Toon posts:

Mailserver bereikbaarheids probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo peepz,

Ik heb de mailserver MDaemon geinstalleerd en die werkt ook al aardig. Ik kan nu intern verzenden en ontvangen, kan ook naar alle externe adressen mailen maar niet van allemaal ontvangen. Echt heel raar. Van iemand met een @planet.nl adres ontvang ik zonder problemen mail. Vanaf die persoon zijn computer kan ik ook gewoon telnetten op poort 25. Maar van andere pc's gewoon niet! Ook als ik een rapport draai op

http://www.dnsstuff.com/t...omain=mednezz%40dytech.nl

krijg ik alleen maar time outs. Ik word er inmiddels aardig getikt van haha. Ik heb in mn RRAS-NAT wel gewoon poort 25 en 110 doorgeforward. Ook heb ik in mijn host file en MXcache file records aangemaakt. Alles draaid in een 2003 Active Directory. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? Of weet iemand waar ik naar moet zoeken??

Thanks!!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
draai je de server op een thuisaansluiting? Wat is de policy van je provider?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 06:45

Croga

The Unreasonable Man

Als je zelf abonnee bij Planet bent, moet je eens in de FAQ van planet kijken. Poort 25 wordt standaard door Planet geblokkeerd, en mail verzenden en ontvangen op je eigen server kan alleen via de planet mail proxies...
Die geld alleen als je DirectADSL van KPN gebruikt, niet als je een andere provider (zoals Planet of XS4All) hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door Croga op 03-07-2005 10:59 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Croga schreef op zondag 03 juli 2005 @ 10:58:
Die geld alleen als je DirectADSL van KPN gebruikt, niet als je een andere provider (zoals Planet of XS4All) hebt.
Hij heeft dus ook direct-adsl ;)

Zowel z'n postip (wat jij niet kan zien, maar ik wel), en de link die 'ie geeft, wijzen naar een direct-adsl adres :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad direct-adsl van kpn, maar je mag toch wel een mailserver draaien? Ik draai ook een webserver, streamingserver, ftpserver......

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nee, dat mag je niet, en je wordt in die zin langs technische weg beperkt. Planet is dezelfde partij eigenlijk als DirectADSL, en daarom kun je daartussen wel communiceren (alsof je in een LAN zit). De rest van de wereld ziet jouw poortje 25 niet :)

Je mag wel via de Planet/DirectADSL smarthost mail serveren:
Bij Direct ADSL is het verplicht om e-mail via de SMTP servers van Direct ADSL te versturen. Mensen die zelf een mailserver draaien worden verzocht de 'smarthost' optie te gebruiken, en deze in te stellen op mailrelay.direct-adsl.nl. Deze 'uitgaande SPAM blok' is ingesteld om spammers te belemmeren via andermans mailserver te gaan spammen, dan wel de spam rechtstreeks bij de slachtoffers af te leveren. De anti-spamregeling is er op gericht te voorkomen dat Direct ADSL extern op blacklists wordt geplaatst.

[ Voor 55% gewijzigd door HunterPro op 03-07-2005 11:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
van de KPN site:

Bij Direct ADSL van KPN kunt u gebruik maken van een eigen e-mailserver. Echter om uw e-mailserver te beschermen tegen kwaadwillende personen, die mogelijk uw e-mailserver misbruiken om ongewenste e-mail (SPAM) te versturen, wordt door Direct ADSL poort 25 TCP/UDP (SMTP) verkeer vanuit internet naar Direct-ADSL eindgebruikers en visa versa niet doorgelaten.

Om Direct-ADSL eindgebruikers toch de mogelijkheid te geven om een eigen e-mailserver te gebruiken heeft Direct-ADSL een mailrelay server ingericht. Uw e-mailserver kan e-mail ontvangen en versturen van en naar uw eigen domeinnaam via de Direct-ADSL mailrelay server, zie voor meer informatie de gebruiksaanwijzing "DirectADSL(mailrelay).pdf".

ik ga nu ff dat pdfje doorlezen!!

@hunter sorry tegelijk gepost! haha

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 11:06 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 06:45

Croga

The Unreasonable Man

moto-moi schreef op zondag 03 juli 2005 @ 11:01:
Hij heeft dus ook direct-adsl ;)

Zowel z'n postip (wat jij niet kan zien, maar ik wel), en de link die 'ie geeft, wijzen naar een direct-adsl adres :)
heh.... admin meany ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het kan dus gewoon wel, je moet een mailrelay instellen voor uitgebreide configuratie lees dit .pdfje

http://www.kpnadsl.nl/sup...DirectADSL(mailrelay).pdf

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties, ik kan weer verder!!

laterss!
Pagina: 1