet in Socket A systemen werken. De 45W versies werken wel in een desktop PC.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 19:10
Buzz_Lightyear schreef op zondag 03 juli 2005 @ 12:17:
Na enige verbouwwerkzaamheden aan m'n laptop (PB Easy 3245, 2 jr oud) heb ik zojuist me processor vernield :(
Een van de "chipjes" naast de core (onder L2) is doormidden en je kunt dus wel concluderen dat ie 't niet meer gaat doen...

Weet iemand nog een manier om aan een goedekope mobile athlon XP 2400+ te komen? (2200+ moet ook passen)
Daarnaast, wat zou een redelijke prijs hiervoor zijn? (op Ebay staan ze voor ca. € 65 excl. verzendkosten)

Webshops als Alternate, Salland of desnoods MyCom verkopen alleen de nieuwere 64bit of Sempron modellen...
is dat geen condensator dat je gemold hebt? heb hier een A-xp'tje bij me liggen.
Kun je niet zoeken naar een dode cpu en die overzetten, heb hier geen ervaring mee natuurlijkk, maar ik heb al veel dingen gehad die dood waren die ik heb kunnen fixen, dode videokaart,wireless kaart, etc ;)

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
DeNB3rt schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:53:
[...]
is dat geen condensator dat je gemold hebt? heb hier een A-xp'tje bij me liggen.
Kun je niet zoeken naar een dode cpu en die overzetten, heb hier geen ervaring mee natuurlijkk, maar ik heb al veel dingen gehad die dood waren die ik heb kunnen fixen, dode videokaart,wireless kaart, etc ;)
Het is een soort mini-bios chipje 2x4 pootjes aan het silicaplaatje gesoldeert en er staat "102" op...maar dan nog, denk dat solderen een grote mess wordt...tis nogal erug klein daar

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Dat wordt dan ook niet gesoldeerd maar er op gebakken.
Als het een ic'tje is dan heb je denk ik minder geluk ben ik bang als het een condensatortje geweest was dan had je cpu het gewoon nog gedaan denk ik.
Heb je er misschien ook nog een foto van ?

No signature found

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61892/full.jpg

En dat ding is dus finaal door midden :/

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 19:10
S*it, ziet niet leuk uit :(
Heb je nog een andere cpu ofzo? anders mss de defecte ervan dremelen en maken dat de contactpunten nog bereikbaar zijn en erop solderen, maar ik weet niet hoe het dan zit met de hoogte,want je mag niet hoger gaan dan je core, anders zit ie tegen je koelplaat ;(

btw, hoe heb je die doormidden gekregen? :o

[ Voor 8% gewijzigd door DeNB3rt op 03-07-2005 15:14 ]

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Mobile AMD proc's moet je door een zetje met een kleine schroevendraaier opzijdrukken -> klikt ie vast...stel, ja schiet tijdens dat vastklikken uit met die schroevendraaier...

Pagina: 1