Toon posts:

Koppelen van 2 windows 2003 standard servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al tijden het volgende ....
2 standaard windows 2003 servers te koppelen via het internet. Dit is nodig gezien het toekomstig bedrijf zich op 2 lokaties bevindt. Gezien het budget moet dit via het internet. Momenteel hebben we een VPN verbinding opgezet (demand dial) en deze zijn beide "connected". Het domein werkt ook, beide servers zien elkaar, en maken ook de replicatie van de AD. Maar vanaf een werkstation is het niet mogelijk om de server, danwel een andere server aan de andere kant van de lijn (lokatie) te benaderen of te zien. Er is geprobeerd om zowel een gelijk subnet als met verschillende subnetten te werken. Geen van beiden geeft het gewenste resultaat.
Elke server heeft 2 netwerkadapters die elk een eigen taak hebben, 1 tbv het LAN en 1 tbv het WAN. De internetverbinding is op beide lokaties 2.048 mbit(download) en 512 upload , voldoende dus....

Kan iemand aangeven of :
1. Dit wel mogelijk is....
2. zo ja hoe de verbinding moet worden opgezet
3. welke procedure stappen gevolgd dienen te worden

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
[quote]Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 08:42:
Ik probeer al tijden het volgende ....
2 standaard windows 2003 servers te koppelen via het internet. Dit is nodig gezien het toekomstig bedrijf zich op 2 lokaties bevindt. Gezien het budget moet dit via het internet. Momenteel hebben we een VPN verbinding opgezet (demand dial) en deze zijn beide "connected". Het domein werkt ook, beide servers zien elkaar, en maken ook de replicatie van de AD. Maar vanaf een werkstation is het niet mogelijk om de server, danwel een andere server aan de andere kant van de lijn (lokatie) te benaderen of te zien. Er is geprobeerd om zowel een gelijk subnet als met verschillende subnetten te werken. Geen van beiden geeft het gewenste resultaat.
Elke server heeft 2 netwerkadapters die elk een eigen taak hebben, 1 tbv het LAN en 1 tbv het WAN. De internetverbinding is op beide lokaties 2.048 mbit(download) en 512 upload , voldoende dus....

Kan iemand aangeven of :
1. Dit wel mogelijk is....
2. zo ja hoe de verbinding moet worden opgezet
Routering is het sleutelwoord; met de search en google moet je daar wel uit kunnen komen. Mijn advies: zet de VPN niet met windows op, maar laat dit door een paar routertjes doen.
3. welke procedure stappen gevolgd dienen te worden
Ik weet niet wat jij op je scherm ziet, maar bij mij staat bovenaan niet groot 'Helpdesk'. Wel staat er dit topic Policy - Professional Networking & Servers

[ Voor 4% gewijzigd door StevenK op 03-07-2005 09:03 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

De problemen komen vaak door de DNS config. Door je weinige info kan ik niet zeggen of er wel een verbinding is (lees: pingen van A naar B ).

Om DNS goed werkend te krijgen had ik zelf een secondary zone aangemaakt op A met als master server B en andersom.

Het makkelijkste is om 2 VPN routers te nemen zoals hierboven gezegd.

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Het zou gewoon moeten werken. Waar je op moet letten is dat je op de clients een static route of een def. gateway naar de windows 2003 server hebt.
Verder moet je op de 2003 servers routing aanzetten, en een static route maken naar het andere netwerk en als interface dan de Demand dial vpn selecteren. Je moet dus niet dezelfde ip range gebruiken op beide locaties.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Move PNS > NT