Modem, van usb naar utp aansluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:08
Hallo, ik zit met een modem/bekabelingsprobleem.
Op het moment zit ik bij mijn vriendin die internet via Chello (light) heeft. Dit werkt op zich prima, ware het niet dat het via de usb kabel gaat en de computer nu midden in de kamer staat omdat het kabeltje zo kort is. Ik heb geprobeerd met de bijgeleverde utp kabel de boel aan de gang te krijgen maar dat lukt niet.

Laat ik even samenvatten hoe het zit:
* Ze heeft Chello geïnstalleerd met de usb kabel aangesloten, internet werkt wel
* De kabel is nogal kort en daarom willen we de utp kabel gebruiken > 15meter
* Er zit geen router tussen (is een ander verhaal, kom ik zo op terug)
* Het is WinXP Pro nl + Sp1
* Asus A8n-SLI mobo
* In Netwerken staan de volgende verbindingen: 1394, LAN2 via loopback adaptor en LAN1 via RCA Usb cablemodem. (ook in die volgorde)
* Instellingen staan op automatisch adres verkrijgen en DHCP is ingeschakeld (dit staat bij de verbindingen)

Ik heb al aardig wat topics doorgespit maar meestal ging het over een router ertussen, wat hier niet het geval is. Ook via cmd én "eigenschappen" al gereleased/gerenewed, modem gereset etc. maar het werkt dus niet, alleen de usb blijft geldig.
Is er een manier om de utp verbinding tot stand te laten komen, of is er nu een mac adres probleem? Ik zit ook een beetje met die "loopback", heb er wat over opgezocht maar voor mijn idee kan ik weinig met de informatie.

Dus om een lang verhaal kort te maken: Hoe zorg ik ervoor dat de modem niet via usb gaat maar via de ingebouwde ethernetadapter?

-----
Waar ik op terug zou komen: Haar huisgenoot wil ook ineens per sé internet en heeft al een router gekocht met de intentie dit _vandaag_ te gaan doen :{ (tja, breek me de bek niet open mbt vervelende huisgenoten) Dan krijgen we wsl. een MAC adress probleem. Dat weet ik, dat weet mijn vriendin maar dat weet die huisgenoot denk ik niet >:). Maar eerst moet de ethernetkaart maar eens gaan werken...

Goed, het is een lang verhaal geworden maar ik heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Als jullie mijn vriendin (en mij ;) ) uit de brand kunnen helpen, heel erg dankjewel! :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 10:19
zijn de drivers van je onboard netwerkkaart geinstalleerd? anders werkt de netwerkkaart niet

en de onboard netwerkkaart van je mobo is een beetje onstabiel mischien kun je beter een ander nw kaartje proberen

en probeer de computer eens op de al aangeschafte router aan te sluiten dan kun je meteen kijken of het probleem bij de chello modem of bij je netwerkkaart ligt.

kort samengevat:

stap 1: instaleer de drivers van je nw kaart
stap 2: kijk of de verbinding met de router werkt met de a8n-sli (dus nig zonder internet aan de router gewoon de pc aan de router hangen)
stap 3: werkt de verbinding met de router > verbind de pc met de chello modem
stap 4: configureer de chello modem
stap 5: sluit pc en internet aan op router en clone je mac adres
stap 6 sluit pc 2 ook aan op router

[ Voor 99% gewijzigd door LinuZZ op 03-07-2005 12:04 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Vrijdag
Probleem is dat we de router nog niet getest hebben, is namelijk ook een beetje gedoe (zij MOET ineens internet en dramt nogal door) dus dat is niet echt een makkelijke optie.
Drivers zijn geinstalleerd.
Bedoel je met het configureren van het modem via de installatie cd?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• LinuZZ
als je met een chello modem het inet op wil kom je eerst in de config van je modem daar moet je je username en wachtwoord invoeren. dat heb je via usb waarschijnlijk al gedaan. het beste is om te kijken of het probleem ligt bij het chello modem of bij je eigen pc. dit kan je dus doen door de router aan je pc te hangen dan weet je of het probleem ligt bij je pc, of bij de modem van chello. dat lost wat sneller en makkelijker het probleem op.

de drivers, zijn dat de drivers van de cd of van de site? als ze van de cd zijn is het het beste om ze van de site te halen. die zijn over het algemeen wat nieuwer.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Vrijdag
Ik heb de modem al eens getest. Heb zelf ook Chello Light en hetzelfde modem. Bij mij werkte het prima. De driver van de site (Marvell - Yukon) zijn dezelfde als die op de install cd staan.
In Apparaatbeheer staan de 1394, RCA Cable modem en Microsoft Tun Minipoort adapter #2

De modem kunnen we niet configureren, bij installatie worden drie dingen getest en op de modem blijft het proces hangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Vrijdag op 03-07-2005 18:57 ]

• LinuZZ
volgens mij is dit echt een driver probleem van de pc omdat de netwerkkaart nergens in je lijstje voorkomt. dit is toch een mobo met 1 netwerkkaart? dat is iig geen marvel maar een nforce. die drivers moet je dus ook hebben anders werkt het niet. haal de router (deze heeft een switch ingebouwd neem ik aan) eens tevoorschijn en hang deze eens ia utp aan je pc om de verbinding te testen. anders misschien ergens een netwerkkaartje vdaan halen?

• Vrijdag
Het rare is dat de ingebouwdenetwerkkaart het wel deed toen de pc nog bij haar ouder stond.

We gaan het vanavond eens proberen met een goedkoop netwerkkaartje van Dixons oid. Wellicht dat dat enige oplossing biedt :)

/edit: We hebben het opgelost met een netwerkkaartje van €4,95 van De Block, werkte perfect.
Geen idee echter wat nou het werkelijke probleem was, maar goed.

LinuZZ, bedankt voor het meedenken! :>

[ Voor 32% gewijzigd door Vrijdag op 07-07-2005 12:43 ]

• LinuZZ
waarschijnlijk drivers

Pagina: 1