[XP] Computer onbestuurbaar na instal. nieuwe driver*

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jasper24
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Hallo Allemaal,

Vanmorgen nieuwe drivers geinstalleerd voor mijn medion 8083 (aldi computer maart 2004)
Het ging om een Chipset driver. De computer liep vast bij het installeren van iets van usb.
Na lang wachtern uiteindelijk een reset gedaan muis en toetsenbord gaven geen reactie meer. 8)7

Nu is mijn computer helemaal niet meer te besturen, alle usb poorten zijn dood. De computer heeft geen andere ansluitingen voor muis en toetsenbord. (aldi shit)

Mijn vraag is kan ik via een andere computer of andere manier nogmaals de update doen of mijn computer besturen.

Help Help, dit wordt weer een vervelende zondag

gr Jasper

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
connecten vanaf een andere pc en dan met regedit de hklm\system\currencontrolset\control\terminalserver\fsdenyconnections op 0 zetten

dan kan je met 'extern bureaublad' een verbinding maken met de machine

tenzij
a) je XP home hebt op de doelmachine
b) je admin account geen password heeft
c) je geen netwerkverbinding in de pc hebt

A wise man's life is based around fuck you

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom voer je geen nieuwe installatie uit? Heb je geen restoreCD oid? Een computer herstarten tijdens een chipset update is nooit slim trouwens ;) Wat heb je al precies geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:20
Start eens in veilige modus (safe mode) op en probeer dan die drivers eraf te halen of opnieuw te installeren. In safe mode kom je door aan het einde van de BIOS een paar keer op F8 te drukken. Dan volgt er een keuze scherm. Kies dan veilige modus al dan niet met netwerkondersteuning.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Spider.007 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 12:02:
Waarom voer je geen nieuwe installatie uit? Heb je geen restoreCD oid? Een computer herstarten tijdens een chipset update is nooit slim trouwens ;) Wat heb je al precies geprobeerd?
Wanneer je chipsetdrivers aan het installeren bent en je pc loopt vast rest er niets anders op dan de boel te resetten.
Ik zou bij een soortgelijk iets het zelfde hebben gedaan en met mij mischien nog meer mensen.
Ik denk dat restoren de beste oplossing is voor dit probleem want ik verwacht niet dat je na het lostrekken van het os nog een stabiel os op je pc hebt staan namenlijk.

computer voor alle werkzaamheden

• jasper24
Allemaal dank voor de snelle reacties

Het probleem is nog niet opgelost
Veilige modus geprobeerd, maar zodra het windows opstart scherm in beeld komt valt het toetsenbord en muis uit.

Ik kan de originele rescue cd niet gebruiken opdat ik windows xp prof geinstalleerd heb.

Misschien kan ik via deze cd een reparatie uitvoeren of zoiets. Ik heb deze cd momenteel niet hier, die ga ik vanmiddag maaar ophalen.

Hebben jullie nog andere suggesties?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Hoezo kan je die niet gebruiken? Met zo'n restore cd maakt ie toch gewoon je schijf leeg, en zet ie het os er opnieuw op (via een imagebestand waarschijnlijk)?

• jasper24
hoi stefan

Ik kan/wil de originele cd niet gebruiken, want op de cd staat een duitse versie van xp home edition, zelf had ik xp prof nl editie geinstalleerd.

En als het enigzins kan wil ik niet alles opnieuw installeren.

• EricJH
jasper24 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 12:59:
hoi stefan

Ik kan/wil de originele cd niet gebruiken, want op de cd staat een duitse versie van xp home edition, zelf had ik xp prof nl editie geinstalleerd.

En als het enigzins kan wil ik niet alles opnieuw installeren.
Kijk eens of je een muis en toetsenbord kunt lenen van iemand met PS2 aansluitingen of desnoods met een compoort aansluiting. Zo kom je in ieder geval in Windows of Veilige modus en kun je verder met het probleem oplossen.

• jasper24
het probleem van de computer is dat hij helemaal geen ps2 aansluiting heeft.
Bestaat en toetsenbord met com aansluiting??
Nooit meer een Aldi!!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

EricJH schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:13:
[...]

Kijk eens of je een muis en toetsenbord kunt lenen van iemand met PS2 aansluitingen of desnoods met een compoort aansluiting. Zo kom je in ieder geval in Windows of Veilige modus en kun je verder met het probleem oplossen.
Hij heeft geen PS2 poorten. Lees de startpost nog maar eens.

MechWarrior || Monsters Game

• EricJH
GambitRS schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:17:
[...]

Hij heeft geen PS2 poorten. Lees de startpost nog maar eens.
Oops overheen gelezen...... 8)7

Hiervoor zie ik geen andere oplossing dan een tweede Windows naast de oude te installeren en dan de oude installatie opruimen. Of de HD bij iemand anders in de computer zetten, de data daar veilig stellen en opnieuw installeren.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Of zorg ervoor dat je ergens die NL XP cd ergens weer 'leent' ofzo :P

• jasper24
Nou windows opnieuw geinstalleerd, de muis enzo doet het weer, gelukkig. :)
Nu alle andere rotzooi installeren.
Ben ik nog wel even mee bezig.
Bedankt voor jullie adviezen.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Als je slim bent en een kale installatie compleet achter de rug hebt incl alle benodigde drivers zou ik als ik jou was even een image maken van je harde schijf.

het is dan verstandig om je harde schijf in 2 partities te verdelen zodat je bij een restore niet alles opnieuw kwijt bent.

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1