[W98] USB driver geeft Ntkern.vxd error

Pagina: 1
Acties:

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-03 20:44
Ik heb een Laptop Dell Latitude CP M166ST met Windows 98 first edition. Daar wil ik een (Wifi) Gigaset USB adapter 108 op aansluiten.

Ik heb het antwoord hier niet kunnen vinden, heb problemen met de werking van mijn USB aansluiting met een externe Wifi adapter. Kan ik ook op de een of andere manier hier updates voor downloaden? De 98SE servicepack(s) uit dit forum geven in ieder geval bij installatie de melding dat ik niet de juiste windows versie heb....

Error: Het apparaatlaadprogramma Ntkern.vxd kan het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden (code 2). (Windows Knowledge Base Artikel-ID : 299264, genoemde oplossing werkt niet).
Kan ik de Windows 98 Service Pack op mijn versie aan te praat krijgen???

[ Voor 26% gewijzigd door RonaldM op 03-07-2005 00:21 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

98 Gold (build 4.10.1998 toch?) heeft net als 95 USB problemen.

Dat was juist één van de dingen die in 98Second Edition is aangepakt.. En uiteraard werkt een "service pack" voor SE niet op een Gold edition.

Struin een computerbeurs af naar een Upgrade Windows 98SE of een volledige versie, die kun je vaak nog wel voor relatief weinig (25 euro) vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 03-07-2005 00:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RonaldM
Klopt die versie heb ik, wel bale dat W98 en W98se samen bij de specs van de USB kaart vermeld stonden. Daar kan je dus ook niet van uit gaan, ik zal kijken of ik aan een Wifi PC card kan komen. Hopen dat die dan wel werkt...

Nog bedankt voor de info.

• RonaldM
Helaas, met SE het zelfde probleem. Ik wacht maar op de reactie van Siemens, misschien een driverupdate.....