Outlook Express backup terugzetten lukt alleen Administrator

Pagina: 1
Acties:

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-12 10:13
ik heb laatst bij iemand de pc opniew geinstalleerd. En deze persoon had win xp pro en logde daar altijd in als Administrator. Nu heb ik met "Outlook Express Freebie Backup" een backup gemaakt van de mail. Maar nu staat er win xp home op die pc en wil dat backup programma de mail alleen terug zetten naar de administrator account. Maar daar kun je bij home dus alleen in safemode op inloggen.

Weet iemand een manier om de E-mail naar een andere account te verplaatsen, of om home toch zover te krijgen om, buiten safemode, altijd (automatish)) als administrator in te loggen.

Oh en nog over dat programma ik heb gewoon een complete backup en complete restore gedaan.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

Als je gewoon even 2x ctrl+alt+del drukt bij het inloggen, kun je alsnog inloggen als Administrator.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:25
Fart schreef op zondag 03 juli 2005 @ 12:06:
Als je gewoon even 2x ctrl+alt+del drukt bij het inloggen, kun je alsnog inloggen als Administrator.
Nee dit kan bij XP Home edition niet.

Outlook Express maakt zelf .dbx bestanden aan. Als je deze op de een of andere manier te voorschijn kunt toveren kun je ze handmatig terugzetten in c:\documents and settings\%username%\Application Data\Identities\mapje wat daarin staat\Microsoft\Outlook Express\

Je moet er dan wel voor zorgen dat alle verborgen mappen zichtbaar zijn :)

Edit:
Of je zet ze op je HD, zet in veilige modus terug naar de Administrator account en als je dat gedaan hebt knip en plak je de .dbx bestanden uit de map van Administrator naar die van je gebruiker.

[ Voor 15% gewijzigd door GH45T op 03-07-2005 12:12 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hier zou je toch zelf wel een oplossing voor moeten kunnen vinden door eventjes te zoeken naar 'backup 'restore outlook express mail' in Software Algemeen, Officesuites en -software en Google :) Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Ik zet nog even 'Express' erbij in de titel, een wereld van verschil :)

[ Voor 14% gewijzigd door sanfranjake op 03-07-2005 13:32 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-12 10:13
het restoren van de backup is gelukt dat kon ik zelf ook wel vinden.
het probleem is alleen dat ivm encryptie de knip plak naar andere account optie niet werkt.
en het dus op een andere manier zal moetten.

edit: et is dus gelukt om maar de admin account (waar het ook vandaan kwam) te restoren. het probleem is alleen dat je in xp home niet zomaar altijd als administrator in kunt loggen.

dus wil ik de mail (die al gerestored is) van de administrator naar een andere account verplaatsen

[ Voor 42% gewijzigd door martijnve op 03-07-2005 13:38 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:25
martijnve schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:36:
het restoren van de backup is gelukt dat kon ik zelf ook wel vinden.
het probleem is alleen dat ivm encryptie de knip plak naar andere account optie niet werkt.
en het dus op een andere manier zal moetten.
Waarom zou het met knippen en plakken niet werken? Ik neem aan dat het een kale XP Home versie is waar standaard dus de Administrator aan de persoonlijke mappen van iedereen kan komen, dus onder veilige modus als Administrator knippen en plakken moet imo geen enkel probleem opleveren...

Als je dit niet bedoelt moet je alles even wat duidelijker omschrijven :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die encryptie heb je dus zelf ingesteld vermoed ik, aangezien die standaard niet wordt toegerpast voor zover ik weet. Met 'Bestand > Importeren > OE6' een map specificeren lukt het niet?

Kan je ni

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1