Toon posts:

mp3 ID3V2 recursive tagging hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een directory van zo'n 20 GB met mp3's waarvan ik de id3v1 en id3v2 af wil halen. De mp3's staan echter niet allemaal in 1 map, maar verdeeld over verschillende mappen, waarin weer mappen zitten.

Ik heb even gezocht, en ik kwam uit op het programma "id3v2". Werkt perfect, en ik kan met het commando "id3v2 -D *" alle id3-tags verwijderen.

De manual van dit programma laat alleen geen mogelijkheid zien om recursive mp3's te taggen(alle mappen zelf afgaan, en dat commando uitvoeren).
Iemand een oplossing? Misschien met bash-script? Maar hier ben ik niet zo'n held in.

Onder windows zijn ook een aantal programma's die dit kunnen. Ook recursive. Alleen loopt het programma vast door de hoeveelheid bestanden (Reageert niet |:( ).

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je zou er find voor kunnen gebruiken om alle 'directories' te vinden en dan in die directories het commando uit te voeren.
code:
1
find . -type d -execdir "id3v2 -D *" \;

edit:
tikken is een kunst

[ Voor 16% gewijzigd door JeroenE op 03-07-2005 11:39 ]

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

ik weet niet welk OS je gebruikt (zal wel een *nix zijn gezien id3v2), maar als je KDE gebruikt kun je juk ook gebruiken, een vrij aardige tag editor/muziekmanager/player.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
smokalot schreef op zondag 03 juli 2005 @ 11:43:
ik weet niet welk OS je gebruikt (zal wel een *nix zijn gezien id3v2), maar als je KDE gebruikt kun je juk ook gebruiken, een vrij aardige tag editor/muziekmanager/player.
Sorry, vergeten te vermelden.

Ik wil dit allemaal op m'n server doen. Deze draait Debian woody, en daar gebruik ik geen KDE op natuurlijk :)

Ik probeer het zometeen met dat find, dankjewel!

Verwijderd

Topicstarter
jeroene schreef op zondag 03 juli 2005 @ 11:39:
je zou er find voor kunnen gebruiken om alle 'directories' te vinden en dan in die directories het commando uit te voeren.
code:
1
find . -type d -execdir "id3v2 -D *" \;

edit:
tikken is een kunst
Als ik dit doe, dan krijg ik een lading errors:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
find: id3v2 -D *: No such file or directory

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hm, die quotes zijn toch niet zo handig als ik dacht. Let op: id3v2 moet wel in je PATH staan (of anders met het volledige pad aanroepen:

code:
1
find . -type d -execdir /path/naar/id3v2 -D \* \;

Verwijderd

jeroene schreef op zondag 03 juli 2005 @ 12:41:
[...]
Hm, die quotes zijn toch niet zo handig als ik dacht. Let op: id3v2 moet wel in je PATH staan (of anders met het volledige pad aanroepen:

code:
1
find . -type d -execdir /path/naar/id3v2 -D \* \;
Let wel op dat als je een directory hebt die bijvoorbeeld <My Music> heet dat je de directory moet quoten anders ziet linux de spatie als een nieuwe comando dus

code:
1
find . -type d -execdir /"My Music"/id3v2 -D \* \;

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 14:58 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als je toegang tot die directory hebt vanaf een windows machine, kan ik je Tag&Rename aan raden. Die kan mij bij zonder problemen een grote bulk aan MP3's verwerken. Hou er wel rekening mee dat ID3v2 tags verwijderen heel intensief voor je harddisk en netwerk is, aangezien de tags aan het begin van het bestand staan. Het hele bestand moet daardoor herschreven worden... Dit kan jou 'vastlopers' verklaren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
daarom voer ik id3v2 ook altijd uit via de shell van mijn server.
Pagina: 1