Toon posts:

CNPS7700-Cu trilt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de zalman CNPS7700-Cu cooler in mijn pc zitten, maar wat mij opmerkt is dat hij nogal trilt. Zelfs op de laagste stand ( fan mate 2) voel ik hem al lichtelijk trillen als ik hem aanraak, en op een hogere stand word dat natuurlijk aleen maar erger. Ik zou graag willen weten of dit schadelijk is voor de cpu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 22:45:
Ik heb sinds kort de zalman CNPS7700-Cu cooler in mijn pc zitten, maar wat mij opmerkt is dat hij nogal trilt. Zelfs op de laagste stand ( fan mate 2) voel ik hem al lichtelijk trillen als ik hem aanraak, en op een hogere stand word dat natuurlijk aleen maar erger. Ik zou graag willen weten of dit schadelijk is voor de cpu.
Trillen gebeurt altijd met een koeler he, zolang je de trilling niet kunt zien is het goed. Als je zeker weet dat de koeler goed gemonteerd is, dan is er weining aan de hand. Je hele case trilt vrijwel door de hardeschijven en alle fans enz.

Maar als je hem gewoon ziet trillen dan is er inderdaad iets niet goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 22:49 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11
Iedere koeler veroorzaakt allicht wat trilling aangezien er bewegende delen inzitten, een klein beetje getril kan geen kwaad lijkt me. Maar ik kan jouw CPU fan niet op afstand voelen, als het té veel beweegt naar jouw mening zou het best kunnen dat je gewoon een slecht exemplaar hebt waarbij de fan niet goed gecentreerd is. Ik voel mijn CNPS7000AlCu iig niet echt trillen ofzo.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

XanderH schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 22:52:
waarbij de fan niet goed gecentreerd is.
dat zou je dan toch goed moeten zien op een lage snelheid, net zoiets als een slag in je wiel.

Verwijderd

Als jij je fietswiel met 3000rpm ronddraait, zie je ook echt niet meer dat er een slag in zit hoor :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 23:35:
Als jij je fietswiel met 3000rpm ronddraait, zie je ook echt niet meer dat er een slag in zit hoor :p
wie zegt dat ie op 3000rpm moet draaien, ik had het over een lage snelheid en niet over 3000rpm 8)7
:)

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 00:04

MXL

Dit soort fans horen goed uitgebalanceerd te zijn, trillingen kunnen voorkomen na verloop van tijd omdat zich stof gaat hechten aan de fanbladen maar niet als de fan nieuw is. Een fan die nu al trilt zal dat na verloop van tijd erger en erger gaan doen, voor de processor maakt dat niet echt uit, voor het geluidsniveau wel. Al shet erg vervelend is, zou ik de fan omruilen voor een ander. mijn 7700 trilt in ieder geval niet.