[mx1000] muis hapert en springt

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 06:29

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
eey allemaal,

ik heb laatst geprobeert mijn ouwe desktop eens te vervangen door wat nieuw spul, te beginne met de muis natuurlijk. Mijn keuze was gevalle op een mx1000. Deze deed het goed, geen lagg, lekker precies etc. maar hij heeft de neiging om onverwachts te springen naar de bodem, zijkanten of top van het scherm. Ik speel zelf al een hele tijd cs en ik kan er wel tegen als mijn muis een beetje tegen werkt omdat ik tot voor kort nog met een ouwe lidl bal muis werkt maar dit is echt abnormaal. Hij begint opeens te schieten ( links inhouden, duh ) of secondary fire of gewoon overal heen te draaien zonder dat ik de muis uberhaupt vast heb. In het begin was het nog niet zo erg, toen sprong ie een keer per dag naar de top van m'n scherm. Ik heb hem nu bijna een half jaar en het word gewoon steeds erger, de muis doet dit precies wanneer hij dit wil dus niet op vaste tijden ofzo De frequentie veranderen helpt nix, ik heb zowat alle freq. geprobeert maar nix.

ik heb dit al geprobeert :
software van intelli mouse er af.
nieuwe logitecht software.
alle draadloze shit er uit de buurt, gsm weg leggen enz.
alle frequenties geprobeert.
ps2 en usb pporten geprobeert
verschillende usb poorten ( voor, achter, etc ik heb ze alle tien gehad )
ik heb op google gezocht
ik heb op got gezocht

er zijn al topic met dit soort van probleem maar niemand met een echte oplossing. Terug sturen gaat niet omdat de winkel niet meer terug neemt na 1 maand. RMA en na logitech, geen idee hoe een rma werkt. Ik weet zeker dat dit puur aan de mx 1000 ligt want er is nix aan mijn systeem verandert behalve de muis. En van te voren had ik ook al een draadloze maar die had geen enkel probleem.

kan iemand mij helpen, ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen hieraan
b.v.d.

LyP0

ik voel me lekkaah !!!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:46
Ligt het basis-station toch dichtbij genoeg ?

Verwijderd

Let er op dat de ontvanger (lader) niet te dichtbij andere apparatuur is geplaatst. Dat veroorzaakt lag. Hou het uit de buurt van je monitor, speakers en SYSTEEMKAST.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
het basis station staan ongeveer 20 tot 30 cm van al die genoemde dingen af en de muis ligt in het berijk van 75 cm tot een meter. Daar mag het dus niet aan liggen, en ook als ik een meter of 3 van het basis station af ben doet ie het nog dus op die korte afstan mag dat toch niet. Btw me andere muis en tb lagen altijd op 30 cm afstand van het basis station maar ik las ergens anders hier op got dat je het beste 1 meter afstand kan houden.

de muis doet het zelfde als altijd als ik de boxen weg zet of hem nog verder van systeem kast af zet.
het lijkt wel alsof hij dan op die tijd valse commands krijgt via de wireless of de software in de muis ( zit daar software in ?? )

ik voel me lekkaah !!!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat je nog niet hebt geprobeerd zo te lezen is een andere ondergrond. Ik weet dat de MX1000 volgens Logitech overal goeed op werkt, maar is dat in de praktijk ook zo? Het klinkt echt als een probleem wat veel optische muizen vroeger hadden, plotseling verpringen van de cursor doordat de ondergrond verschilt in hoogte (hoe minuscuul ook).

Mogelijkheid twee is inderdaad een soft/hardware probleem in de muis zelf. Logitech is redelijk vlot wat betreft RMA. Maar een backupmuis is wel handig tot die tijd (of je moet 1-2 weken met je toetsenbord alles doen).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 15:31
volgens mij is de garantie van logitech zo kapot meteen een nieuwe ! (als het geen oem is :)

• LyP0

LyP0

Topicstarter
@breinonline
jah srry dit was ik vergete te zeggen, ik heb het geprobeert op een stoffe muis mat, op me buro en op de beide kanten van de steelpad 4d, dat had hij toch op een van die dingen goed moeten werken.
en sniperz hoe moet ik dat dan regelen, ik heb tot nu toe nog nooit iets terug gestuurd naar de fabriek, de winkel handelde het altijd prima af maar nu heb ik geen garantie meer via de winkel (ze nemen hem iig niet meer terug ).
Moet ik dit ding dus nu opsturen naar logitech en hoe ?

de muis in de doos en dan met een brief er bij of wat ?

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Het beste is als je even naar hun klantenservice belt ( +31-(0)1-6058357 ). Daar kunnen ze (bijna) al je problemen oplossen :). Lijn is geloof ik gratis maar weet ik neit zeker.

BTW: Ik had ook met mijn mx518 toen ik op de (+) knop drukte van sensitivity hoger flipte mijn muise opeens, hij maakte steeds dezelfde beweging van links naar rechts naar boven...
Pagina: 1